Komunikaty PR

Cosentino prezentuje nowy wizerunek Silestone

2021-05-13  |  15:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Z ponad 30-letnią historią na rynku powierzchni dla architektury i wzornictwa, Silestone®, najbardziej znana marka Grupy Cosentino, odnawia swą tożsamość, podkreślając zarówno zewnętrzną, jak i wewnętrzną transformację. Z końcem kwietnia 2021 r. marka otrzymała nową identyfikację, by wciąż inspirować poprzez innowacyjne i zrównoważone przestrzenie, zbudowane na wartościach, które wymagają charakteru, odpowiedzialności i człowieczeństwa, czyli cech, które sprawiły, że konglomerat Silestone® był i jest wyjątkowy od samego początku. 

Silestone® wykorzystuje nowy typ obrazu, pełen mocy i osobowości, zakorzeniony w przejrzystości i odpowiedzialności tkwiącej w DNA marki i samej firmy. Jego świeżość i prostota zostały wyeksponowane w kroju pisma, opracowanym przez zespół ds. Wizerunku i Marki Cosentino we współpracy z niezależną firmą doradczą Nadie, aby nadać marce znacznie bardziej emocjonalny charakter.

Projekt graficzny to powściągliwa ewolucja, gdzie zachowano strukturę izotyp +logotyp, a także zaznaczono ścisły związek z firmą Cosentino. Izotyp, który prezentuje istotę Silestone®, nadal wykorzystuje dobrze znane „S”, które ewoluuje w kierunku świeższego i uproszczonego projektu. Zmienia się w zapadającą w pamięć ikonę dającą możliwość tworzenia wielu zasobów graficznych, takich jak obrazy, filmy, tekstury lub wzory. Również po raz pierwszy izotyp ten jest dostępny w dwóch kolorach, Pantone® Warm Red C, czyli odświeżonym odcieniu czerwieni i Pantone® 629 CP, czyli jasnoniebieskim. Użycie jednego lub drugiego będzie zależeć od zastosowań materiału lub tematyki.

Logotyp, detale i elementy graficzne każdej litery dopełniają spójności i oryginalności projektu, oddając nowoczesność i prostotę. Kąt 15 stopni i szyta na miarę typografia przekazują nowy, świeższy i młodzieńczy wszechświat, przenosząc markę w nowe sfery projektowania.

Ten innowacyjny emblemat będzie teraz używany we wszystkich kampaniach marki, materiałach marketingowych i środowiskach cyfrowych, a także będzie obecny w nadchodzących premierach nowych kolekcji kolorystycznych.

To tylko wierzchołek góry lodowej gruntownej strategii rebrandingu, która podkreśli znaczenie życia w różnych obszarach domu i wygeneruje nowe kody komunikacyjne skierowane do nowego pokolenia.

Zmiana charakteru, nowa natura

Nowa identyfikacja wizualna jest też zgodna z nowym odpowiedzialnym i zrównoważonym charakterem Silestone®, na który pozwoliła pionierska i ekskluzywna technologia HybriQ®, opracowana i wprowadzona na rynek w 2020 roku przez Cosentino. HybriQ® to innowacja technologiczna, która wyznacza nowy standard na rynku powierzchni dla architektury i wzornictwa oraz zmienia paradygmat tzw. kategorii powierzchni kwarcowych.

Technologia HybriQ® wiąże się z dwiema ważnymi zmianami: nowym procesem produkcyjnym Silestone® i nowym składem produktu, które wzmacniają zaangażowanie Cosentino w sferach odpowiedzialnej produkcji, zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym.

Na poziomie produkcyjnym technologia HybriQ® to kamień milowy Cosentino w zakresie ochrony środowiska. Obejmuje to w 99% ponowne wykorzystanie wody z procesów produkcyjnych i korzystanie w 100% z energii odnawialnej, przy jednoczesnym wprowadzeniu nowych ulepszeń i bardziej zaawansowanych systemów w zrównoważonym zarządzaniu i gospodarce o obiegu zamkniętym w swoich fabrykach.

Pod względem składu, HybriQ® wykorzystuje nową hybrydową formułę surowców mineralnych o tych samych lub lepszych parametrach niż kwarc i materiałów pochodzących z recyklingu. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie użycia krzemionki krystalicznej w składzie Silestone® o 50%, osiągając redukcję nawet o 90% w przypadku niektórych kolorów. Dzięki tej nowej kompozycji Cosentino tworzy Silestone® o takich samych parametrach mechanicznych i technicznych, który zachowuje wszystkie swoje certyfikaty jakości i higieny. Zachowuje również swoje ponadczasowe piękno, zapewniając jednocześnie nowe możliwości projektowe w zakresie m.in. głębi, przezroczystości i rozmycia kolorów.

Dzięki HybriQ®, Grupa Cosentino potwierdza swoją pozycję lidera w branży i toruje drogę do większego zrównoważonego rozwoju, jednocześnie przyczyniając się znacząco do poprawy zdrowia i bezpieczeństwa w całym łańcuchu wartości firmy, ze szczególnym naciskiem na ludzi bezpośrednio zaangażowanych w proces produkcji.

Świat się zmienił, zmienił się konsument, a zrównoważony rozwój i odpowiedzialność są teraz wymogiem, zobowiązaniem i niekwestionowaną koniecznością. Po raz kolejny Cosentino wyprzedza trendy i otwiera nową erę dla Silestone®, „The Ultimate Mineral HybriQ Surface”, która od teraz definiować będzie markę.

Więcej na: www.Cosentino.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom NOWOŚĆ: EKSTREMALNIE SILNY T-REX W PORĘCZNEJ TUBCE Biuro prasowe
2024-03-29 | 11:00

NOWOŚĆ: EKSTREMALNIE SILNY T-REX W PORĘCZNEJ TUBCE

Soudal poszerza swoją ofertę klejów montażowych o T-Rex Hybrid Glue – klej hybrydowy w tubce o pojemności 25 ml. Nowy produkt, zaprezentowany po raz pierwszy na tegorocznych
Dom Paradyż Designers – poznaliśmy laureatów międzynarodowej edycji konkursu!
2024-03-29 | 10:10

Paradyż Designers – poznaliśmy laureatów międzynarodowej edycji konkursu!

Trzecia edycja konkursu Paradyż Designers, organizowanego przez Ceramikę Paradyż, pod patronatem ArchDaily dobiegła końca. To pierwsza edycja tego prestiżowego konkursu na skalę
Dom Dwa światy uchwytów meblowych
2024-03-28 | 01:00

Dwa światy uchwytów meblowych

Świat uchwytów meblowych dzieli się na dwie części. Jedna to modele dyskretne, nie rzucające się w oczy i minimalistycznie skromne. Choć dekoracyjne, pozostają jakby na drugim

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner Serwisu Zdrowie

Viatris

Media

Styl życia

Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych

Reżyserka podkreśla, że w kultywowaniu tradycji przygotowywania pisanek nigdy nie wybiera drogi na skróty. Nie dla niej więc gotowanie jajek w łupinach cebuli czy ozdabianie naklejkami. Maria Sadowska preferuje ręcznie malowane pisanki i tuż przed Wielkanocą angażuje do tego swoich bliskich. Jej zdaniem to doskonała okazja do pogłębienia relacji rodzinnych, a także do uruchomienia czasem uśpionych pokładów wyobraźni i kreatywności.

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.