Mówi: | Mateusz Hładki |
Funkcja: | dziennikarz |
Firma: | Dzień Dobry TVN |
Mateusz Hładki: już na pierwszym Balu Dziennikarzy w mojej karierze pomyślałem, że chciałbym zostać organizatorem tej imprezy
Charytatywny Bal Dziennikarzy to olbrzymie przedsięwzięcie – mówi dziennikarz. Podkreśla, że doroczna impreza, stanowi nie tylko sposób na zebranie funduszy na pomoc potrzebującym dzieciom, ale także okazję do integracji środowiska medialnego. Reporter Dzień Dobry TVN nie ukrywa też, że już podczas pierwszego balu w swojej karierze zapragnął zostać jego organizatorem.
Organizowany od osiemnastu lat Charytatywny Bal Dziennikarzy to jedno z najważniejszych wydarzeń w polskim show biznesie, a zarazem jeden z najstarszych bali w powojennej Polsce. Co roku uczestniczy w nim ponad tysiąc gości, wśród których znajdują się przedstawiciele wszystkich mediów oraz osoby ze świata kultury, biznesu i polityki. Celem balu zawsze jest zebranie funduszy na pomoc chorym lub znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej dzieci. Jego organizatorem jest powstała w 1998 roku fundacja Charytatywny Bal Dziennikarzy.
– Co roku zaczynamy od zera, musimy znaleźć partnerów, którzy zechcą pomóc, ponieważ Bal Dziennikarzy jest olbrzymim przedsięwzięciem. Potrzebujemy partnerów, którzy sfinansują ten bal, bo to cała produkcja eventu, nagłośnienie, scenografia, scena – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mateusz Hładki.
Fundacja Charytatywny Bal Dziennikarzy wspiera placówki opieki zdrowotnej, instytucje opieki społecznej, domy dziecka i organizacje osób niepełnosprawnych związane z opieką nad dziećmi. Do tej pory udało się pomóc m.in. Kliniki Onkologii oraz Niemowlęcą Instytutu „Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka”, Śląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu, a także lokalne domy dziecka. Zdaniem Mateusza Hładkiego bal dziennikarzy jest też świetną formą integracji środowiska medialnego.
– Do dziś bal jest okazją, żeby te nowe osoby w środowisku dziennikarskim poznały się z tymi, które są już od dawna w zawodzie – mówi dziennikarz.
Mateusz Hładki doskonale pamięta pierwszy bal dziennikarzy, w którym uczestniczył. Miał on miejsce w 2005 roku, gdy obecny gwiazdor TVN pracował jako asystent reportera w redakcji "Wiadomości" TVP. To właśnie podczas balu po raz pierwszy poznał gwiazdy dziennikarstwa, których pracę podziwiał na łamach prasy lub w mediach elektronicznych. Wtedy też po raz pierwszy pomyślał o związaniu się z fundacją Charytatywny Bal Dziennikarzy – dziś pełni funkcję prezesa zarządu.
– Stojąc przed sceną, oglądając ówczesną prezes fundacji Iwonę Maruszak i Kasię Kolendę-Zaleską, przewodniczącą rady, pomyślałem: gdybym to kiedyś ja organizował ten bal? Jakież było moje zdziwienie, kiedy 9 lat później panie zaproponowały, żebym zajął się kierowaniem fundacją – mówi Mateusz Hładki.
Dziennikarz doskonale pamięta również początki swojej kariery medialnej. Zaczął ją jako siedemnastolatek od stażu w TVN24 - marzył wówczas o studiach dziennikarskich, staż w znanej telewizji newsowej mógł natomiast ułatwić mu przejście procesu rekrutacyjnego. Rozmowę kwalifikacyjną odbył z nim Grzegorz Miecugow, ówczesny szef wydawców TVN24.
– Grzegorz Miecugow jadł w tym czasie ciastko francuskie z jabłkami, nie spojrzał na mnie w trakcie całej tej rozmowy, a pytań zadał ze dwadzieścia, po czym kiedy udzieliłem ostatniej odpowiedzi, nie powiedział mi, czy odpowiadałem dobrze czy źle, powiedział: idź na koniec, tam są trzy biurka, siądź przy tym trzecim wolnym i zmontuj jakiegoś no comments’a – mówi Mateusz Hładki.
Tegoroczny bak dziennikarzy poprowadzili: Agata Młynarska, Agnieszka Woźniak-Starak, Krzysztof Ibisz, i Marcin Cejrowski. Beneficjentami imprezy było pięć organizacji charytatywnych: Fundacja TVN "Nie jesteś sam", Fundacja "Polsat", Fundacja Radia Zet, Fundacja "Przyjaciółka" oraz projekt "Żółty talerz".
Czytaj także
- 2023-09-01: Agnieszka Kaczorowska i Mateusz Szymkowiak: W czasach szkoły 1 września oznaczał dla nas początek czegoś fascynującego
- 2023-09-21: Mateusz Szymkowiak (TVP): Telewizja się obroni. Zawsze będzie potrzebna, bo oferuje programy misyjne, kulturalne i sportowe
- 2023-07-31: Mateusz Damięcki: Film „O psie, który jeździł koleją” będzie mocno chwytał za serce. Jestem ojcem i doskonale rozumiem emocje bohatera, którego w nim gram
- 2023-08-14: Mateusz Damięcki: Bardzo chciałbym zaopiekować się jakimś zwierzakiem. Niestety tryb mojego życia nie pozwala mi na to
- 2023-08-07: Mateusz Damięcki: Podczas zdjęć do nowego filmu przeszedłem przeszkolenie jako pracownik kolei. Rola dróżnika sprawiła mi wiele radości
- 2023-08-21: Mateusz Damięcki i Adam Woronowicz: W polskim kinie brakuje dobrych filmów familijnych. Nasza nowa produkcja ma ogromną szansę skraść serca całych rodzin
- 2023-06-21: Eliza Gwiazda: Moja córka ma w tym roku bal ósmoklasisty. Musi być suknia wieczorowa, piękny koczek, zrobione paznokcie
- 2023-06-30: Rusza wyprawa kultowymi maluchami z Polski do Monte Carlo. Jej celem jest zebranie pieniędzy na pomoc małoletnim ofiarom wypadków
- 2023-06-15: Magdalena Waligórska: Moja córka w ciągu pierwszych dwóch lat życia była 13 razy na SOR-ze. Teraz się to uspokoiło, ale nadal rozpiera ją energia
- 2022-12-15: Kultura ballroomu wchodzi do mainstreamu również w Polsce. To nie tylko bale i występy, ale też bezpieczna przystań dla osób narażonych na dyskryminację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Partner Serwisu Zdrowie
Media
Michel Moran: Dorota Szelągowska jest dobrą i prawdziwą osobą, a coraz mniej prawdziwych ludzi na tym świecie. Jesteśmy przyjaciółmi, odkąd spotkaliśmy się w programie
Znany szef kuchni cieszy się z tego, że dane mu jest realizować tak ważny dla niego projekt zawodowy wspólnie z Dorotą Szelągowską. Choć wcześniej sporadycznie spotykali się na korytarzach TVN–u, to dopiero na planie programu „MasterChef Nastolatki” mieli okazję bliżej się poznać. Szybko nawiązali nić porozumienia i zostali przyjaciółmi. Teraz obydwoje nie szczędzą sobie pochwał i miłych słów.
Styl życia
Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych
Reżyserka podkreśla, że w kultywowaniu tradycji przygotowywania pisanek nigdy nie wybiera drogi na skróty. Nie dla niej więc gotowanie jajek w łupinach cebuli czy ozdabianie naklejkami. Maria Sadowska preferuje ręcznie malowane pisanki i tuż przed Wielkanocą angażuje do tego swoich bliskich. Jej zdaniem to doskonała okazja do pogłębienia relacji rodzinnych, a także do uruchomienia czasem uśpionych pokładów wyobraźni i kreatywności.
Handel
Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.