Mówi: | Hanna Bernakiewicz, managerka segmentu ekonomicznego dla Europy Wschodniej Grupy Hotelowej Orbis Sarsa, wokalistka, ambasadorka kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” Michał Cessanis, National Geographic Traveler |
Rośnie konkurencja między hotelami w Polsce. Sieć ibis stawia na muzykę i współpracę z młodymi gwiazdami
Rynek hotelowy w Polsce rośnie w siłę. W kraju działają już ich tysiące, a każdego roku powstaje przynajmniej kilkadziesiąt nowych. Duża konkurencja sprawia, że przetrwają tylko te, które będą potrafiły zaskoczyć klientów, zaproponować im coś unikalnego. Rodzina hoteli ibis stawia na muzykę. W ich hotelach powstały pokoje inspirowane muzyką, a w przestrzeniach wspólnych goście mogą spróbować swoich sił jako DJ'e. Od kilku lat marka współpracuje także z jednym z największych festiwal muzycznych w Europie, węgierskim Sziget. W ramach kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” sieć chce stworzyć możliwości zaistnienia na profesjonalnej scenie muzycznej obiecującym artystom. W hotelu ibis Warszawa Ostrobramska powstało w tym celu studio nagraniowe.
– Pomysł na stworzenie studia nagrań w hotelu to dosłowna realizacja hasła „ibis. tu mieszka muzyka”. Nie od dzisiaj wiadomo, że hotele i muzyka są ze sobą połączone. Muzycy nocują w nich podczas tras koncertowych i różnego rodzaju występów. Hotele wielokrotnie przyczyniły się do powstawania nowych utworów muzycznych, inspirowały muzyków – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes, Hanna Bernakiewicz, Segment Manager Hoteli ibis na Europę Wschodnią z grupy hotelowej Orbis.
Raport Colliers International wskazuje, że na koniec 2016 roku na rynku w Polsce działało ponad 2,6 tys. hoteli dysponujących 128 tys. pokoi i 255 tys. miejsc noclegowych. Dane firmy STR Global wskazują, że wskaźnik przychodu na każdy dostępny pokój wzrósł o 11 proc. i był to jeden z najlepszych wyników w Europie. Na wysokim poziomie, utrzymuje się też średnioroczne obłożenie pokoi hotelowych. Sukces odnoszą te hotele, które są w stanie zapewnić gości dodatkowe atrakcje.
– Dzięki temu, że coraz więcej hoteli zmienia się pod kątem klientów i podróżników i wie, że lubimy odpoczywać nie tylko w ciszy, ale także przy muzyce, w hotelach pojawiają się coraz lepsze zestawy nagłaśniające, stereofoniczne super zestawy, przy których naprawdę można odpocząć – przekonuje Michał Cessanis z National Geographic Traveler.
W hotelach marki ibis istnieją już pokoje inspirowane muzyką. Goście mogą także samodzielnie wybierać muzykę w lobby lub w barze korzystając z systemu Jukebox by Deezer. W ramach kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” w warszawskim hotelu ibis Ostrobramska powstało studio nagraniowe z połączenia dwóch pokoi, z reżyserką i kabiną nagraniową.
– Taka inicjatywa polegająca na tym, że studio nagrań powstaje na terenie hotelu, jest bardzo dobrym pomysłem. Wiem to po sobie, gdy podróżuję i jestem w trasie, dużo komponuję, piszę dużo muzyki i dobrze jest mieć profesjonalne miejsce pod ręką, gdzie można to zarejestrować, utrwalić i dodatkowo przebywać w komfortowych warunkach – ocenia Sarsa, wokalistka i ambasadorka kampanii „ibis. tu mieszka muzyka”.
Pod okiem profesjonalistów swoje pierwsze single nagrali artyści, którzy wygrali w konkursie zorganizowanym przez rodzinę hoteli ibis.
– Konkurs w ramach kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” polegał na tym, że zgłaszali się do konkursu utalentowani wykonawcy, którzy chcą się pokazać szerszej publiczności. Cieszę się, że aż tyle różnorodnych osób zgłosiło się do konkursu i kampania miała tak duży wydźwięk. Dostaliśmy aż 300 zgłoszeń, w drugiej fazie konkursu odbyło się głosowanie i na jego podstawie Sarsa, ambasadorka naszej kampanii, wybrała tych najlepszych – tłumaczy Hanna Bernakiewicz.
Głosowanie zakończyło się 1 października. Łącznie w konkursie internauci oddali ponad 60 tys. głosów. Co pozwoliło wyłonić 30 najlepszych utworów, spośród których Sarsa wytypowała zwycięzców. Artystka skorzystała także z prawa do „dzikiej karty” i wręczyła ją jednej wokalistce spoza finałowej trzydziestki, która ją wyjątkowo oczarowała.
– Zapoznałam się z nową twórczością. Mam obraz tego, co dzieje się na rynku polskim i jaka muzyka gra w sercach młodych, ale też młodych dorosłych twórców w Polsce. Werdykt nie jest sprawiedliwy, bo prawda jest taka, że wszyscy powinni zostać docenieni. Z cudownych piosenek nie dało się wybrać najlepszej, dlatego jestem bardzo wdzięczna, że można było wybrać aż 5 zwycięzców i że nie zostałam z tym sama, bo internauci byli tutaj także głosem decydującym – podkreśla Sarsa.
Zwycięzcami zostali: zespół Birches z utworem „Turned Out”, zespół Redford doceniony za piosenkę „Put the light”, Paweł Danielak za „Na Fali”, Patrycja Roszczyk, która wykonała cover Shawna Madnesa „There's Nothing Holdin' Me Back” oraz Mary B, czyli Maria Bedyńska z piosenką „Alone Again”. Nagrodami dla laureatów są nie tylko sesje nagraniowe w hotelu ibis, ale i grudniowy koncert, podczas którego wystąpią na jednej scenie z Sarsą.
Czytaj także
- 2024-04-23: Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-22: Do Polski z Ukrainy uciekło nawet 70 tys. Romów. Ich sytuacja po ponad dwóch latach nadal pozostaje trudna
- 2024-04-22: Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-23: Efekt Taylor Swift na rynku najmu krótkoterminowego. Europejska trasa koncertowa pozwoli wynajmującym zarobić miliony
- 2024-04-18: Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
- 2024-04-23: Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
- 2024-04-22: Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.