Komunikaty PR

Rusza VI edycja programu „Recepta na Sukces” tym razem w zupełnie nowej odsłonie

2020-04-03  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania RNS ( 0.07 MB )

Komunikacja na linii lekarz-pacjent (farmaceuta-pacjent) jest wyjątkowym rodzajem wymiany słów
i myśli. Może to być trudnym momentem zarówno dla jednej jak i drugiej strony. Dlatego w ramach VI edycji programu „Recepta na sukces” rusza kampania pt.: „Porozmawiajmy otwarcie o…”. Jej celem jest zwiększenie świadomości studentów medycyny i farmacji, a także lekarzy i farmaceutów, w zakresie potrzeb komunikacyjnych kobiet podczas konsultacji ginekologicznej lub farmaceutycznej.

 „Recepta na sukces” to program, który od sześciu lat realizuje firma Gedeon Richter Polska Sp. z o.o., lider w obszarze ochrony zdrowia kobiet. W centrum zainteresowania firmy jest troska o zdrowie kobiet i ich szczególne oczekiwania oraz potrzeby (w tym także komunikacyjne) związane z wizytą u lekarza ginekologa lub w aptece. To sytuacje, w których liczy się właściwy dobór słów: w lekarskim gabinecie lub przy aptecznej ladzie mają miejsce rozmowy, które dotyczą najintymniejszych sfer życia każdej kobiety. W jaki sposób mówić o tym, co wstydliwe? Jak traktować pacjentkę, jako partnera we wspólnym dążeniu do właściwej diagnozy i skutecznych zaleceń? To niektóre z pytań, na które odpowie tegoroczna odsłona kampanii „Recepta na sukces”.

#porozmawiajmyotwarcie

Projekt zakłada, że stworzenie przestrzeni na otwartą rozmowę o intymnych problemach oraz zapewnienie dobrej komunikacji i komfortowej atmosfery w trakcie badania ginekologicznego może wpłynąć na zmianę w zakresie regularnych badań profilaktycznych. Celem kampanii „Porozmawiajmy otwarcie o…” (#porozmawiajmyotwarcie) jest zwrócenie uwagi na to, że podstawą relacji pomiędzy lekarzem a pacjentką (farmaceutą i pacjentką) jest dobra, efektywna komunikacja, oparta na zaufaniu, empatii, wzajemnym słuchaniu i respektowaniu wzajemnych potrzeb. To, jak zostanie odebrany przez pacjentkę lekarz, będzie miało wpływ na decyzję o dalszej współpracy. Efektywna, obustronnie satysfakcjonująca komunikacja, to recepta na sukces w dbaniu o zdrowie kobiety.​

Młodzi lekarze i farmaceuci a oczekiwania

Zachodzą głębokie zmiany w obszarze społecznych oraz systemowych oczekiwań związanych nie tylko
z zawodem lekarza, ale także farmaceuty. Od lekarzy coraz częściej oczekuje się empatii, natomiast na młodych farmaceutów czekają ustawowe obostrzenia w zakresie opieki i usługi farmaceutycznej, między innymi w zakresie udzielania informacji dotyczących działania i stosowania sprzedawanych leków. Zwiększa się zakres odpowiedzialności, jaki został nałożony na lekarzy i farmaceutów, a także katalog społecznych, pacjenckich i klienckich oczekiwań, z jakimi będą musieli sobie radzić. Jedną z grup pacjentów, która stawia przed lekarzami i farmaceutami nowe wyzwania są właśnie kobiety.

Wiadomym jest, że tylko dobra komunikacja pomiędzy pacjentkami a lekarzami i farmaceutami przyniesie obopólne korzyści. Kobieta chętniej skorzysta ponownie z wizyty u tego samego ginekologa lub w tej samej aptece, gdy rodzaj komunikacji będzie odpowiadał jej potrzebom. Będzie czuła się bardziej komfortowo w lekarskim gabinecie lub aptecznej kolejce. W związku z tym w ramach VI edycji „Recepty na sukces” zostanie przeprowadzona ankieta badająca oczekiwania komunikacyjne kobiet. Na podstawie wyników ankiety przygotowane zostaną webinary dla studentów. Celem ich będzie wsparcie studentów ginekologii i farmacji w obszarze kompetencji miękkich, związanych z komunikacją z pacjentką oraz klientką apteki.

#porozmawiajotwarcie z lekarzem online

To nie jedyne działania podejmowane w projekcie. W związku z obecną sytuacją projekt włącza się
w akcję #zostanwdomu, rozpoczynając działanie online. W ramach zaproponowanych działań będzie można skontaktować się z lekarzem ginekologiem oraz lekarzem rodzinnym. Działanie to jest próbą pomocy kobietom w tym trudnym czasie – pokazaniem też, że skuteczne narzędzia komunikacyjne można dopasować do każdej sytuacji – co idealnie wpisuje się w założenia projektu.  

Chcemy być blisko kobiet, dać im możliwość kontaktu z lekarzem, uzyskania rzetelnych informacji na temat zdrowia, jeśli tego potrzebują. Uruchomiliśmy rozmowy online z lekarzem ginekologiem i lekarzem rodzinnym, by dać możliwość rozmowy nie tylko w sprawach zdrowia intymnego, ale także aby kobiety mogły zadbać o ogólny stan zdrowia –  własny i swojej rodziny – tłumaczy Aneta Grzegorzewska, Dyrektor Pionu Korporacyjnego i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska Sp. z o.o.

Aby skorzystać z możliwości kontaktu z lekarzem, wystarczy wejść na profil Facebook projektu „Recepta na sukces”. W utworzonym wydarzeniu znajdują się wszystkie informacje i instrukcja krok po kroku jak skontaktować się z lekarzami.​

Z każdym naszym specjalistą można przeprowadzić rozmowę online. Ginekolog dostępny jest
w poniedziałki i piątki: w godz. 17.00-19.00, a lekarz rodzinny we wtorki w godz. 17.00 – 19.00 i czwartki w godz. 19.00-21.00
– informuje Aneta Grzegorzewska i dodaje - oprócz tego, istnieje możliwość zadania pytania w komentarzu pod wydarzeniem lub wysłania maila na projektową skrzynkę. Na podstawie zadanych pytań lekarze przygotują odpowiedzi, które umieścimy na profilu projektu w formie vlogów.

Kampania została objęta patronatem  Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland oraz Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji.​

Dodatkowych informacji udzielają:

Weronika Kot, Specjalista ds. Public Relations, Gedeon Richter Polska, ; Koordynator kampanii „Recepta na sukces”​; tel.: + 48 693 090 911, email: weronika.kot@grodzisk.rgnet.org​

Jędrzej Sudnikowicz, Specjalista ds. Komunikacji, LoveBrands Relations; Biuro organizacyjne kampanii „Recepta na sukces”​; ​

***

Gedeon Richter Plc., z siedzibą w Budapeszcie, jest jedną z największych firm farmaceutycznych
w Europie Środkowo-Wschodniej, coraz prężniej rozwijającą swoją działalność na rynkach Europy Zachodniej, w Chinach i Ameryce Łacińskiej. W 2017 roku firma Richter osiągnęła skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 1,4 mld euro (1,6 mld dol.), a jej wartość giełdowa wyceniana była na 4,1 mld euro (4,9 mld dol.). Wachlarz produktów firmy Richter obejmuje wiele ważnych obszarów terapeutycznych, m.in. ginekologię, ośrodkowy układ nerwowy oraz układ sercowo-naczyniowy. Posiadając największe centrum badawczo-rozwojowe w Europie Środkowo-Wschodniej, spółka Richter koncentruje swoje badania nad lekami oryginalnymi w dziedzinie chorób ośrodkowego układu nerwowego. Za sprawą swojego powszechnie uznanego doświadczenia w dziedzinie chemii steroidów firma Richter odgrywa na świecie znaczącą rolę w zakresie zdrowia kobiet. Aktywnie angażuje się również w rozwój produktów biopodobnych.

Więcej informacji: www.gedeonrichter.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Innova Dental Clinic otwiera się dla pacjentów w Grodzisku Mazowieckim Biuro prasowe
2024-04-26 | 10:00

Innova Dental Clinic otwiera się dla pacjentów w Grodzisku Mazowieckim

Nowoczesna Innova Dental Clinic dołączyła do mapy placówek stomatologicznych w Grodzisku Mazowieckim. Od połowy kwietnia, Pacjenci mogą rozpocząć w estetycznych i zaawansowanych
Zdrowie „Szanuję, nie dyskryminuję!” - start II edycji
2024-04-25 | 15:00

„Szanuję, nie dyskryminuję!” - start II edycji

W dniu 5 maja obchodzony jest Europejski Dzień walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami. Jest to szczególna okazja, aby zwrócić uwagę opinii publicznej na
Zdrowie Aktywności na świeżym powietrzu i ich pozytywny wpływ na wzrok dzieci
2024-04-24 | 01:00

Aktywności na świeżym powietrzu i ich pozytywny wpływ na wzrok dzieci

Rozpoczęcie wiosny to doskonała okazja, aby zachęcić najmłodszych do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Niestety, w erze technologii i coraz większej liczby zajęć dodatkowych, coraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.