Komunikaty PR

Aranżacja łazienki zgodna z feng shui

2022-08-12  |  09:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Według starożytnej chińskiej filozofii - feng shui, woda symbolizuje pieniądze i dobrobyt. Jej największym skupieniem w naszym domu jest łazienka, warto więc zaaranżować ją tak, by energia tego żywiołu działała na naszą korzyść.

Feng shui to starożytna praktyka planowania przestrzeni, mająca na celu osiągniecie zgodności ze środowiskiem naturalnym. W dosłownym znaczeniu oznacza wiatr i wodę. Wiatr, którego nie można zobaczyć i wodę, której nie można uchwycić. W starożytnych Chinach według zasad feng shui budowane były miasta, wsie i budynki mieszkalne, by zapewnić mieszkańcom szczęśliwe życie. Jednym z podstawowych założeń feng shui jest istnienie wszechobecnej życiodajnej energii - qi (chi). Według zasad filozofii odpowiednia organizacja przestrzeni ma zapewnić jej niezakłócony przepływ, będący gwarancją szczęścia i zdrowia. Stosując te zasady możemy zaaranżować każde pomieszczenie w domu, tak by krążąca po nim energia była nam przychylna. Skupmy się zatem na łazience.

Opanowanie żywiołów

Istniejące w przyrodzie drewno, ogień, ziemia, metal, woda to żywioły, występujące w filozofii feng shui. Są symbolami przedmiotów i pomieszczeń w domu. Powinny trwać w harmonii razem, bez wyraźnej dominacji żadnego z nich. Kuchnia, z racji jego występowania, może być uznana za ogień, natomiast łazienka za wodę. Żywioły te wzajemnie znoszą się, dlatego pomieszczenia nie powinny być blisko siebie. Jeżeli nie ma takiej możliwości, to należy rozdzielić je innym żywiołem, wieszając na ścianie – drewno lub metal, albo lustro odbijające energię.

Aranżując łazienkę zgodnie z zasadami feng shui powinniśmy rozplanować istnienie wszystkich żywiołów. Za wodę jako najważniejszy żywioł w tej części domu odpowiada wanna, prysznic lub umywalka, wiatr można wprowadzić za pomocą światła i kolorów, ogień  zagości dzięki świecom, a żywioł ziemi wprowadzimy przez rozmieszczenie w pomieszczeniu łazienkowym roślin i ozdobnych kamieni. Te ostatnie przydadzą się również dla ułatwienia przepływu energii. Feng shui nie lubi kantów i ostrych zakończeń,  ponieważ zakłócają swobodny przepływ chi. Gdy mamy prostokątną wannę możemy na jej rogach zamieścić obłe kamienie lub muszle, które zniwelują te niedogodności, pozwalając energii na swobodne krążenie.

Ważne, by rozdzielić w łazience strefy na brudną, do której zaliczamy WC, i czystą, czyli strefę kąpieli. Według zasad feng shui toaleta nie powinna znajdować się na wprost wejścia lub tuż obok niego, by energia nie została spłukana wraz z wodą. Gdy nie mamy innego rozwiązania na rozmieszczenie toalety, możemy pomóc energii, przez zawieszenie lustra, które  przekieruje ją w odpowiednią stronę.  Ważne jest także, by deska sedesowa była zawsze zamknięta.

Ład i porządek

Swobodny przepływ energii, tak ważny w feng shui, zagwarantuje nam minimum zbędnych przedmiotów na zewnątrz. Jeśli chcemy, by nasza łazienka była zgodna z chińską filozofią, powinien panować w niej ład i prządek. Im mniej rzeczy zakłóca swobodne krążenie energii, tym lepiej dla nas. Należy zatem zadbać o odpowiednie szafki, które pomieszczą wszystkie kosmetyczne przedmioty, co ułatwi nam też utrzymanie porządku. Doskonale wpiszą się w tę filozofię szafki z zaokrąglonymi frontami np. z kolekcji Vena Arte 2.0 zaprojektowanej przez Grynasz Studio dla Devo. Obły kształt szafki podumywalkowej, nawiązujący do kropli, jest jak najbardziej zgodny z chińską filozofią, podtrzymując jednocześnie znaczenie żywiołu wody. Dwie pojemne szuflady pomieszczą wszystkie niezbędne akcesoria i kosmetyki. Wyższy front dolnej szuflady pozwala zachować jednolitą powierzchnię frontów zapewniając tym samym spokój i harmonię. W kolekcji Vena Aarte 2.0 znajdują się również szafki - słupki z półkami, a także szafki z lustrami nad umywalkę oraz metalowe akcesoria.

Wielbiciele prostych form docenią niebanalną kolekcję mebli łazienkowych Gloria 2.0 również autorstwa Grynasz Studio. Zaokrąglone ranty szafek pozwalają na swobodny przepływ chi, a ryflowane fronty można odczytać jako falującą wodę. Znowu ukłon w stronę jednego z pięciu żywiołów. W kolekcji znajdują się szafki wiszące z półkami, a także z koszem na pranie, co pozwala ograniczyć ilość dodatkowych przedmiotów w łazience do minimum. Ważne jest też, by nie przetrzymywać zepsutych urządzeń elektrycznych jak suszarki, golarki oraz pustych opakowań po kosmetykach.

Światło i odbicie

Ważną rolą w filozofii feng shui odgrywa światło. Najlepiej, gdy jest naturalne. Okno nie powinno jednak znajdować się na wprost wejścia do łazienki. Jeśli nie ma takiej możliwości, można wspomóc krążenie energii przez odbicie lustrzane, tak jak już było wspomniane. Nie zawsze też jest łazienka z oknem, wtedy należy zadbać o jak najwięcej punktów świetlnych i luster, które będą odbijały światło. Zarówno w kolekcji Vena Arte 2.0 jak i Gloria 2.0 są do wyboru różne wielkości i formaty luster, również takie, które możemy wyposażyć w oświetlenie. Dodatkowo żywioł ognia zaspokoimy, umieszczając w łazience świece, których blask podczas kąpieli pozwoli nam jeszcze bardziej się zrelaksować.

Filozofia feng shui sprzyja harmonii i życiu w zgodzie z naturą. Najlepiej, gdy budynki, mieszkania są budowane zgodnie z jej zasadami już na etapie projektu. Jednak gdy tak się nie stało, możemy sami pokierować energią chi, by działała na naszą korzyść.

Dodatkowe informacje www.devo.pl

O Devo

Firma Devo, założona przez Jerzego Karwackiego, to wiodący polski producent mebli łazienkowych działający od 1990 roku. Systematycznie rozwijając i podnosząc poziom swoich produktów Devo dołączyło do grona światowych marek proponując nowe kierunki rozwoju wzornictwa mebli łazienkowych. Przekraczając kolejne granice w dążeniu do stworzenia oferty z nowoczesnymi i niebanalnymi kolekcjami, Devo przyjęło za cel spełnienie potrzeb i oczekiwań klientów o najbardziej wyszukanych gustach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Spragnieni słońca? Bizzarto ma idealny zestaw mebli do wypoczynku w ogrodzie Biuro prasowe
2024-03-27 | 14:00

Spragnieni słońca? Bizzarto ma idealny zestaw mebli do wypoczynku w ogrodzie

Wiosna kusi nas obietnicą wypoczynku na świeżym powietrzu. Kolekcje mebli do ogrodu i na taras od Bizzarto pozwolą cieszyć się pierwszymi ciepłymi promieniami słońca, a także korzystać
Dom OMNIRES debiutuje na 62. edycji targów Salone del Mobile
2024-03-27 | 10:40

OMNIRES debiutuje na 62. edycji targów Salone del Mobile

Na tegorocznych targach Salone del Mobile, odbywających się w dniach 16-21 kwietnia, po raz pierwszy zagości polska marka OMNIRES, specjalizująca się w rozwiązaniach przeznaczonych do
Dom Wineo 600 wood XL: podłoga w WIELKOmiejskim stylu
2024-03-27 | 10:07

Wineo 600 wood XL: podłoga w WIELKOmiejskim stylu

Fundamentem każdej spójnej aranżacji jest odpowiednio dobrana podłoga. Wineo 600 wood XL to panele winylowe dostępne w 12 dekorach o synchronicznej powierzchni oddającej naturalny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner Serwisu Zdrowie

Viatris

Żywienie

Gwiazdy

Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi

Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.

Konsument

Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia

Studenci, którzy postrzegają siebie jako autentycznych w mediach społecznościowych, są mniej zestresowani i cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym, niż ci, którzy na platformach posługują się wizerunkiem wykreowanym. Autentyczność w rzeczywistym świecie nie ma jednak takiego wpływu na dobrostan psychiczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z USA we współpracy z polskimi i niemieckimi kolegami. Badacze przyjrzeli się też różnicom między tymi zależnościami badanymi u pokolenia Z i pokoleń wcześniejszych. Z ich obserwacji wynika, że „zetki” uważają siebie za bardziej autentycznych w mediach społecznościowych niż starsi uczestnicy badania.