Komunikaty PR

Dr Irena Eris partnerem filmu nominowanego na Festiwalu w Cannes

2022-05-20  |  13:30

Marka Dr Irena Eris jest partnerem anglojęzycznego debiutu utalentowanej polskiej reżyserki Agnieszki Smoczyńskiej, pt. „The Silent Twins”. To jeden z najbardziej oczekiwanych tytułów podczas tegorocznego Festiwalu. W nominowanej w Cannes produkcji w głównych rolach wystąpiły Tamara Lawrance oraz Letitia Wright, znana z filmów „Avengers: Koniec gry”, „Czarna pantera” czy serialu „Czarne lustro”. Na ekranie zobaczymy również polskich artystów, m.in. Kingę Preis. Premiera filmu odbędzie się 24 maja podczas 75. edycji Festiwalu.

Tegoroczna edycja Festiwalu Filmowego w Cannes rozpoczęła się we wtorek 17 maja. Nie brakuje na nim też polskich akcentów. Wyreżyserowany przez Polkę Agnieszkę Smoczyńską film „The Silent Twins” przedstawia prawdziwą historię June i Jennifer Gibbons – czarnoskórych bliźniaczek, które, będąc dziećmi, zamilkły dla świata zewnętrznego, jednocześnie w odosobnieniu swojego pokoju tworząc własny język, oparty w dużej mierze na mimice i gestach. Na francuskim festiwalu film otrzymał nominację do nagrody Un Certain Regard, doceniającej produkcje wyróżniające się oryginalnym stylem i sposobem postrzegania świata przez twórców.

Produkcję filmu od początku wspierała marka Dr Irena Eris, zapewniając m.in. kosmetyki wykorzystane do charakteryzacji aktorek i aktorów.  Polskie artystki od lat udowadniają, że z powodzeniem mogą rywalizować i odnosić sukcesy na arenie międzynarodowej. Agnieszka Smoczyńska należy właśnie do tego grona – kobiet odważnych, które realizują swoje marzenia i plany, jednocześnie podejmując tematy istotne, takie jak wykluczenie społeczne, dyskryminacja czy sytuacja kobiet tłumaczy Joanna Łodygowska, szefowa działu komunikacji firmy Dr Irena Eris.Tym bardziej cieszy nas fakt, że film „The Silent Twins” otrzymał nominację na Festiwalu w Cannes. To dla nas zaszczyt, że możemy wspierać tak ambitny i ważny projekt – dodaje Joanna Łodygowska.

Anglojęzyczny debiut Smoczyńskiej jest polsko-brytyjską koprodukcją, dystrybuowaną na świecie przez Focus Features. Za produkcję „The Silent Twins” odpowiadają Klaudia Śmieja-Rostworowska i Bogna Szewczyk-Skupień (Madants), a także Ewa Puszczyńska (Extreme Emotions). Muzykę do filmu skomponowali Marcin Macuk oraz Zuzanna Wrońska. Autorem zdjęć jest Jakub Kijowski, scenografką Jagna Dobesz. Za kostiumy odpowiada Katarzyna Lewińska, a za montaż Agnieszka Glińska. Scenariusz Andrei Seigel jest adaptacją książki „The Silent Twins” autorstwa Marjorie Wallace. Polskim dystrybutorem filmu jest Gutek Film. – Historia przedstawiona w filmie to przejmująca i tragiczna opowieść o wykluczeniu społecznym, zastraszaniu i niezrozumieniu, mogących stać się dla człowieka katalizatorem silnych, rzadko spotykanych mechanizmów obronnych. Mimo iż akcja filmu opowiada o wydarzeniach sprzed kilkudziesięciu lat, jego temat jest ważny i wciąż aktualny również dziś – mówi Klaudia Śmieja-Rostworowska, współwłaścicielka firmy Madants, producenta „The Silent Twins”. – Jesteśmy dumne, że film poruszający tak ważną historię został dostrzeżony na arenie międzynarodowej oraz że za jego powstaniem stoją tak utalentowane przedstawicielki polskiej i międzynarodowej kinematografii – dodaje producentka.

Wspieranie kobiet w bezkompromisowej realizacji ich życiowych pasji i celów to jeden z kluczowych elementów misji marki Dr Irena Eris. Dlatego firma już od wielu lat pomaga polskim twórczyniom, patronuje wystawom, wydarzeniom oraz instytucjom kultury. Od 2017 r. jest partnerem Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni oraz angażuje się w ambitne projekty filmowe. Poza „The Silent Twins”, marka wspierała również produkcję filmu w reż. Marty Minorowicz „Iluzja” z Agatą Buzek. Wcześniej marka Dr Irena Eris zaangażowała się również w produkcję dokumentu o kobietach w Bośni „Jeden dom”, autorstwa reżyserek Karoliny Anny Kuty i Patrycji Skorupskiej.

 

Kosmetyki Dr Irena Eris

Luksusowe kosmetyki Dr Irena Eris zostały stworzone z pasji do pielęgnacji piękna. Przełomowe receptury projektowane są w oparciu o własne zgłoszenia patentowe, nowatorskie technologie czy najlepsze, często trudno dostępne składniki, a dzięki synergii działań grupy ekspertów z różnych dziedzin, kosmetyki od lat wyróżniają się na rynku.

 


Kontakt dla mediów:

Joanna Łodygowska, Szef Działu Komunikacji, Dr Irena Eris S.A.:

tel. 00 48 696 494 337, email: Joanna.Lodygowska@DrIrenaEris.com

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2024-04-22 | 10:00

Słodko jest pomagać mądrze

Jeden z największych producentów czekolady w Polsce, znany ze swojej dobroczynności, tym razem we współpracy z zaprzyjaźnioną Fundacją Dobrych Inicjatyw otacza opieką wychowanków placówek
Styl życia Światowy Dzień Kostki Rubika - Ikoniczna łamigłówka dla każdego
2024-04-20 | 01:00

Światowy Dzień Kostki Rubika - Ikoniczna łamigłówka dla każdego

Wszyscy kochamy łamigłówki, zagadki logiczne i wyzwania wymagające sprawności manualnej oraz umysłowej. Płynąca z ich rozwiązania satysfakcja stanowi nagrodę uzasadniającą cały
Styl życia Tchibo współpracuje z Glovo
2024-04-19 | 12:07

Tchibo współpracuje z Glovo

Tchibo właśnie rozpoczęło współpracę z Glovo, aplikacją umożliwiającą zamówienie i dostawę określonych produktów wprost do domu. Usługa jest dostępna dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Gwiazdy

Jan Wieczorkowski: W ogóle nie mam wyczucia w kwestii kupowania prezentów. Sam kilka razy dostałem wody toaletowe, które po prostu do mnie nie pasowały

Aktor grający jedną z głównych ról w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka przyznaje, że w życiu prywatnym również zdarzyły mu się nietrafione prezenty, które szybko wylądowały w koszu. Zwykle były to perfumy czy wody kolońskie, których kompozycja zapachowa w ogóle mu nie odpowiadała. Jeśli natomiast chodzi o wybór okolicznościowych upominków dla innych, to Jan Wieczorkowski zdradza, że zawsze zdaje się w tej kwestii na gust i intuicję żony. Sam zupełnie nie ma do tego głowy.

Handel

Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie

Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.