Newsy

Ekstrakty z bursztynu stosowane w kosmetykach do pielęgnacji skóry i włosów. Mają działanie przeciwutleniające, przeciwzapalne i kondycjonujące

2017-06-14  |  06:00
Mówi:Michał Kosior
Funkcja:dyrektor biura
Firma:Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników
  • MP4
  • Bursztyn to nie tylko ozdoba czy atrakcyjny element biżuterii, lecz także cenny składnik produktów kosmetycznych. Według opinii producentów kompleks skoncentrowanych wyciągów z bursztynu poprawia metabolizm komórkowy, wspiera naturalne mechanizmy obronne skóry, przyspiesza jej zdolność do regeneracji, poprawia mikrokrążenie, a tym samym sprawia, że jest ona dotleniona, nawilżona i ma lepszy koloryt.

    Olej bursztynowy wykazuje działanie antyoksydacyjne i antyseptyczne, co powoduje, że jest doskonałym dodatkiem do kosmetyków przeciwstarzeniowych i toników. Bursztyn znajdziemy także w składzie kremów regenerujących i nawilżających. Szampony z wyciągiem z bursztynu wygładzają i wzmacniają włosy, a wcierki stymulują ich porost i hamują wypadanie.  

    Bursztyn od zarania dziejów był traktowany jako amulet. Współcześnie naukowcy udowadniają, że bursztyn ma w sobie zawartość kwasu bursztynowego, który działa prozdrowotnie, jest katalizatorem przemian komórkowych w naszym organizmie. Dziś drobne bursztynki używa się w SPA w masażach, w nacieraniu, zmikronizowany pył bursztynowy jest w kosmetykach – mówi agencji Newseria Michał Kosior, dyrektor biura Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników.

    Pył bursztynowy stanowi bazę do peelingu ciała. Dział on rozświetlająco i odżywczo, a kwas bursztynowy przyczynia się do regeneracji skóry. Sole mineralno-bursztynowe bogate w cenne mikroelementy, kolagen i wyciąg z bursztynu ograniczają działanie wolnych rodników i działają przeciwbakteryjnie.

    – Te najbardziej znane postaci paramedycznego użycia bursztynu to ciągle nalewka bursztynowa i nacieranie – mówi Michał Kosior.

    Nalewka bursztynowa zapobiega drobnym infekcjom i przeziębieniom. Można ją dodawać do herbaty, wcierać w kark, wmasowywać w bolące mięśnie. Wspomaga układ odpornościowy i trawienny.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Seriale

    Sport

    Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

    Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

    Konsument

    Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

    Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.