IV edycja Kampanii “Złotej Wstążki” 2023 za nami!
Przez cały wrzesień, będący międzynarodowym miesiącem świadomości nowotworów dziecięcych, trwała Kampania “Złotej Wstążki”. W tym czasie miało miejsce wiele działań i aktywności - głównie skupionych na podnoszeniu świadomości na temat najwcześniejszych objawów nowotworów u dzieci, ale także takich, które pomagały pozyskać niezbędne środki na poprawę jakości życia najmłodszych pacjentów.
Szerokie dotarcie medialne
Celem Kampanii “Złotej Wstążki” jest przede wszystkim edukacja i podnoszenie świadomości. Jej tegorocznym przekazem było to, jak łatwo można zlekceważyć lub zbagatelizować wczesne objawy nowotworów u dzieci - są one bowiem nieswoiste, łatwe do pomylenia z przeziębieniem, przemęczeniem czy po prostu dorastaniem.
Przez cały wrzesień Fundacja “Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” wraz z innymi onkofundacjami prowadziła ogólnopolską kampanię, zmierzającą nie tylko do ostrzeżenia i uwrażliwienia rodziców, opiekunów i lekarzy pediatrów na te objawy, ale także zapewnienia wszystkim tym grupom wiedzy, na co konkretnie należy zwrócić uwagę.
“Nie byłoby to możliwe bez ogólnopolskiego dotarcia do odbiorców - ten cel osiągnęliśmy łącząc media tradycyjne, media społecznościowe i kampanię w pociągach PKP Intercity w całym kraju. Nasze materiały, zarówno drukowane, jak i cyfrowe, dotarły do 5,6 miliona osób. Promujący kampanię film na YouTube obejrzało niemal 41,5 tys. widzów” - mówi Anna Apel, prezes Fundacji “Na Ratunek z Chorobą Nowotworową”.
Rusza nas pomaganie - RakReaton 2023
W ramach kampanii już czwarty raz zorganizowaliśmy też RakReaton - wielkie wyzwanie sportowo-charytatywne, którego uczestnicy przez cały miesiąc chodzili, biegali i jeździli na rowerze, aby wspólnie osiągnąć cel: 1 milion 200 tysięcy kilometrów. W zamian Grupa Impel i Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej zobowiązały się przekazać na rzecz Fundacji łączną kwotę 120 000 zł.
“Zaangażowanie przeszło nasze oczekiwania - pobity został nie tylko rekord udziału, z 12 379 zarejestrowanymi uczestnikami, ale także rekord tempa. Założony cel, i tak podwyższony względem poprzedniego roku, został osiągnięty w zaledwie 15 dni! Wtedy do akcji dołączyła firma Artgeist, której wkład - dodatkowe 40 000 zł - pozwolił podnieść poprzeczkę o 400 000 km. Uczestnicy i tym razem pokazali swoją pasję do pomagania” - cieszy się Anna Apel.
Odważ się Pomagać - pomaganie wbrew strachom
Kolejny raz także we wrześniu odbyło się wydarzenie dla prezesów i prezesek firm - Odważ się Pomagać. Wykupując w nim udział, uczestnicy mierzyli się z dziesięcioma konkurencjami, które wymagały od nich odwagi i determinacji. Wśród nich znalazły się klasyki, takie jak spacer boso po Lego czy zanurzenie w wannie z lodem oraz nowości, takie jak zjedzenie słynnego sfermentowanego szwedzkiego śledzia i blender bike. Wzajemna, przyjacielska rywalizacja w radosnej atmosferze rodzinnego pikniku sprawiła, że wszyscy uczestnicy pokonali wszystkie konkurencje. Jak sami wspominali to, z czym tego dnia musieli się zmierzyć, to nic w porównaniu z wyzwaniami, jakie stoją przed dziećmi chorymi na nowotwory, dlatego nie było innego wyjścia: musieli pokazać swoją solidarność i wesprzeć najmłodszych pacjentów!
Sala Doświadczania Świata w Centrum Zdrowia Dziecka
Na zakończenie Kampanii “Złotej Wstążki” mogliśmy - dzięki wsparciu Amazon - otworzyć w Instytucie “Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka” Salę Doświadczania Świata. To interaktywne pomieszczenie, w którym można prowadzić terapię Snoezelen: nowoczesną metodę wspierania rozwoju, integracji sensorycznej, pobudzania aktywności i kojenia nerwów i stresu związanych z leczeniem onkologicznym.
"Tego typu sale są już obecne w klinikach onkologii dziecięcej w innych miastach w Polsce, dlatego tym bardziej cieszymy się, że ośrodek w Warszawie również może korzystać z niej w procesach leczenia i wsparcia psychologicznego” - informuje prezes Fundacji “Na Ratunek z Chorobą Nowotworową”.
Warto wspomnieć, że Amazon włączył się także do pomocy i wsparcia rodziców dzieci z chorobami nowotworowymi, finansując stworzenie i pomagając przy pakowaniu Start Packów. To podręczne torby, w których rodzice i opiekunowie dzieci przybywających do Przylądka Nadziei we Wrocławiu, otrzymują najpotrzebniejsze artykuły i środki, aby ich pierwsze dni w klinice przebiegały jak najbardziej spokojnie.
Widoczni na konferencjach
Oprócz kampanii skierowanej do społeczeństwa, Fundacja brała również udział w konferencjach na terenie całego kraju. Na tegorocznym XXXII Forum Ekonomicznym w Karpaczu odbyła się pierwsza konferencja z udziałem liderek siedmiu organizacji pacjentów, pod nazwą “The Voice of Patients”, na której Fundację “Na Ratunek z Chorobą Nowotworową” reprezentowała prezes, Anna Apel. W jej trakcie przedstawione zostały postulaty zmian w służbie zdrowia, które mogą realnie wpłynąć na poprawę życia pacjentów.
Byliśmy również obecni na wydarzeniach stricte branżowych - wzięliśmy udział w XXXI Zjeździe Polskiego Towarzystwa Hematologów i Transfuzjologów w Katowicach, oraz w 15. Ogólnopolskiej Konferencji Psychoonkologicznej, której byliśmy także partnerem. Rozmowy o potrzebach, możliwościach i przyszłości onkologii dziecięcej są całorocznym celem Fundacji, ale we wrześniu ich znaczenie było szczególne.
Wspólnie możemy więcej
Tak intensywny wrzesień to wspólny wysiłek zarówno wszystkich onkofundacji, jak i wielu instytucji, organizacji i firm.
“Dzięki ich pomocy mogliśmy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, tym samym efektywnie zwiększając świadomość społeczną w kwestii wczesnych objawów nowotworów u dzieci” - dodaje Anna Apel.
W tym roku kampanię “Złotej Wstążki” i towarzyszące jej wydarzenia wsparli:
-
Amazon
-
Apo-discounter
-
Attis Broker
-
Arcadis
-
Artgeist
-
A-Z Color
-
bioinmed
-
Consciencia
-
DKMS
-
Donateo
-
Dr. Schumacher
-
Fundacja dla Dzieci z Chorobami Nowotworowymi Krwinka
-
Fundacja Herosi
-
Fundacja Iskierka
-
Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej
-
Fundacja Nasze Dzieci
-
Fundacja Pani Ani
-
Fundacja Pomóż Im
-
Fundacja Ronalda McDonalda
-
Fundacja Unum
-
Fundacja z Pompą
-
Grabowska Dziadak i Partnerzy
-
Grupa BPS
-
Grupa Impel
-
Headfound
-
Intel
-
Jysk
-
LEGO
-
Miasto Wrocław
-
Minister Zdrowia
-
mLeasing
-
Narodowy Fundusz Zdrowia
-
Nextbike
-
onkologia-dziecieca.pl
-
PKO Leasing
-
PLL LOT
-
Polskie Towarzystwo Onkologii i Hematologii Dziecięcej
-
Rzecznik Praw Pacjenta
-
SGB Bank SA
-
Sixt
-
Sofomo
-
Starwax
-
Stowarzyszenie Dzieciaki Chojraki
-
Stowarzyszenie na rzecz dzieci z chorobą nowotworową KOLIBER
-
Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Chorych na Białaczkę
-
ticketmaster
-
Totalizator Sportowy
-
VeloBank

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata

Geny mają znaczenie – szybka diagnostyka może zmienić życie z ALS
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Beata Pawlikowska: Babia Góra to jest teraz moje ulubione miejsce w Polsce. Jest w niej coś magicznego, więc marzę o tym, żeby tam wrócić
Podróżniczka przyznaje, że majowa wyprawa na Babią Górę mimo kiepskiej pogody okazała się niezwykle ekscytującą przygodą. W prognozach na ten dzień miało być 20 stopni ciepła i dużo słońca, natomiast kiedy wyszła na szlak, padał deszcz, deszcz ze śniegiem i grad, a termometry pokazywały zaledwie kilka stopni powyżej zera. Beata Pawlikowska cieszy się jednak, że nie zniechęciła się taką aurą, bo ta wędrówka zadziałała na nią niezwykle kojąco.
Ochrona środowiska
Przebywanie w lesie pozytywnie wpływa na zdrowie. Kąpiele leśne stają się coraz popularniejsze

Zażywanie kąpieli leśnych ma pozytywne oddziaływanie na zdrowie człowieka, zarówno w aspekcie psychicznym, jak i w zakresie wzmacniania układu odpornościowego. Badania naukowe wykazały między innymi, że taka forma odpoczynku przyczynia się do zwiększenia produkcji i aktywności podstawowych komórek układu immunologicznego, spełniających ważną rolę w walce z wirusami i nowotworami. Polacy coraz lepiej zdają sobie sprawę z tego dobroczynnego wpływu, dlatego rośnie popularność kąpieli leśnych.
Podróże
Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić

Pogodynka przyznaje, że bardzo ceni sobie czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą i zdrowy styl życia. Poza tym jest lokalną patriotką, dlatego też tegoroczny urlop postanowiła spędzić w swoich rodzinnych stronach – na Roztoczu, by jeszcze bardziej poznać tę niezwykle urokliwą część Polski. Dorota Gardias uważa, że można dobrze się bawić, korzystać z atrakcji i przywieźć z wyjazdu wiele niezapomnianych wrażeń, nie wydając na to majątku. Tym razem zaplanowała spływy kajakowe, jazdę konno, rowerowe wyprawy oraz podążanie śladami historii. Gdyby trzeba było spać pod namiotem, nie miałaby nic przeciwko.