Newsy

Dorota Goldpoint pracuje nad stałymi pokazami podczas paryskiego haute couture

2018-04-16  |  06:16

Marka Dorota Goldpoint jest na polskim rynku od nieco ponad trzech lat. Większość projektantów z tak niewielkim stażem pracy dopiero stawia pierwsze kroki w biznesie, a ona już może się poszczycić przychylnymi recenzjami francuskiej branży modowej. Jej pierwszy pokaz w Paryżu został dostrzeżony i doceniony, a to otworzyło Polce wiele drzwi. Dorota Goldpoint podkreśla, że dokłada teraz wszelkich starań, by pokazać swój talent i kreatywność właśnie poza granicami naszego kraju.

Dorota Goldpoint zadebiutowała w Paryżu podczas Paris Fashion Week 2016. Już wtedy jej wieczorowa kolekcja na sezon jesień/zima 2017 została z entuzjazmem przyjęta przez ekspertów z zagranicy, którzy zauważyli nietuzinkowość kreacji pochodzących z polskiego atelier. Francuska branża modowa wystawiła polskiej projektantce bardzo dobre oceny, co dało jej szansę na rozpoczęcie międzynarodowej kariery.

– Pracuję w tej chwili nad tym, aby móc się pokazywać już na stałe w Paryżu podczas paryskiego haute couture, jeżeli uda mi się doprowadzić ten projekt finalnie do skutku, to będę bardzo szczęśliwa – mówi agencji Newseria Dorota Goldpoint, projektantka mody.

Swoją najnowszą kolekcję na sezon wiosna/lato 2018 Dorota Goldpoint zaprezentowała podczas Gali Inauguracyjnej Fashion TV Magazine w Warszawie.  

– Kolekcję zatytułowałam „Afrykański sen nocy letniej”. Jest to kolekcja inspirowana stylem safari, pokazem Lagerfelda w 1968 roku, kiedy właśnie on po raz pierwszy pokazał styl safari. Jest afrykański busz, dużo pięknych kwiatów, cały czas temat krąży wokół rozpalonego słońcem południa Afryki. Są zwiewne materiały, delikatne, lekkie, ale pojawi się też coś bardziej drapieżnego, wieczorowego. To kolekcja dla wszystkich kobiet, zarówno tych młodych, więc pojawiają się szorty bardzo modne w tym sezonie, ale również piękne, wieczorowe, jedwabne suknie, które może włożyć każda kobieta w zależności od okazji, sylwetki czy upodobań – mówi Dorota Goldpoint.

Projektantka przyzwyczaiła nas już do tego, że w swoich projektach pokazuje różne oblicze kobiecości – czasem drapieżne i ekstrawaganckie, innym razem – delikatne i ujmujące. Jej kolekcje łączą elegancję i luksus, klasykę i swobodę. Klucz do sukcesu tkwi w prostocie, doskonałym kroju i szlachetnych materiałach.

– Zwykle po pokazie budzę się z głową pełną pomysłów na kolejny pokaz, to jest dla mnie największy bodziec, pokaz i cała atmosfera wokół pokazu – mówi Dorota Goldpoint.

Dorota Goldpoint podkreśla, że bardzo ceni sobie styl Polek. Projektantka ma też wierne grono stałych klientek i wciąż przybywają kolejne.

– Według mnie Polki są najlepiej ubranymi kobietami w Europie, zawsze bardzo w trendach. Jest oczywiście dużo kobiet, które kochają klasykę i taką klasykę wybierają, ale jest bardzo dużo młodych osób, które podążają za trendami, poszukują, inspirują się tym, co niesie nam Paryż, Mediolan, ale bardzo też doceniają polskich projektantów i wiem, że ten rynek polskiego produktu bardzo się rozwija i jest bardzo doceniany przez Polki – mówi Dorota Goldpoint.

Dorota Goldpoint została uhonorowana statuetką Fashion TV Magazine w kategorii Polish Designer 2018.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Nazywam Małgosię Rozenek terminatorem. Ona jest niesamowicie ambitną i zdyscyplinowaną kobietą

Wokalista nie ukrywa, że z dużą przyjemnością stanął do rywalizacji z Małgorzatą Rozenek-Majdan w biathlonie. Szybko się jednak przekonał, że prezenterka nie będzie łatwym przeciwnikiem i trzeba nie lada wysiłku, by jej dorównać. A i sama konkurencja przysporzyła mu niemało problemów.

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.