News powiązane z produkty naturalne

2023-12-08 | 06:15
Handel
Rośnie popularność naturalnej żywności. Ten czynnik staje się podstawowym wymogiem wobec producentów News powiązane z produkty naturalne

Rośnie popularność naturalnej żywności. Ten czynnik staje się podstawowym wymogiem wobec producentów

– Konsumenci oczekują, że naturalność ma być oczywistością, czymś podstawowym. Jeszcze kilkanaście lat temu to był na rynku pewien wyróżnik, dzisiaj to jest już standardem. Wiele firm, marek przeszło na komunikację produktów pod kątem naturalności składu, tak naprawdę w tej chwili to jest już podstawą w branży spożywczej – zauważa Anna Sambor, dyrektor marketingu Herbapol Lublin SA. Jak wskazuje, popularność naturalnej żywności – wytworzonej w prosty sposób, z prostych, podstawowych składników – wynika z coraz większej dbałości konsumentów o zdrowie i środowisko, a wartość tego segmentu będzie nadal rosnąć. Konsumenci często mają jednak problem z definicją naturalnych produktów, na ogół utożsamiając je z żywnością bio i eko.
więcej
2020-06-24 | 06:21
Uroda
Kamila Szczawińska: Nie można mówić o prawidłowej pielęgnacji cery, jeżeli źle się odżywiamy i nie uprawiamy sportu. Ważne jest holistyczne podejście

Kamila Szczawińska: Nie można mówić o prawidłowej pielęgnacji cery, jeżeli źle się odżywiamy i nie uprawiamy sportu. Ważne jest holistyczne podejście

Zdaniem modelki, aby pielęgnacja skóry twarzy była maksymalnie skuteczna, należy zadbać o nią również od wewnątrz. Same kosmetyki nie są w stanie zapewnić wymarzonego efektu – odpowiednio nawilżyć i odżywić cerę. Równie ważne są jadłospis i regularna aktywność fizyczna. Kamila Szczawińska wierzy w dobroczynne działanie produktów pochodzenia naturalnego. Przyznaje, że wybierając preparaty do pielęgnacji, uważnie sprawdza ich skład. Chce mieć pewność, że składniki pozytywnie wpłyną na jej organizm.
więcej
2017-04-05 | 06:35
Handel
Rynek octów i sosów zimnych dynamicznie się rozwija. Rośnie produkcja i popularność octu jabłkowego

Rynek octów i sosów zimnych dynamicznie się rozwija. Rośnie produkcja i popularność octu jabłkowego

Rynek dóbr szybkozbywalnych (artykuły spożywcze i środki czystości) stale się rozwija i w minionym roku odnotował kolejny wzrost. Jego wartość eksperci szacują na 255 mld zł. Dobra kondycja rynku przekłada się także na segment octów i sosów zimnych. Rosnące oczekiwania klientów związane z naturalnymi i regionalnymi produktami, inspiracje z Zachodu i poszukiwanie unikalnych kompozycji smakowych sprawiają, że producenci musztard i octów nie powiedzieli jeszcze ostatniego zdania i wciąż pracują nad nowymi recepturami.
więcej
2016-08-05 | 06:35
Przemysł
Konopie przemysłowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Mogą być stosowane w kosmetyce, informatyce czy budownictwie

Konopie przemysłowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Mogą być stosowane w kosmetyce, informatyce czy budownictwie

Z konopi przemysłowych można stworzyć 25 tys. produktów. Mają one szerokie zastosowanie – od przemysłu spożywczego i farmaceutycznego, przez kosmetyczny, aż po informatykę czy produkcję sprzętu sportowego – przekonuje Ewa Gryt, założycielka Dobrych Konopi. I podkreśla, że świadomość Polaków w tym zakresie rośnie.
więcej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.