Komunikaty PR

Luksus to przede wszystkim przestrzeń! Wywiad z arch. Anną Koszelą

2022-03-01  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Anna Koszela - absolwentka Politechniki Łódzkiej, ceniona architekt wnętrz, która stworzyła własny, rozpoznawalny język. Jej wrażliwość ukształtował bogaty, wielowątkowy pejzaż architektoniczny rodzinnego miasta. Słynie z finezyjnych, nieoczywistych i niezrównanie eleganckich połączeń stylistycznych. Rozmawiamy o projekcie wnętrza warszawskiego penthouse’u na ostatniej kondygnacji kamienicy FOKSAL 13/15, która poziomem architektury oraz wykończenia dorównuje pałacom łódzkich przemysłowców.

Jak się czułaś projektując wnętrze apartamentu, który jeszcze nie ma właściciela?

Anna Koszela: Było to ciekawe doświadczenie. Apartament usytuowany jest w obrębie nowej nadbudowy nałożonej na eklektyczną, bogato zdobioną bryłę wspaniałej rezydencji. Ta kombinacja stanowi kwintesencję tego, co najbardziej pociąga mnie w pracy architekta wnętrz. Ucieleśnia stylistykę opartą na fuzji. Mariaż nowoczesności i klasyki jest estetyką, w której stosunkowo swobodnie się poruszam. Zestawieniami różnych obiektów, detali, faktur buduję harmonijną, niebanalną kompozycję. Kluczowy dla ostatecznego kształtu wnętrza jest jednak etap realizacji. Wizualizacja to tylko wizja, który nas prowadzi.

Czym wyróżnia się to mieszkanie?

A.K.: Roztacza się stąd widok na trzy strony świata. Panoramiczne okna wpuszczają światło praktycznie do każdego zakamarka. Otacza nas centrum miasta, które podziwiamy z każdej części mieszkania. Przeszklenia pełnią tutaj najważniejszą rolę. Elementy, które dobierałam komponując wnętrze są dopełnieniem tego, co znajduje się za oknem. W procesie projektowym koncentrowałam się na tym, żeby nic nie przysłoniło perspektywy. Aranżowanie wnętrz oznacza projektowanie w odniesieniu do kontekstu.

Zastosowałeś tutaj tę zasadę?

A.K.: Oczywiście! Przeszklenia i otwarty plan strefy reprezentacyjnej, a także obrazy za oknem sugerują nowoczesną stylistykę. Podkreśliłam ją współczesnym oświetleniem. Równocześnie subtelne nawiązania do klasyki łączą piątą kondygnację, na której się znajdujemy, z historycznym bogactwem niższych pięter. Plan apartamentu daje ogromne możliwości aranżacyjne. W przestronnej strefie dziennej zmieściłam kuchnię z wyspą, biokominek ze strefą relaksu, a z drugiej strony część wypoczynkową z telewizorem i kinem domowym. Pomysł na hol zainspirowały klasyczne rozwiązania. Wybór forniru w głębszym odcieniu i ciemnej podłogi we wzór jodły to kolejny ukłon w stronę klasyki. Przy tym ciemniejsze kolory drewna są bardziej eleganckie. Meble ruchome również nawiązują do klasycznego wzornictwa,

Jak definiujesz luksus?

Dla mnie luksus we wnętrzach to przede wszystkim przestrzeń. Projektowałam wcześniej apartament z widokiem na patio położony na niższej kondygnacji rezydencji Foksal 13/15 - schody, korytarz i wnętrze zachwycają historycznym detalem, ale… nie ma tam tych perspektyw! Tutaj mamy wgląd w panoramę serca Warszawy! Luksus we współczesnym wydaniu to dla mnie połączenie lokalizacji, przestrzeni i architektury. Jeżeli to możliwe - z otwarciem na przyrodę, co jest trudne do uzyskania w centrum wielkiego miasta. Wielkim atutem penthouse’u jest taras, który stanowi przedłużenie jego przestrzeni. Zawsze poszukuję w projektowanych przez siebie wnętrzach tzw. oddechu. Na przykład poszerzając trakty komunikacyjne. Ktoś powie - po co? Nikt tutaj przecież nie będzie siedział! Tak, odpowiadam, ale właśnie to miejsce wniesie do wnętrza oddech. Lubię duże hole, duże sypialnie, duże łazienki i toalety. Przestrzeń - zarówno wewnątrz jak i w znaczeniu otwarcia na zewnątrz to dla mnie najważniejsze kryterium luksusu.

Zapraszamy do zapoznania się z materiałem video:

https://vimeo.com/681365490/6dea62fa84

Dodatkowe informacje: www.foksal1315.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:15

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.