Dr Irena Eris zaangażowana w produkcję filmu z nominacją w Cannes
Nominowana w konkursie głównym na tegorocznym Festiwalu Filmowym w Cannes brytyjsko-polska produkcja pt. „The Zone of Interest” opowiada o rodzinie komendanta Auschwitz żyjącej po drugiej stronie obozowego muru.
„The Zone of Interest” (polski tytuł: „Strefa interesów”) to najnowszy film Jonathana Glazera –brytyjskiego reżysera i scenarzysty filmowego. Film inspirowany jest powieścią autorstwa Martina Amisa z 2014 roku. Zdjęcia do filmu w całości powstawały w Polsce, przede wszystkim w Oświęcimiu, w pobliżu byłego niemieckiego nazistowskiego obozu Auschwitz-Birkenau.
Producentami filmu są James Wilson (JWFilms) i Ewa Puszczyńska (Extreme Emotions). W powstanie filmu, którego premiera odbyła się w Cannes podczas 76. edycji Festiwalu zaangażowana była marka Dr Irena Eris.
Jednym z dwóch producentów filmu jest Ewa Puszczyńska – wielokrotnie nagradzana polska producentka filmowa, która ma na swoim koncie m.in. takie filmy jak: Ida, Zimna wojna czy The Silent Twins. Jest członkinią Polskiej, Europejskiej i Amerykańskiej Akademii Filmowej, a magazyn „Variety” umieścił jej nazwisko na swojej liście pięciuset najbardziej wpływowych liderów biznesowych w świecie kina. – Film „The Zone of Interest” jest owocem wspólnej ciężkiej pracy doświadczonego grona twórców z USA, Wielkiej Brytanii i Polski. Jestem niezwykle dumna z naszej roli w tworzeniu tej poruszającej opowieści i wierzę, że efektem naszej pasji i zaangażowania będą nie tylko poruszone serca widzów, ale również wyróżnienia w tak prestiżowych międzynarodowych konkursach jak Festiwal Filmowy w Cannes – komentuje Ewa Puszczyńska.
Swój udział w produkcji miała także polska marka kosmetyczna Dr Irena Eris. Firma zapewniła m.in. kosmetyki wykorzystane do charakteryzacji bohaterów, a jej wizażyści zaangażowani byli w pracę na planie pod kierownictwem znanego filmowego charakteryzatora Waldemara Pokromskiego. – Na przestrzeni ostatnich lat z dumą obserwowaliśmy sukcesy polskich twórców w międzynarodowych konkursach filmowych i mamy świadomość, że istotnie przyczyniają się one do dalszego rozwoju kinematografii – przyznaje Joanna Łodygowska, szefowa działu komunikacji firmy Dr Irena Eris. – Dlatego też cieszę się, że możemy wspierać kolejny dostrzeżony na świecie projekt z udziałem polskich twórców oraz trzymamy za niego kciuki podczas 76. edycji Festiwalu w Cannes – dodaje Joanna Łodygowska.
Marka Dr Irena Eris to synonim jakości i innowacji. Firma wspiera twórców w realizacji ich pasji, angażując się w projekty kulturalne i współpracując z utalentowanymi artystami i artystkami. W 2022 roku marka była zaangażowana w wiele ważnych inicjatyw kulturalnych, m.in. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni czy Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty, a także wspierała produkcję filmów takich jak nominowany podczas 75. edycji Festiwalu w Cannes „The Silent Twins” czy reżyserski debiut Marty Minorowicz pt. „Iluzja”.
76. edycja Festiwalu w Cannes potrwa od 16 do 27 maja. Jury przewodniczyć będzie reżyser Ruben Östlund, dwukrotny laureat Złotej Palmy – najważniejszego wyróżnienia w konkursie.
Kontakt dla mediów:
Joanna Łodygowska, Szef Działu Komunikacji, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris:
tel. 00 48 696 494 337, email: Joanna.Lodygowska@DrIrenaEris.com

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Dorota Gardias: Przykre jest to, że wybory prezydenckie budzą tak negatywne emocje. Jest dużo złości, żalu i różnych zagrywek, które kompletnie nie są moje
Prezenterka pogody uważa, że trzeba się już wyciszyć po ostatnich wyborach prezydenckich i próbować jakoś zaakceptować obecną sytuację, bo wszelkie emocje niczego już nie zmienią. Pozostaje tylko wierzyć, że zwycięzca stanie na wysokości zadania i nie tylko nie zawiedzie tych, którzy mu zaufali, ale także przekona do siebie pozostały elektorat. Dorota Gardias chciałaby także, aby jego żona była głosem kobiet i zawsze – nawet w najtrudniejszych sprawach – stawała po ich stronie.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Farmacja
Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne

Analitycy rynkowi przewidują, że do 2035 roku rynek medycznych urządzeń noszonych na ciele zwiększy swoją wartość dwuipółkrotnie. Dane zbierane przez takie sensory zasilają algorytmy sztucznej inteligencji, co daje pacjentom wsparcie w procesie samoleczenia i pozwala im unikać błędów zwłaszcza przy przyjmowaniu leków bez recepty. Nowe technologie pomagają pacjentom również poprzez możliwość udostępniania im spersonalizowanych porad czy standardowych usług e-zdrowia, takich jak Internetowe Konto Pacjenta czy elektroniczna recepta.