Dwa grudniowe weekendy z Brave Cinema. Weź udział w przeglądzie online
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Już 5 grudnia rusza przegląd filmowy Brave Cinema – Kids in danger online. W dwóch blokach znalazły się łącznie trzy filmy oraz pełnometrażowa animacja. Udział w przeglądzie jest bezpłatny, wystarczy się zarejestrować.
Akcja filmów toczy się w bardzo różnych sceneriach: w Tokio, w Niemczech, na mongolskim stepie oraz, w przypadku animacji „Czerwony żółw”, na bezludnej tropikalnej wyspie, skrywającej niezwykłą tajemnicę. Bohaterami każdego filmu są młodzi ludzie i dzieci mierzące się z różnego rodzaju wyzwaniami i dylematami, ale też przeżywające swoje radości i nadzieje.
Np. „Złodziejaszki”, film inaugurujący przegląd, to błyskotliwa i dość zaskakująca opowieść o trzypokoleniowej rodzinie z przedmieść stolicy Japonii, żyjącej z drobnych kradzieży. Z kolei „Błąd systemu", który zobaczymy 6 grudnia, to niemiecki kandydat do Oscara, poruszający film nagradzany na wielu festiwalach. Przedstawia 9-letnią „łamaczkę systemu” próbującą przetrwać, wyrwać się z systemu placówek socjalnych i wrócić do matki, która jednak nie radzi sobie z córką. „Zud” opowiada o chłopcu z Mongolii, który ma odpowiedzialne zadanie: wygrać w wyścigu na dzikim koniu. Od tego zależy materialna przyszłość jego rodziny.
– Wybieramy filmy prezentujące osobiste historie, wypełnione realnymi emocjami, a jednocześnie ukazujące problemy współczesnego świata. W szerszym planie można je potraktować jak przybliżenie rzeczywistości, która często jest obecna co najwyżej na odległym horyzoncie, a przez to niedostrzegana. To filmy ciekawe dla każdego, kto interesuje się człowiekiem, zjawiskami kultury i procesami zarówno w wymiarze lokalnym, jak i globalnym – mówi Iwona Frydryszak, producent wykonawczy projektu Brave Kids.
Dodaje, że przegląd nawiązuje też do projektu edukacyjno-artystycznego Brave Kids, który zwykle odbywa się z udziałem dzieci i młodzieży z całego świata. W tym roku, z powodu pandemii, nie było jednak możliwości, by zaprosić uczestników z zagranicy.
– Projekt Brave Kids 2020 odbył się wyłącznie z udziałem dzieci z Polski, jednak chcemy przypomnieć, że naszym celem od początku jest wspieranie i inspirowanie młodych ludzi z całego świata, często żyjących w trudnych warunkach ekonomicznych, kulturowych czy społecznych – podkreśla Iwona Frydryszak.
Jak obejrzeć filmy?
Projekcje będą dostępne na platformie Think Film, w godz. 17.00-21.00.
Udział w przeglądzie jest całkowicie bezpłatny. By obejrzeć filmy w pierwszy weekend, wystarczy się zarejestrować do 4 grudnia do godziny 15.00: https://bit.ly/BraveCinema_Zapisy1.
Zgłoszenia na blok zaplanowany na kolejny weekend będą przyjmowane do 11 grudnia, również do godz. 15.00.
Program przeglądu filmowego Brave Cinema – Kids in danger online
- 5 grudnia – „Złodziejaszki”, reż. Hirokazu Koreeda (Japonia, 2018)
- 6 grudnia – „Błąd systemu”, reż. Nora Fingscheidt (Niemcy, 2019)
- 12 grudnia – „Zud”, reż. Marta Minorowicz (Niemcy/Polska, 2016)
- 13 grudnia – „Czerwony żółw”, reż. Michaël Dudok de Wit (Belgia/Francja/Japonia, 2016)
Przegląd Brave Cinema – Kids in Danger online jest kontynuacją cyklu filmowego prezentowanego dotychczas w ramach Festiwalu Brave. Przypomnijmy, że przegląd Brave Cinema odbył się w tym roku pod koniec września w Dolnośląskim Centrum Filmowym.
– W grudniu niestety nie możemy zaprosić publiczności do sal kinowych, ani organizować spotkań i dyskusji. Cieszymy się jednak, że mamy możliwość podtrzymania kontaktu z naszą publicznością. Myślę, że formuła online stwarza równocześnie okazję, by zainteresować nowych widzów. Serdecznie zapraszamy – mówi Iwona Frydryszak.
Przegląd dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz gminy Wrocław. Wydarzenie jest częścią #BraveKids2020 pod honorowym patronatem Prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka.
HISTORIA KINA EUROPEJSKIEGO NA ARTE.TV
JAŚ FASOLA I MIŚ TEDDY: NAJLEPSI PRZYJACIELE POD SŁOŃCEM! „PRZYTULASKI Z TEDDYM”
Premiera 8. sezonu serialu „Zwierzyniec doktor Mertens” w kwietniu w Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Partner Serwisu Zdrowie
Żywienie
Dorota Szelągowska: Moją specjalnością w kuchni jest czyszczenie lodówki i przygotowanie czegoś z niczego. Mam to po mamie
Jurorka w programie „MasterChef Nastolatki” wspomina, że swoją przygodę z kulinariami rozpoczęła w dzieciństwie. Kiedy miała sześć lat, to już chętnie pomagała mamie, a z czasem sama zaczęła przygotowywać różne potrawy, które smakowały całej rodzinie. Jej popisowe dania to lasagna, tarta cytrynowa i zapiekane mięsa. Dorota Szelągowska przekonuje, że przyrządzając w kuchni różne smakołyki, doskonale się relaksuje.
Gwiazdy
Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi
Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.
Konsument
Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
Studenci, którzy postrzegają siebie jako autentycznych w mediach społecznościowych, są mniej zestresowani i cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym, niż ci, którzy na platformach posługują się wizerunkiem wykreowanym. Autentyczność w rzeczywistym świecie nie ma jednak takiego wpływu na dobrostan psychiczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z USA we współpracy z polskimi i niemieckimi kolegami. Badacze przyjrzeli się też różnicom między tymi zależnościami badanymi u pokolenia Z i pokoleń wcześniejszych. Z ich obserwacji wynika, że „zetki” uważają siebie za bardziej autentycznych w mediach społecznościowych niż starsi uczestnicy badania.