„Misja dla 4 łap”, czyli charytatywny zlot moto klasyków
Nie od dziś wiadomo, że łodzianie mają wielkie serca – także w stosunku do czworonogów! W sobotę, 27 kwietnia, na rynku Manufaktury odbędzie się wyjątkowy, charytatywny Zlot Samochodów Klasycznych „Misja dla 4 Łap”. Właściciele klasyków, ale też moto symboli rodem z PRL-u pojawią się ze swoimi brykami w Manufakturze, by wspierać Przytulisko dla Zwierząt w Głownie i OTOZ Animals Łódź.
„Misja dla 4 łap”
27.04, godz. 10-20, rynek Manufaktury
Na rynku Manufaktury pojawią się 4 tematyczne strefy, pełne atrakcji dla najmłodszych i tych starszych. W strefie PRL zobaczycie, jak wyglądały różne aspekty codziennego życia w PRL – wnętrze szkolnej klasy, mieszkanie typowego Kowalskiego, bar mleczny czy salon mody. W strefie weterynaryjnej będzie można zasięgnąć fachowych porad dotyczących życia z czworonogiem, np. pielęgnacji pupili, behawiorystyki czy opieki nad zwierzętami z adopcji. Pojawi się też strefa dedykowana dzieciom – tam będzie miejsce do zabawy dla najmłodszych, a animatorzy poprowadzą warsztaty – maluchy będą mogły np. wykonać własną zabawkę dla swojego czworonoga. Poza tym, nie zabraknie oczywiście wolontariuszy, którzy będą zbierać datki do puszek, a także sprzedawać różne datki i przedmioty w strefie charytatywnej.
Właściciele moto klasyków chcą w ten sposób zachęcić do pomagania czworonogom. Akcja jest poświęcona podopiecznym Przytuliska dla Zwierząt w Głownie i OTOZ Animals Łódź. Obie instytucje na co dzień zajmują się pomocą i opieką nad zwierzętami porzuconymi, odebranymi w ramach interwencji lub bezdomnymi. W Przytulisku w Głownie przebywa około 80 psów i 20 kotów, a w opiece nad nimi pomagają zaangażowani wolontariusze. To dzięki ich codziennemu wysiłkowi i bezwarunkowej miłości, psiaki odzyskują równowagę psychiczną, uczą się podstawowych komend i zachowań, a także często wychodzą ze stanów lękowych i uczą się ponownie ufać ludziom.
Nie śmieć w majówkę! - apel Operacji Czysta Rzeka
Majówkowy piknik w Elektrowni Powiśle
Cook Story w nowej odsłonie – teraz jeszcze bardziej smart
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wojciech „Łozo” Łozowski: Ruszam z moim solowym projektem, ale nie mam już potrzeby bycia gwiazdorem jak kiedyś. Nowe utwory tworzyłem w różnych stanach emocjonalnych
Wokalista ma sporo muzycznych planów na najbliższe miesiące, szykuje bowiem oryginalny projekt solowy. Już niebawem premierę będzie miał jego najnowszy utwór. Właśnie realizowany jest teledysk. Wojciech „Łozo” Łozowski cieszy się na ten nowy etap swojej kariery i choć teraz o wiele spraw będzie musiał zadbać sam, to jednak bez wahania stawia czoła nowym wyzwaniom i wierzy, że to jest właśnie jego czas. Na autorskiej płycie znajdą się piosenki, które tworzył przez kilka ostatnich lat.
Psychologia
Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.