Komunikaty PR

Media społecznościowe a efekt domina – cykl dokumentalny w ARTE.tv

2021-09-27  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Kowalska
Face it

Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl
Do pobrania docx ( 0.37 MB )

Media społecznościowe – przekleństwo czy sposób na życie? O tym, jak jeden post lub filmik opublikowany w internecie może przekreślić czyjeś życie, lub wywołać ogólnoświatową debatę, mówi cykl dokumentalny „Efekt domina”, który można obejrzeć za darmo na platformie VOD ARTE.tv https://www.arte.tv/pl/.    

Bezpłatny serwis VOD ARTE.tv przedstawia serię dokumentów o ludziach, których życie zostało wywrócone do góry nogami po tym, jak opublikowali coś w mediach społecznościowych. Twórcy prezentują cztery wstrząsające historie: Anasa, który po zrobieniu sobie selfie z Angelą Merkel został fałszywie uznany za terrorystę, Amin, na którą po jednym opublikowanym filmiku, został wydany nakaz aresztowania przez rząd Izraela, Marie, która została zaproszona do Senatu i przyczyniła się do rozpoczęcia dyskusji o bezpieczeństwie kobiet na ulicach Francji oraz Joachima, którego hasło „Je suis Charlie” spowodowało wyjście milionów ludzi na ulice w proteście przeciwko zamachom terrorystycznym. Reżyserzy stawiają pytania, m.in.: gdzie kończy się wolność słowa? Czym różni się aktywizm online od tradycyjnego? Jaką odpowiedzialność powinni brać na siebie giganci technologiczni?

FILMY W CYKLU „EFEKT DOMINA”:

ANAS MODAMANI - FATALNE SELFIE, Francja, 2020

Berlin, 10 września 2015 r. Kanclerka Niemiec Angela Merkel robi sobie selfie z młodym syryjskim uchodźcą Anasem Modamanim. „Nie sądziłem, że to jedno zdjęcie tak wstrząśnie moim życiem” – powie później Anas. Zdjęcie przejmuje bowiem skrajna prawica i robi z niego fake news, w którym Anas jest terrorystą.

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/087579-001-A/anas-modamani-fatalne-selfie/

MARIE LAGUERRE - WALKA Z MIZOGINIA NA ULICACH, Francja, 2020

W lipcu 2018 roku studentka Marie Laguerre zamieściła na Facebooku nagranie z napaści na tle seksualnym, której była ofiarą kilka godzin wcześniej. Internet oszalał. Jej post został udostępniony setki tysięcy razy. Przyglądamy się temu, jak jeden wpis stał się katalizatorem feministycznej walki z przemocą na ulicach, której codziennie doświadczają kobiety na całym świecie.

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/087579-002-A/marie-laguerre-walka-z-mizoginia-na-ulicach/

JOACHIM RONCIN - "JE SUIS CHARLIE", Francja, 2020

Styczeń 2015. Krótko po ataku na magazyn satyryczny Charlie Hebdo, hasło i grafika #JeSuisCharlie zalały media społecznościowe. Następnie stały się źródłem debaty i kontrowersji. Spotykamy się z Joachimem Roncinem, który stworzył grafikę „Je suis Charlie”. Opowiada, jakie konsekwencje dla jego życia miało jej udostępnienie.

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/087579-003-A/joachim-roncin-je-suis-charlie/

AHED TAMIMI - PALESTYŃSKI OPÓR W SIECI, Francja, 2020

W 2017 roku. Ahed Tamimi, młoda Palestynka mieszkająca na Zachodnim Brzegu, uderza izraelskiego żołnierza w twarz. Jej matka robi z tego live'a na Facebooku. Po stronie palestyńskiej film staje się powodem do dumy. Po stronie izraelskiej, zwłaszcza wśród prawicy, mówi się raczej o splamieniu idei narodowego honoru. A co dzieje się z samą Ahed?

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/087579-004-A/ahed-tamimi-palestynski-opor-w-sieci/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Fundacja Avalon startuje z autorskim podcastem „#Wystarczy zacząć”! Biuro prasowe
2024-04-17 | 11:00

Fundacja Avalon startuje z autorskim podcastem „#Wystarczy zacząć”!

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na specjalistyczne, ogólnodostępne i jakościowe treści, narodziło się nowe, unikalne medium, które stało się jednym z głównych
Media McCANN wzmacnia szeregi kreatywne – dołączają Paweł Cholewa i Kamil Kuć
2024-04-17 | 10:00

McCANN wzmacnia szeregi kreatywne – dołączają Paweł Cholewa i Kamil Kuć

W kwietniu do McCANN, wiodącej agencji reklamowej w Polsce, dołączył nowy team kreatywny w składzie Paweł Cholewa jako Senior Art Director i Head of Design oraz Kamil Kuć jako Senior
Media Trzy premierowe filmy z serii „Gabinet z widokiem na morze” w Romance TV!
2024-04-06 | 01:00

Trzy premierowe filmy z serii „Gabinet z widokiem na morze” w Romance TV!

Od 28 kwietnia w trzy kolejne niedziele fani Nory Kaminski będą mogli przenieść się do malowniczej Rugii aby śledzić przygody głównej bohaterki. Premiery aż trzech najnowszych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.