Newsy

Omega wprowadza na rynek zegarki odporne na pole magnetyczne o sile 15 tys. gausów. To siła spotykana w rezonansie magnetycznym

2016-04-15  |  06:30

W dobie wszechobecnych tabletów, smartfonów czy mikrofalówek pole magnetyczne stanowi bezpośrednie zagrożenie dla właściwej pracy zegarka mechanicznego. Producenci czasomierzy starają się temu przeciwdziałać. Przykładem jest marka Omega. Jej najnowszy model zegarka o nazwie Globemaster jest odporny na pole magnetyczne o sile spotykanej w rezonansie magnetycznym.

Zegarek ten jest certyfikowany przez niezależny szwajcarski instytut rządowy. Certyfikat Master Chronometer jest efektem współpracy pomiędzy Szwajcarskim Federalnym Instytutem Metrologii (METAS) i marką Omega. O ten certyfikat może się starać każdy producent czasomierzy, który spełni szereg wymagań, m.in. zapewni odporność na pola magnetyczne rzędu 15 tys. gausów. Na razie wyśrubowane normy spełnia tylko Omega.

– Omega rozwinęła nowy system certyfikowania, który pozwala zastosować nowoczesne technologie w tradycyjnym procesie produkcji zegarków i dostosować je do codziennego życia w obecnych czasach. Chodzi o to, by przeciwstawić się agresywnemu polu magnetycznemu, które mogą wytwarzać m.in. smartfony. Omega stale inwestuje w produkt, jednocześnie utrzymując tradycyjną sztukę tworzenia zegarków w XXI wieku – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Felix de Rouville, brand manager marki Omega w Polsce.

Najnowsza propozycja firmy to mariaż klasycznego designu z nowoczesnymi materiałami użytymi do produkcji mechanizmu. Wszystkie Globemastery mają kopertę o średnicy 39 mm, dostępnych jest 11 różnych modeli. I choć coraz większą konkurencją dla klasycznych zegarków są smartwatche, to jednak producenci tych pierwszych wciąż podążają z duchem czasu i inwestują w technologię.

– Choć smartwatche stają się coraz bardziej popularne, to widzimy też, że ludzi wciąż przyciągają tradycyjne zegarki, przez to, co nazywamy w Omedze substancją zegarka. Zawsze koncentrujemy się na tym, co jest naprawdę w środku zegarka, co jest jego substancją, co jest przekazem, który dajemy klientom wraz z naszym produktem – podkreśla  Felix de Rouville

Dobrze dobrany zegarek świadczy o klasie właściciela i jego wyczuciu gustu. Za model Globemaster trzeba zapłacić minimum 26 tys. zł.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.