Newsy

Biedronka startuje z nową odsłoną jednej z najpopularniejszych akcji lojalnościowych. Ma pomóc Polakom w oszczędzaniu w czasie inflacji

2022-09-01  |  06:20
Mówi:Aleksandra Surdyk-Kaptur
Funkcja:starszy menedżer ds. marketingu
Firma:Jeronimo Martins Polska
  • MP4
  • Ze względu na ciągle rosnącą inflację wielu Polaków zaczęło już szukać oszczędności w domowych budżetach. Sieć Biedronka, w której sklepach zakupy robi nawet 4 mln klientów dziennie, chce im to ułatwić. Dlatego w tym tygodniu wystartowała z nową odsłoną jednej z najpopularniejszych akcji lojalnościowych na polskim rynku. Tym razem Gang Bystrzaków ma zachęcać klientów do oszczędzania i robienia zakupów z głową. 

    Według wstępnego odczytu GUS inflacja w sierpniu wyniosła 16,1 proc. rok do roku, a w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosła o 0,8 proc. To najwyższy poziom od 25 lat. W obliczu drożyzny i szybkiego wzrostu cen wiele gospodarstw domowych zaczęło szukać oszczędności w swoich budżetach. Z sierpniowego badania UCE Research i Grupy Blix („Bieżące nastroje konsumenckie. Na czym Polacy oszczędzają?”) wynika, że już 60 proc. Polaków tnie wydatki na bieżące zakupy, podczas gdy jeszcze rok temu ten odsetek wynosił 40,9 proc. Jako główny przyczynek do oszczędzania badani wskazywali przede wszystkim na rekordowo wysokie ceny produktów codziennej potrzeby.

    W czasach zawirowania gospodarczego, którego obecnie doświadczamy, odkładanie części zarobków dla wielu z nas staje się wyzwaniem. Na dodatek inflacja wymusza na nas wszystkich uważniejsze zarządzanie swoim portfelem. Właśnie dlatego Biedronka postanowiła wesprzeć swoich klientów w tym zakresie, realizując tegoroczną akcję lojalnościową – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur, starszy menedżer ds. marketingu w Jeronimo Martins Polska.

    Największa sieć handlowa, której sklepy codziennie odwiedza nawet 4 mln Polaków, 29 sierpnia wystartowała z nową odsłoną jednej z najpopularniejszych jak dotąd akcji lojalnościowych na polskim rynku. Tym razem po Gangach Świeżaków, Słodziaków i Swojaków  przyszedł czas na nowych bohaterów  Gang Bystrzaków.

    – W tym roku mechanizm opiera się na oszczędzaniu – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur. – W ramach kampanii Gang Bystrzaków będziemy nie tylko edukować na ten temat, ale też stwarzać naszym klientom możliwość realnych oszczędności przy codziennych zakupach i nagradzać ich za dokonywanie korzystnych wyborów.

    Podobnie jak w poprzednich odsłonach tak i tym razem w ramach akcji lojalnościowej Biedronki za zebrane naklejki można otrzymać maskotkę. Zmieniły się jednak zasady dotyczące przyznawania naklejek, które następnie można wymienić na popularne zabawki. Tym razem premiowane będzie nie wydawanie, ale oszczędzanie podczas codziennych zakupów.

    – W ramach akcji Gang Bystrzaków możemy oszczędzać na dwa sposoby. Po pierwsze, korzystając ze specjalnych okazji w ramach Tygodniowych Misji Oszczędzania, w których klienci – dokonując codziennych zakupów i wybierając konkretne produkty – mają możliwość uzyskania natychmiastowych oszczędności – tłumaczy ekspertka. – Drugi sposób polega na odkładaniu części zapłaconej kwoty do wirtualnego portfela na karcie Moja Biedronka. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można wydać na zakupy w soboty, w czasie trwania akcji. Dzięki temu nasi klienci mogą oszczędzać dwa razy, do czego ich serdecznie zachęcamy.

    Pierwsza Tygodniowa Misja Oszczędzania wystartowała już 29 sierpnia pod hasłem „Kupuj w cenach niższych niż w zeszłym roku”. Klienci, którzy są posiadaczami karty Moja Biedronka, mogą więc kupić wybrane artykuły taniej niż najniższa regularna cena danego produktu w 2021 roku. Promocją jest objęta ponad setka artykułów od żywności po kosmetyki i chemię domową, a każdy z nich jest oznaczony specjalnym symbolem.

    Jednocześnie za zakupy wybranych produktów co tydzień przyznawany jest rabat kwotowy, który automatycznie zapisuje się w Wirtualnym Portfelu na karcie Moja Biedronka. Wysokość zaoszczędzonej kwoty można na bieżąco sprawdzać w aplikacji Biedronki. Co więcej, środkami zaoszczędzonymi w Wirtualnym Portfelu będzie można zapłacić za zakupy w każdą sobotę w okresie trwania akcji Gang Bystrzaków.

    – Oczywiście nie zapomnieliśmy o nieodłącznym elemencie akcji lojalnościowej, jakim są maskotki. Gang Bystrzaków składa się z trójki bohaterów, którzy łączą swoje supermoce w walce z inflacją i zachęcają do oszczędzania. Tradycyjnie akcji towarzyszy też książka, która – bazując na sytuacjach z codziennego życia – uczy dzieci, że warto oszczędzać – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur.

    Aby odebrać jedną z trzech maskotek, które promują tegoroczną akcję, trzeba zebrać 50 naklejek w specjalnym albumie dostępnym w sklepie. Naklejki będą przyznawane za każde zaoszczędzone 6 zł. Co istotne, zbieranie naklejek to jedyny sposób, żeby odebrać Bystrzaka, ponieważ w tym roku maskotki nie będą dostępne w sprzedaży.

    Nowa akcja lojalnościowa Biedronki potrwa do 3 grudnia br.

    Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce, należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins. Należy do niej prawie 3,3 tys. sklepów, zlokalizowanych w 1,1 tys. miejscowości. Zatrudniając ok. 70 tys. osób, Biedronka jest też największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

    W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

    Edukacja

    Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

    Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

    IT i technologie

    Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

    Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.