Newsy

Ekstraklasa walczy z rasizmem. Wyprodukowany w ramach akcji FIFA i UEFA spot obejrzało w internecie już blisko 70 tys. osób

2014-12-29  |  06:00

UEFA prowadzi kampanię „No to racism”, której celem jest walka z rasistowskimi zachowaniami na stadionach. W tym roku akcję postanowiła wesprzeć także polska ekstraklasa. W przygotowanym spocie wzięli udział piłkarze klubów zrzeszonych w Ekstraklasie, znani dziennikarze sportowi oraz prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej Zbigniew Boniek. Na kanale YouTube film obejrzało już blisko 70 tys. osób.

Ekstraklasie SA udało się zaangażować wiele znanych twarzy i osób w produkcję tego spotu. Zaprosiliśmy wielu graczy zarówno polskich, jak i zagranicznych. Można tutaj wymienić oczywiście takich zawodników, jak Deleu, Sarki, Dzalamidze. W tym spocie pokazano wiele zespołów i co najważniejsze nikt nam nie odmówił – mówi Marcin Animucki, wiceprezes Ekstraklasa SA, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

Spot „Nie dla rasizmu” powstał we współpracy Ekstraklasy SA i agencji reklamowej Tribal DDB. Sprzeciw wobec rasistowskich zachowań wyrazili w nim piłkarze Klubów Ekstraklasy: Cracovii, Górnika Zabrze, Jagiellonii Białystok, Lecha Poznań, Legii Warszawa i Wisły Kraków, a także Zbigniew Boniek, Tomasz Smokowski, Włodzimierz Szaranowicz i Dariusz Szpakowski, Michał Pol, Krzysztof Stanowski, Paweł Wilkowicz i Marcin Animucki, wiceprezes Ekstraklasy.

Spot był emitowany zamiast tradycyjnej czołówki pokazywanej przed meczami podczas ostatniej kolejki rozgrywek ekstraklasy w tym sezonie. Dzięki temu mogło go obejrzeć blisko milion telewidzów. W pierwszej połowie grudnia 40-sekundowy film został także opublikowany na kanale EkstraklasaORG w serwisie YouTube. Do tej pory obejrzało go już 65 tys. osób. Spot ma piętnować rasistowskie zachowania na stadionach i zaangażować kibiców piłkarskich do aktywnej walki z nienawiścią na tle rasowym w sporcie.

W ostatnich sezonach nie było w ekstraklasie incydentów związanych z rasizmem. Można powiedzieć, że jest to średnio jeden incydent na dwa sezony, więc nie jest to duży kłopot. Niemniej jednak, jeżeli w świecie piłki, głównie za granicą, dochodzi do tego typu zdarzeń, to Ekstraklasa mówi wyraźne „Nie dla rasizmu” nie tylko w Polsce, lecz także za granicą. Jeżeli w polskiej lidze w Ekstraklasie nie występują zdarzenia o podłożu rasistowskim, to nawet w przypadku, kiedy takie incydenty mają miejsce za granicą, to mówimy „Nie dla rasizmu” – mówi Marcin Animucki.

Kanał YouTube EkstraklasaORG ma być kolejnym, po koncie na Twitterze i fanpage'u na Facebooku, sposobem na komunikowanie się z kibicami. Obecnie ma ponad tysiąc subskrybentów. Można na nim oglądać nie tylko spoty dotyczące rozgrywek ekstraklasy, lecz także filmy związane z wydarzeniami wokół piłki nożnej. Dużą popularnością cieszą się filmy przedstawiające rodziny piłkarzy i ich prywatne życie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.