Komunikaty PR

Inauguracja 25. edycji Konkursu „Projekt Łazienki 2023” – relacja z konferencji

2023-03-16  |  12:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W poniedziałkowe popołudnie, 6 marca, w Pawilonie SARP w Pałacu Zamoyskich w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja jubileuszowej, 25. edycji Konkursu „Projekt Łazienki 2023”. Podczas spotkania przybliżone zostały założenia tegorocznej edycji oraz wieloletnia historia konkursu, który w tym roku funkcjonuje pod nową nazwą. Zmiana związana jest z przejściem produktów Koło do marki Geberit.

Konferencja inaugurująca kolejną odsłonę Konkursu „Projekt Łazienki 2023” odbyła się w Pałacu Zamoyskich nie bez przyczyny – to właśnie tego miejsca dotyczy zadanie konkursowe. W tym roku studenci kierunków architektonicznych i młodzi architekci mają zaprojektować mobilną toaletę, która stanie na terenie przy ul. Foksal w Warszawie, tuż przy pawilonie wystawowo-konferencyjnym SARP. Pawilon wraz z otaczającym go ogrodem, od wielu lat stanowią miejsce organizowanych wydarzeń – warsztatów, wystaw, konferencji, pokazów kina letniego oraz pikników promujących architekturę. Ideą tegorocznej edycji konkursu jest zapewnienie osobom o ograniczonej mobilności możliwości korzystania z dostępnych dla nich toalet, zanim cały obiekt zostanie dostosowany do potrzeb ich potrzeb.

W spotkaniu dla dziennikarzy i architektów, które poprowadziła dziennikarka Katarzyna Jaroszyńska, wzięli udział przedstawiciele jury konkursowego: prof. dr hab. inż. arch. Ewa Kuryłowicz – Generalny Projektant i Wiceprezes Kuryłowicz & Associates, sędzia SARP Warszawa, arch. Agnieszka Kalinowska-Sołtys – Członek zarządu APA Wojciechowski Architekci, Prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich, arch. Jacek Tryc – właściciel pracowni Jacek Tryc – wnętrza, wiceprezes i członek zarządu SAW oraz Przemysław Powalacz – Prezes Zarządu Geberit Polska. Zgromadzonym w Pawilonie SARP gościom przybliżyli historię konkursu, zmiany wprowadzone w aktualnej edycji oraz główne założenia dotyczące zadania dla studentów i młodych architektów. – Konkurs na projekt łazienki odbywający się do tej pory pod auspicjami marki Koło od tej edycji będzie się odbywał pod flagą marki Geberit. Jest to związane ze zmianami w portfolio produktowym oraz ze zmianami strategicznymi, jakie zdecydowaliśmy się przeprowadzić w naszej firmie – powiedział Przemysław Powalacz. Prezes Zarządu Geberit Polska podkreślił także wieloletnią historię konkursu. – W ciągu 25 lat otrzymaliśmy niemal 6300 zgłoszeń, spośród których nagrodziliśmy i wyróżniliśmy kilkaset. Te liczby doskonale obrazują skalę przedsięwzięcia.

Zadaniem w 25. edycji konkursu jest zaprojektowanie mobilnej toalety. Na problematyczne aspekty związane z tego typu projektem uwagę zwróciła prof. dr hab. inż. arch. Ewa Kuryłowicz. – Każdy uczestnik będzie musiał zastanowić się nad ważnym zagadnieniem, jakim jest waga obiektu, który ma się przemieszczać i poruszać. Za pomocą jakiego urządzenia będzie przestawiany? Czy będzie potrzebny dźwig, czy wystarczy ciężarówka z ramieniem? Z kolei arch. Agnieszka Kalinowska-Sołtys podkreśliła, że w związku z mobilnością toalety istnieje możliwość, że po kilku latach użytkowania jej na terenie przy Pałacu Zamoyskich zostanie przeniesiona do nowej lokalizacji. Warto więc zwrócić uwagę na użycie takich materiałów, które sprawdzą się również w innym otoczeniu.

O tym, że warto wziąć udział w konkursie, przekonywał Jacek Tryc, który został wyróżniony w pierwszej edycji. – Startowałem w konkursie, kiedy byłem na trzecim roku studiów. Mój projekt został zauważony, czego efektem było nie tylko wyróżnienie, ale też oferta współpracy z marką Koło, dzięki której założyłem własną, działającą do dziś pracownię – powiedział architekt. To doskonały dowód na to, że Konkurs „Projekt Łazienki 2023” może znacznie pomóc w rozpoczęciu kariery, również dzięki nagrodom finansowym (Grand Prix wynosi 30 000 PLN) lub w postaci stażu w cenionym biurze architektonicznym.

Studenci oraz architekci zainteresowani udziałem mają czas na przysyłanie projektów do 9. maja. Szczegółowy harmonogram, materiały pomocnicze oraz regulamin znajdują się na stronie www.konkurs.geberit.pl.

Konferencję prasową wspierała firma Tomaszewski w zakresie oprawy florystycznej.

Partner Konkursu: Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP

Patronat medialny Konkursu: Elle Decoration, Architektura i Biznes, Architektura Murator, WhiteMad, LABEL Magazine, Design Alive, designteka.pl, BRYŁA, Domosfera, Magazif, Czas na Wnętrze, Architecture Snob, Design Biznes, Nowa Warszawa, Wirtualna Polska, Design Doc, Weranda

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Od ponad 20 lat organizuje konkurs dla młodych architektów i studentów „Projekt Łazienki”, którego celem jest zwrócenie uwagi na problem deficytu toalet publicznych w polskich miastach. W ramach tej cieszącej się uznaniem społecznym inicjatywy powstały m.in. Pawilon Plażowy w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym oraz toaleta przy Rondzie Mogilskim w Krakowie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Nauka

Dog parenting jest skutkiem szerszych zmian społecznych. U źródeł rosnąca samotność i trudności w budowaniu relacji [DEPESZA]

Naukowcy z Uniwersytetu Loránda Eötvösa w Budapeszcie uważają, że dzięki specyficznym cechom wyglądu niektórych psów, zachowaniom komunikacyjnym zbliżonym do niemowląt i zależności od człowieka mogą one budzić w nas instynkt opiekuńczy porównywalny z tym, jaki wywołują dzieci. Obserwowane w bogatych i rozwiniętych krajach zjawisko dog parentingu budzi wiele kontrowersji, ale zdaniem naukowców nie ma ono wpływu na rodzicielstwo.

Podróże

Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły

Prezenter zaznacza, że co prawda wraz ze swoją żoną kupili dom w Hiszpanii, to jednak większość czasu spędzają w Polsce. Tutaj bowiem mają pracę, a ich córki chodzą do miejscowych szkół. Maciej Dowbor zdradza też, że dużo lepiej funkcjonuje mu się w naszym kraju. Tu realizuje większość swoich projektów zawodowych, natomiast możliwość wyjechania z dala od Warszawy pomaga mu się wyciszyć, odpocząć od zgiełku i nabrać do wszystkiego dystansu.