Newsy

Design równie ważny, jak technologia. Producenci telefonów komórkowych chętnie współpracują z projektantami mody

2014-12-04  |  06:00

Nowoczesny telefon powinien odznaczać się zarówno doskonałymi parametrami technicznymi i komfortem użytkowania, jak i modnym designem. Producenci aparatów telefonicznych coraz bardziej inspirują się modowymi wybiegami, a najwięksi kreatorzy mody chętnie z nimi współpracują. Własne modele telefonów komórkowych mają już takie domy mody, jak Christian Dior, Armani, Prada oraz Dolce & Gabbana. 

Współczesne telefony komórkowe stanowią połączenie nowoczesnego designu z wielofunkcyjnością. Przy projektowaniu ważna jest elegancka linia, ciekawa kolorystyka i modne wzornictwo. Telefon przestał być bowiem traktowany wyłącznie jako przedmiot użytkowy, a stał się modnym dodatkiem do ubrania, gadżetem podkreślającym osobowość właściciela. Klienci zwracają coraz większą uwagę na wygląd aparatu, materiał, z którego został zrobiony i kolorystykę, dlatego dbałość o szczegóły i wysoka jakość wykonania to jedne z najważniejszych elementów, jakie są brane pod uwagę przy tworzeniu telefonów.

Projektując telefony, inspirujemy się tym, co jest pokazywane na największych pokazach mody: kolorami, jakie będą modne w nadchodzących sezonach, fakturami materiałów czy kształtami. To jest istotna część technologii, która się łączy z modą. Musimy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów oni chcą wyrażać swój styl już nie tylko przez strój, lecz także przez telefon i akcesoria, które są jego nieodłącznym elementem – mówi Sylwia Machnik-Kochan, dyrektor sprzedaży HTC, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

Rynkiem telefonów komórkowych zainteresowali się także najwięksi projektanci mody. Początkowo domy mody ograniczały się do projektowania akcesoriów do telefonów, głównie eleganckich pokrowców lub etui. Szybko jednak kreatorzy zaczęli projektować także aparaty telefoniczne. Na tego typu współpracę z potentatami technologicznymi zdecydowali się m.in. Gianni Versace, Dolce & Gabbana, Prada, Armani i Christian Dior. Telefony projektowane przez największych światowych kreatorów mody kosztują nawet kilka tysięcy złotych. Producenci smartfonów także dostrzegają podobieństwa między światem fashion i światem nowoczesnych technologii, dlatego coraz chętniej zostają mecenasami, zwłaszcza młodych, początkujących projektantów.

Jako firma rozpoczęliśmy współpracę z najznamienitszymi projektantami polskiej sceny modowej ponad dwa lat temu. Wtedy to współpracowaliśmy z Joanną Klimas, Łukaszem Jemiołem, duetami Bohoboco i Paprocki & Brzozowski. Pomagamy i współpracujemy przy tworzeniu pokazów, prezentacji multimedialnych i oferujemy wsparcie multimedialne i inspiracyjne dla projektantów – mówi Sylwia Machnik-Kochan.

W tym roku firma HTC postanowiła wesprzeć młodych projektantów. Nawiązała współpracę m.in. z Maciejem Sieradzkim, finalistą programu „Project Runway”, oraz Tomaszem Olejniczakiem, twórcą marki Tomaotomo. Była głównym partnerem pokazu najnowszej kolekcji Tomaotomo „The One”, który odbył się 16 października w Soho Factory, oraz partnerem jednego z największych modowych wydarzeń w Polsce, czyli Flesz Fashion Night, które miało miejsce 6 listopada.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.