70 lat duńskiego designu od BoConcept
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
BoConcept właśnie obchodzi swoje 70. urodziny. Wyjątkowy jubileusz świętowany jest w salonach marki na całym świecie. W Polsce również celebrowaliśmy tę niepowtarzalną uroczystość. 14 września w warszawskim salonie przy ulicy Woronicza 31 odbyło się wydarzenie, podczas którego mieliśmy okazję bliżej poznać wieloletnią działalność firmy i uczcić jej liczne osiągnięcia.
BoConcept – połączenie nadzwyczajnego rzemiosła i stylu
BoConcept swoją historię rozpoczęło w 1952 roku. Duńska marka produkująca meble premium to dzieło Jens Ærthøj i Tage Mølholm. Ten kreatywny duet zaczął swoją działalność od założenia małej fabryki w sennym miasteczku Hering. Z czasem firma rozrosła się do sieci działającej na całym świecie. Obecnie może pochwalić się ponad 300 salonami w 65 krajach. Tym, co od zawsze charakteryzowało produkty marki, była najwyższa jakość i dopracowany w każdym szczególe skandynawski design. Założenia te od siedmiu dekad są kontynuowane przez najlepszych designerów związanych z marką.
70-lecie niezwykłej działalności
14 września 2022 roku BoConcept zaprosił do swojego salonu w Warszawie przy ulicy Woronicza 31 na urodzinowy event. Była to niezwykła okazja nie tylko ze względu na okrągłą rocznicę - po dwóch latach przerwy spowodowanych pandemią, możliwe było wreszcie celebrowanie sukcesów w gronie najbliższych przyjaciół marki. Wśród stylowych, ale jednocześnie przytulnych wnętrz, przedstawiciele firmy wprowadzili uczestników wydarzenia w wyjątkową, domową atmosferę.
Zgromadzonych gości powitała związana z BoConcept dziennikarka i znawczyni sztuki Ewa Mierzejewska. Prowadząca zaprosiła do wysłuchania opowieści o historii powstania oraz rozwoju marki na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Razem z Kamilem Maślanką, który od 19 lat jest związany z BoConcept, a obecnie dba o rozwój duńskiej marki na rynku warszawskim i poznańskim, opowiadali o przeszłości, ale przedstawili też plany na przyszłość.
O tym, jak idea marki oraz stosunek do klienta zmieniały się wraz z czasem, mówił Jarosław Lehwark – prezes zarządu spółki Design soul, będącej operatorem salonów w Warszawie i Poznaniu. Razem z reorientacją stylu życia społeczeństwa i ciągłej ewolucji podejścia do konsumpcjonizmu, BoConcept nieustająco wychodziło naprzeciw nowym potrzebom konsumentów. Pierwszy sklep, który powstał w Paryżu w 1993 roku, był podzielony na wyraźnie zaznaczone strefy, przez które klienci byli przeprowadzani. Z czasem postawiono jednak na swobodę kupujących. Teraz, przychodząc do nowoczesnych sektorów, można zobaczyć na przestrzał wszystkie wystawy i eksplorować je zgodnie ze swoimi upodobaniami. Umożliwia to wyobrażenie sobie konkretnych mebli w swoich wnętrzach i podejście do procesu wyboru produktów w indywidualny sposób.
Klasyka, która wciąż zaskakuje
Gwiazdą jubileuszowego wydarzenia był Morten Georgsen, jeden z głównych designerów, wieloletnie współpracujący z BoConcept. Przez lata przyglądał się, jaką drogę przemierzała marka. W swoim wystąpieniu przyznał, że nie potrafi mówić o BoConcept inaczej niż „my”. Chociaż współpracuje z firmą jako freelancer, to zajmuje ona ważne miejsce w jego sercu. Dzięki przedstawionej przez Georgsena prezentacji goście mogli zobaczyć rozwój salonów marki od pierwszego sklepu po najnowocześniejsze punkty na całej mapie świata. Morten Georgsen, opowiadając o swojej przygodzie z projektowaniem i sztuką, przekazał zebranym ducha marki. Jak sam podkreślił, firma cyklicznie wykorzystuje swoje kultowe projekty i nadaje im nowe życie. Sprawdzone koncepty wciąż zaskakują użytkowników i gwarantują nieporównywalny komfort. Dbałość o tradycję, którą BoConcept łączy z nowymi rozwiązaniami, pozwala stale otwierać przed firmą nowe rozdziały jej historii. Kolejny rozdział otwarto również w Domotece, gdzie BoConcept Warszawa posiada swój drugi salon. 15 września odbyła się tu oficjalna premiera salonu w zupełnie nowej odsłonie, wydarzeniu towarzyszył kolejny wykład Mortena Georgsena.
Po więcej inspiracji zapraszamy do showroomów BoConcept i na www.boconcept.com.
Partnerami jubileuszu BoConcept byli: Samsung, Jo Malone London, Absolut, Newonce, White Mad, Label Magazine, Dom Roślin,
Fotograf: Sebastian Mintus

ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Kiedyś niepotrzebnie uwierzyłam, że nie umiem śpiewać. Teraz już wiem, że to była nieprawda
Tancerka cieszy się, że wreszcie dała się namówić do udziału w programie „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, bo podczas nagrań przekonała się, że stać ją na więcej, niż myślała. Znalazła w sobie odwagę do tego, by przełamać pewne swoje wewnętrzne blokady, i teraz jest dumna z tego, co udało jej się osiągnąć. Wcześniej Edyta Herbuś bała się przede wszystkim tego, że nie poradzi sobie wokalnie. Teraz dzięki odpowiednim warsztatom staje już na scenie dużo pewniejsza siebie.
Handel
Polscy naukowcy pracują nad materiałami budowlanymi z roślin. Szerokie zastosowanie mogą mieć przede wszystkim konopie

W związku ze zmianami klimatycznymi i kurczącymi się zasobami naturalnymi naukowcy szukają nowoczesnych, odnawialnych materiałów budowlanych. Przyszłość budownictwa może należeć do roślin jednorocznych – przede wszystkim słomy i konopi. Naukowcy z Wydziału Leśnego i Technologii Drewna z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu pracują nad materiałami roślinnymi, które mogą zastąpić tradycyjne surowce.
Podróże
Tomasz Jacyków: Nie lubię uczestniczyć w wakacyjnym obłędzie migracji ludzi. Unikam jak ognia tego, na co inni czekają cały rok

Stylista zaznacza, że nieco na przekór w wakacje dużo pracuje, a po nich, kiedy kurorty świecą już pustkami, on odpoczywa. W tym roku jednak ze względu na nadmiar obowiązków zawodowych i nawiązanie współpracy z branżą filmową pod znakiem zapytania staje jego urlop, który planował na przełomie września i października.