Komunikaty PR

Kwiaty za elektrograty

2021-09-22  |  18:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.11 MB )

Między 23 a 25 września 2021 odbędzie się jesienna edycja akcji „Kwiaty za elektrograty” w Castoramie. W jej ramach wszystkie sklepy tej sieci będą zbierać zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, wymieniając go na sadzonki wrzosów.

 

Celem akcji „Kwiaty za elektrograty” jest zmniejszenie ilości niebezpiecznych odpadów wyrzucanych do zbiorników komunalnych poprzez zwiększenie selektywnej zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Podczas akcji wszystkie sklepy Castoramy i Brico Depot zbierają zużyty sprzęt domowy, w zamian  rozdają sadzonki pięknych wrzosów. Każda osoba oddająca sprzęt otrzyma do 10 sadzonek. Liczba otrzymanych kwiatów zależeć będzie od liczby i wielkości przyniesionych odpadów.

 

Segregacja elektrośmieci

Istotnym elementem akcji jest edukacja o niebezpieczeństwie powstającym podczas niepoprawnej utylizacji zużytego sprzętu. Aby uniknąć potencjalnych zagrożeń Castorama Polska zachęca do odpowiedzialnego podejścia i segregowania odpadów niebezpiecznych.

 

Niewłaściwie wyrzucone elektrośmieci mogą poważnie zanieczyścić środowisko i wywołać ciężkie choroby u osób mających styczność z rozkładającymi się urządzeniami. Sprzęt elektroniczny zawiera trujące substancje, które mogą być wysoce szkodliwe dla środowiska, zwierząt i ludzi. Utylizacja elektroodpadów polega na oddzieleniu niebezpiecznych substancji i przetworzeniu elementów nadających się do recyklingu.

 

Poprzednia edycja

Podczas wiosennej akcji odbywającej się w marcu udało się zebrać blisko 300 ton zużytego sprzętu. Jest to imponujący wynik, biorąc pod uwagę to, że ze względu na wprowadzane wtedy covidowe restrykcje, akcja odbywała się tylko jednego dnia – w piątek.

 

Na jesienny finał tegorocznej akcji przygotowano aż 450 000 sadzonek. Podczas trzech dni trwania akcji Castorama planuje zebrać jeszcze więcej zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego niż rok temu . Zgromadzony sprzęt Castorama przekaże odpowiednim organizacjom zajmującym się odzyskiwaniem, recyklingiem komponentów i utylizacją niebezpiecznych części. Jak co roku partnerem akcji jest Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego AuraEko, współpracująca z firmą przetwarzającą zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny - MB Recycling.

 

Zieleń za elektrograty

W tym roku równolegle do akcji „Kwiaty za elektrograty” odbywać się będzie także inicjatywa „Zieleń za elektrograty”, w ramach której Castorama Polska ufunduje zieloną przestrzeń zaprojektowaną w duchu bioróżnorodności. Nagrodzona zostanie lokalna społeczność miejscowości, na terenie której znajduje się sklep, któremu uda się zebrać największą ilość elektrośmieci. Castorama przeznaczy aż 25 tysięcy złotych na odnowę wspólnie wybranej z lokalną społecznością ogólnodostępnej przestrzeni zielonej. Realizacja projektu obędzie się we współpracy ze zwycięskim sklepem i lokalnym samorządem.

 

Zapraszamy do oddania w Castoramie elektrośmieci i odebrania sadzonek wrzosów.

 

Informacje o spółce Castorama:

Castorama Polska Sp. z o.o. jest najpopularniejszą sieć sklepów z artykułami budowlanymi i do wykończenia wnętrz (DIY) w Polsce. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie sieć Castorama prowadzi sprzedaż w 88 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia ponad 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz www.kingfisher.com.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi Biuro prasowe
2024-04-25 | 12:35

Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi

Podbiła serca warszawiaków, teraz czas na Łódź. Znana i popularna w stolicy restauracja śniadaniowa Bułkę przez Bibułkę, otworzy swój pierwszy lokal poza Warszawą w
Styl życia Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 11:05

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą
Styl życia Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!
2024-04-24 | 11:00

Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.