Komunikaty PR

W Łodzi dyskutowano o architekturze zrównoważonej

2022-05-18  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W dobie kurczących się zasobów i zmian klimatu potrzebujemy rozsądku, także w architekturze. Czy współczesne budownictwo, powiązane z przemyślanymi technologiami  produkcji i gospodarką cyrkularną, może bardziej zbliżyć człowieka do przyrody? O tym dyskutowali podczas Łódź Design Festival wyjątkowi goście z branży, zaproszeni przez hiszpańską firmę Cosentino, specjalizującą się w produkcji wielkoformatowych powierzchni Dekton i Silestone, przeznaczonych dla świata architektury kubaturowej i wnętrz.

Świadomość znaczenia ekologii w architekturze staje się w środowisku projektowym coraz większa. Realizacje i używane w nich materiały wykończeniowe, nie mają już celu wyłącznie kreacji estetycznej kompozycji czy harmonii w przestrzeni. Obecnie, jak wskazywali w Łodzi znakomici goście: Agnieszka Kalinowska-Sołtys (APA Wojciechowski), Tomek Rygalik (Studio Rygalik), Marcin Szczelina (Architecture Snob), Jakub Krzysztofik (prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich Oddział Łódź/3D Architekci) i Aneta Konowrocka (Cosentino Polska), ekologię w architekturze rozumie się nieco inaczej. Paneliści, zaproszeni przez firmę Cosentino do udziału w debacie „Odpowiedzialna architektura. Projektowanie w myśl zasad zrównoważonego rozwoju”, podkreślali fakt, że po pierwsze budowanie jest z gruntu nieekologiczne, bo w dużej mierze polega na przekształceniu ładu naturalnego w nienaturalny. W dodatku materiały budowlane trzeba przecież jakoś pozyskać i wytworzyć. „Budownictwo odpowiada za 40% emisji CO2, musimy więc koniecznie zmienić paradygmaty w projektowaniu, stosować ekonomię cyrkularną i wziąć odpowiedzialność za nasze wybory” - mówiła Agnieszka Kalinowska-Sołys. Popyt na nowe inwestycje jest wciąż bardzo duży, jeśli więc planujemy zakup mieszkania, domu czy chociażby remont kuchni, zwracajmy uwagę i wybierajmy materiały, powstałe w poszanowaniu natury. W Polsce upowszechnia się na szczęście wiedza na temat systemów certyfikacji ekologicznej, architekci czują więc misję tworzenia odpowiedzialnej architektury, z udziałem dobrej jakości materiałów, takich jak chociażby Silestone by Cosentino, pochłaniających mało energii, w minimalnym stopniu ingerujących w środowisko naturalne. Ludzkość musi się rozwijać – powie ktoś. Czy na pewno? Może powinniśmy starać się maksymalnie poprzestać na tym, co mamy i starać się to utrzymać? „Tu ważna jest przede wszystkim edukacja, pogłębianie świadomości, praca nad innowacjami, bo wiele problemów można rozwiązać właśnie na etapie projektowania produktów” - tłumaczył Tomek Rygalik.

Re:Genracja: nowe oblicze tego, co było

W Cosentino wierzą, że zmiana zaczyna się od idei i chęci zmiany tego, co robimy i jak to robimy. Poprzez mądre wybory, nawet jeśli dotyczą prozaicznego zakupu blatu do kuchni, w wersji z przyjazną dla środowiska technologią Hybriq i HybriQ+, zakładającą recykling materiałów, możemy dawać rzeczom drugie życie. A dla zmiany liczy się każdy moment i każda, najmniejsza nawet decyzja.

Podczas trwania Łódź Design Festival, do 22 maja, można obejrzeć w przestrzeni Art_Inkubator wystawę, nawiązująca do idei niemarnowania zasobów i powtórnego wykorzystywania wielkoformatowych płyt Dekton i Silestone. Ekspozycja jest drugim wcieleniem stoiska targowego Cosentino na Warsaw Home z 2021 r., inspirowanego sztuką hiszpańskich twórców, zaprojektowanego przez zespół Hanczar Studio. „Re:Generacja. Nowe oblicze tego, co było” staje się powrotem do korzeni projektu i dosłownie ujmuje go w ramy, wskazujące na bezpośrednie inspiracje sztuką Hiszpanii. Zobaczymy tu Dekton – najbardziej zaawansowaną technologicznie powierzchnię z portfolio marek Cosentino, której prezentacja odzwierciedli sztukę Pablo Picasso. Ujrzymy również Silestone – doskonałą do wnętrz mieszankę najtwardszych minerałów, szkła i materiałów z recyklingu, o wyjątkowych właściwościach użytkowych – odzwierciedlenie znanych mozaik z Parku Guell.

Jeśli planujecie odwiedzić łódzki festiwal, warto wziąć udział w konkursie na najbardziej kreatywne zdjęcie stoiska Cosentino. Zrobioną telefonem fotografię należy umieścić na swoim profilu na portalu Facebook lub Instagram, koniecznie z oznaczeniem profili @CosentinoPolska oraz dodanym hasztagiem #Cosentino_ŁDF2022. Na czas trwania konkursu profil w mediach społecznościowych Uczestnika powinien być publiczny. Prace konkursowe opublikowane na kontach ,,prywatnych” tj. z ograniczonym dostępem, nie będą brane pod uwagę. W dniu 24 maja, na mediach społecznościowych Cosentino zostanie wyłonionych trzech zwycięzców, którzy zostaną nagrodzeni wyjątkowymi zapachowymi świecami w porcelanowej oprawie marki Kyuka.

Cosentino wspiera konkurs make me!

Od 2008 roku na organizowany przez Łódź Design Festival konkurs dla młodych projektantów make me! nadsyłane są prace najzdolniejszych twórców z całego świata. Najważniejszym celem make me! jest prognozowanie nadciągających trendów, odważnych idei oraz wsparcie młodych projektantów. W tym roku firma Cosentino postanowiła dołożyć swoją cegiełkę do konkursu, fundując nagrodę w wysokości 10 tyś. zł dla zwycięskiego projektu „Urban Coolspot Project”, autorstwa Julii Sulikowskiej. To modułowy system, który zatrzymuje spływającą wodę, wchłania ją dzięki porowatej strukturze i rozprowadza kapilarnie po całej objętości obiektu. W gorące letnie dni stopniowe parowanie chłodzi ciepłe powietrze otoczenia, a wiatr przenosi je przez rozgrzany krajobraz miejski, poprawiając komfort cieplny mieszkańców. „To wspaniała idea, promująca wykorzystywanie naturalnych zasobów. Cosentino identyfikuje się z nim, tym bardziej że od lat już w swojej działalności odzyskujemy całą wodę z produkcji, wprowadzając ją ponownie do obiegu” – skomentowała wybór Aneta Konowrocka, Marketing Manager Cosentino.

Panel dyskusyjny „Odpowiedzialna architektura. Projektowanie w myśl zasad zrównoważonego rozwoju”,  można obejrzeć na kanałe YT Łódź Design Festival: https://www.youtube.com/watch?v=MsEct0o_K5s

Więcej na www.cosentino.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Łazienka z wanną wolnostojącą – inspiruj się z SANPLAST! Biuro prasowe
2024-04-24 | 14:00

Łazienka z wanną wolnostojącą – inspiruj się z SANPLAST!

Łazienka jest miejscem relaksu i odprężenia, dlatego warto zadbać o jej wystrój, aby stworzyć przyjemną atmosferę sprzyjającą wyciszeniu i regeneracji. Jednym z kluczowych
Dom OMNIRES z udanym debiutem na Salone del Mobile 2024
2024-04-24 | 11:45

OMNIRES z udanym debiutem na Salone del Mobile 2024

OMNIRES, ekspert w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań dla sektorów łazienkowego i kuchennego, odnotował kolejny sukces po udziale w zakończonych niedawno targach Salone del Mobile w
Dom Ocieplenie domu „od stóp do głów”
2024-04-24 | 11:00

Ocieplenie domu „od stóp do głów”

Każdy z nas zna to powiedzenie, że „jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”. Wraz z postępem w rozwoju materiałów ociepleniowych staje się ono coraz prawdziwsze w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.