Komunikaty PR

Jack Wolfskin przychodzi z pomocną „łapą” i obala popularne mity o wilkach

2023-03-24  |  01:00
Biuro prasowe

Obraz wilka jako niebezpiecznego drapieżnika, który atakuje nie tylko inne zwierzęta hodowlane, ale także ludzi, mylnie kreuje w naszych umysłach wiele nieprawdziwych stereotypów. Marka Jack Wolfskin dzięki współpracy m.in. z Michałem Figurą, przyrodnikiem oraz tropicielem dzikich zwierząt, Stowarzyszeniem dla Natury „Wilk” oraz Fundacją „Mysikrólik” chce pokazać swoim odbiorcom prawdziwe oblicze tych szlachetnych zwierząt i zachęcić do udzielania wsparcia organizacjom, które zajmują się nimi na co dzień.

 

            O wilkach krąży wiele nieprawdziwych mitów. Jeden z najpopularniejszych dotyczy rzekomego wycia do księżyca, które to usłyszane nocą w lesie potrafi przestraszyć potencjalnych spacerowiczów. Wilki nie wyją jednak do księżyca, żeby zaznaczyć swoją obecność lub odstraszyć inne drapieżniki. Na podstawie badań wykonanych przez Instytut Biologii Ssaków udało się ustalić, że wilki za pomocą wycia zwyczajnie komunikują się między członkami własnej rodziny. Najczęściej służy ono zlokalizowaniu się wzajemnie w lesie czy zawołaniu szczeniąt na jedzenie po zakończonych łowach.

           

            Wielokrotnie powtarzanym stereotypem dotyczącym wilków jest także ten, który mówi, że często atakują one zwierzęta hodowlane, a tym samym stanowią zagrożenie dla żyjących w okolicy ludzi, jednak w ich naturze zdecydowanie nie leży atakowanie człowieka. Wilki to drapieżniki i aby przeżyć muszą polować na pożywienie, które w dużej mierze stanowią dla nich duże ssaki kopytne. Te w wyniku ewolucji stały się jednak znacznie skuteczniejsze w uciekaniu przed wilkami niż wilki ich w atakowaniu. Z tego względu wilki niekiedy polują na zwierzęta hodowlane, jeśli nie są one odpowiednio zabezpieczone przed tego typu atakami. Ogrodzenie czy łańcuch stanowią dla nich duże ułatwienie w polowaniu, do którego zmusza je instynkt przetrwania. Warto jednak zauważyć, że w Polsce istnieje system odszkodowań za szkody powstałe w wyniku ataku zwierząt objętych ochroną. W 2020 r. kwota wypłacona na szkody wyrządzone przez wilki stanowiła jedynie 4,5% całości przeznaczonego na ten cel funduszu, podczas gdy dwadzieścia razy więcej wypłacono za szkody, których dokonały w rolnictwie bobry. O tym, jak skutecznie ochronić swoje zwierzęta, można przeczytać w „Poradniku ochrony zwierząt hodowlanych przed wilkami” na stronie Stowarzyszenia dla Natury „Wilk”.

 

            Bardzo często uważa się, że wilki żyją w watahach, którym przewodniczy samiec alfa. Otóż nic bardziej mylnego – wilki żyją i przemieszczają się w obrębie grup rodzinnych, którymi kieruje nie tyle jeden osobnik, co para rodzicielska. Wilki nie walczą o przywództwo w grupie, ponieważ kierują się i podporządkowują osobnikom najstarszym i z największym doświadczeniem, którymi w większości przypadków są po prostu rodzice. Co ciekawe, wilki to także urodzeni romantycy, ponieważ między parą rodziców rzadko kiedy dochodzi do „rozwodów”. Para wilków prawie zawsze rozstaje się tylko wskutek śmierci jednego z partnerów.

 

            Dzięki objęciu wilków ochroną na terenie całej Polski w 1998 r. ich liczebność na przestrzeni lat nieco wzrosła, jednak w porównaniu do innych dzikich zwierząt zamieszkujących polskie lasy jest ona ciągle na bardzo niskim poziomie. Na rok 2019 r. liczebność wilków oceniono na ok. 2 000 osobników, podczas gdy populacja saren liczyła ponad 900 tys. osobników. Marka Jack Wolfskin pragnie zwrócić uwagę na piękno tych dzikich zwierząt oraz uporać się z mylnymi stereotypami, które przedstawiają je jako zagrożenie dla spacerowiczów w lesie, a także zachęcić do angażowania się w akcje niosące im pomoc. Zgodnie z hasłem „We Live To Discover”, wilczy brand skłania do odkrywania otaczającej nas przyrody, ale także zwracania uwagi na towarzyszące jej problemy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zwierzęta Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach przekroczy wagę ryb Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach przekroczy wagę ryb

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Zwierzęta Przygotuj pupila na majówkę z Maxi Zoo
2024-04-25 | 01:00

Przygotuj pupila na majówkę z Maxi Zoo

Majówka tuż, tuż! Wreszcie możesz złapać oddech od codziennej rutyny i zaplanować jakąś wycieczkę.  Zabierasz ze sobą pupila? Świetnie! Przeczytaj ten poradnik i zobacz, co
Zwierzęta Zamień swój dom w salon pielęgnacji z Maxi Zoo
2024-04-10 | 01:00

Zamień swój dom w salon pielęgnacji z Maxi Zoo

Przekształcenie domu w salon pielęgnacji dla Twojego psa lub kota jest łatwiejsze, niż myślisz! Skorzystaj ze wskazówek Maxi Zoo i podaruj zwierzakowi najlepsze zabiegi. Każdy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.