Komunikaty PR

Nowa pasta Colgate Smile for Good w tubce nadającej się w pełni do recyclingu

2020-04-02  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Weber Shandwick
Weber Shandwick

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
  • Tubka pasty Colgate Smile for Good jako pierwsza tubka Colgate została uznana przez RecyClass za całkowicie zdatną do recyklingu. Firma Colgate-Palmolive zdecydowała podzielić się swoją technologią, aby i inni producenci mogli pozytywnie oddziaływać na środowisko.
  • Aby ułatwić konsumentom świadomy wybór, wszystkie składniki pasty oraz ich działanie zostały transparentnie opisane  na opakowaniu, również w języku polskim.

 

Colgate wprowadza innowacyjną, w pełni transparentną linię past do zębów Smile for Good, stworzoną w sposób odpowiedzialny wobec konsumentów i środowiska. To pierwsza linia past producenta, która na kartoniku posiada przejrzyście opisane składniki i ich działanie w języku polskim, aby ułatwić podejmowanie świadomych decyzji. Formuły nowych past składają się z minimalnej ilości starannie wyselekcjonowanych składników, które zapewniają optymalną codzienną ochronę jamy ustnej.  Nowe pasty zapakowane są w pierwszą, oferowaną przez Colgate, podlegającą całkowicie recyklingowi plastikową tubkę, dzięki czemu opakowanie nadają się w całości do recyklingu.

Wszystko czego potrzebujesz, nic czego Ci nie potrzeba

Ogromna liczba, często niezrozumiałych dla przeciętnego użytkownika informacji na temat formuł produktów i ich składników zdecydowanie utrudnia podejmowanie świadomych decyzji zakupowych. Obecnie, już niemal trzech na czterech konsumentów (74%)[1] zwraca uwagę na to, czy produkt został opracowany w sposób odpowiedzialny wobec środowiska, a składniki w nim zawarte właściwie wpłyną na ich zdrowie. Pasty Colgate Smile for Good wprowadzają nową jakość na rynku produktów kosmetycznych. Transparentnie przekazana informacja na temat składników i ich funkcji ułatwia konsumentom podjęcie świadomej  decyzji przy wyborze pasty do zębów.

Składniki pasty są w 99,7 proc. naturalne i zostały starannie wyselekcjonowane, aby zagwarantować optymalną funkcjonalność pasty. Obecnie, a rynku występują dwa warianty produktu – Colgate Smile for Good Protection oraz Colgate Smile for Good Whitening – wzbogacona o sodę oczyszczoną, znaną ze swoich właściwości wybielających.

Ograniczona lista składników nie zawiera m.in. SLS, TiO2 czy sacharyny. Produkty zostały certyfikowane przez Vegan Society, FSC i EcoCert, co potwierdza, że ich formuły zostały opracowane w sposób odpowiedzialny, a większość składników pochodzi ze źródeł naturalnych.

Pierwsza tubka Colgate z recyklingu

Niemal dwóch na trzech konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że tubki po pastach do zębów nie podlegają recyklingowi. Prawie wszystkie obecnie produkowane tubki są wykonane z arkuszy laminatu z tworzywa sztucznego – będących zazwyczaj kombinacją różnych tworzyw sztucznych wokół cienkiej warstwy aluminium. Taka mieszanka materiałów skutecznie uniemożliwia recykling. Jednak, tubka past Colgate Smile for Good jest zupełnie inna. Wszystko dzięki zastosowaniu przy jej produkcji polietylenu o wysokiej gęstości (HDPE), który jest już szeroko przetwarzany i wykorzystywany przy produkcji plastikowych butelek m.in. na mleko.

Inżynierowie z firmy Colgate udowodnili, że przekonanie iż HDPE jest zbyt sztywnym materiałem, by móc go wykorzystać do produkcji łatwej do wyciskania tubki z pastą do zębów jest błędne.  Opracowali sposób na połączenie różnych kategorii oraz grubości laminatu HDPE w tubkę, która poza spełnieniem wysokich standardów recyklingu i ochrony produktu, będzie nadawać się do produkcji seryjnej i jednocześnie pozostanie wygodna w użyciu dla konsumentów. Nowa tubka Colgate została uznana przez Stowarzyszenie Recyklerów Tworzyw Sztucznych (APR) za nadającą się do recyklingu. Została również uznana za podlegającą recyklingowi przez RecyClass firmy Plastics Recyclers Europe (inicjatywa, która ma na celu poprawę recyklingu opakowań), która określa normy dotyczące recyklingu odpowiednio dla Ameryki Północnej i Europy. Ponadto, Colgate współpracuje też z organizacjami zajmującymi się tematem opakowań i recyklingu na rzecz zwiększania świadomości i wykorzystania tubek podlegających recyklingowi.

Wprowadzenie na rynek bambusowej szczoteczki do zębów Colgate bamboo charcoal z aktywnym węglem, czy pasty do zębów Colgate Smile for Good jest jednym z elementów długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Celem Colgate-Palmolive jest by do 2025 roku 100% opakowań produktów tej firmy nadawało się do recyklingu. Już dzisiaj wybierając pastę Colgate Smile for Good konsumenci mogą wdrażać w swoim codziennym życiu drobne zmian na rzecz ochrony środowiska i przyszłych pokoleń.

Światowy rynek past do zębów obejmuje roczną produkcję około 20 miliardów tubek. W ramach swojego zaangażowania do przekształcenia jednej z najczęściej używanych form opakowań plastikowych w opakowania podlegające recyklingowi, Colgate dzieli się swoją innowacją technologiczną z konkurentami.  

Noel Wallace, dyrektor generalny i prezes Colgate-Palmolive: “Colgate chce uczynić tubki do pasty częścią gospodarki obiegu zamkniętego, utrzymując produktywność wykorzystywanego plastiku i eliminując ilość odpadów. Jeśli uda nam się ustandaryzować model tubek podlegających recyklingowi w całym sektorze, wygramy wszyscy. Chcemy, aby wszystkie tubki past do zębów – w przyszłości także inne tubki – spełniały te same, odgórne standardy recyklingu, które nam udało się już spełnić. Możemy dostosować się do wspólnych standardów dla tubek, a nadal konkurować tym, co się w nich znajduje.”

Prezes Colgate-Palmolive podkreślił także, że decyzja o swobodnym udostępnianiu technologii innowacyjnych tubek jest zgodna z wartościami firmy i celami zrównoważonego rozwoju. Co więcej, przyczynia się ona również do bieżących prac wspierających Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ i Globalne zobowiązanie Fundacji Ellen MacArthur. Misją Fundacji jest przyspieszenie przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym.

 


[1] Colgate-Palmolive, The Conscious Consumer survey, July 2019, Base: n= 800 UK respondents

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda Antyoksydacyjne, wiosenne beauty-wyzwanie Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

Antyoksydacyjne, wiosenne beauty-wyzwanie

Wiosna to czas wyznaczania nowych pielęgnacyjnych i kosmetycznych celów. Perfekcyjne przygotowanie do lata, odmłodzenie i poprawa kolorytu skóry pojawiają się na liście
Uroda Dieta a zdrowie jamy ustnej, czyli jakie produkty wspierają zdrowie naszych zębó
2024-04-22 | 10:48

Dieta a zdrowie jamy ustnej, czyli jakie produkty wspierają zdrowie naszych zębó

Mówi się „jesteś tym, co jesz” - to popularne powiedzenie nabiera jeszcze większego sensu, jeśli skupimy się na kondycji jamy ustnej. Ta część naszego organizmu jest
Uroda Czego potrzebują włosy kręcone?
2024-04-18 | 15:00

Czego potrzebują włosy kręcone?

Piękne, sprężyste i zdrowo wyglądające loki to beauty-marzenie nie tylko włosomaniaczek. By mogły olśniewać, włosy kręcone wymagają szczególnie troskliwej pielęgnacji. Eksperci

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.