Newsy

Naszyjniki noszone na płaszczach nowym trendem w biżuterii

2014-05-02  |  06:00

Aktualnie w biżuterii można wyróżnić dwa wiodące trendy: biżuterię delikatną, często spersonalizowaną oraz bogatą, okazałą z mocnymi akcentami. W modzie jest również zakładanie dodatków bezpośrednio na ubranie, gdzie bransoletki przyozdabiają mankiety, a naszyjniki noszone są na koszulach i płaszczach.

Biżuterię można nosić na różne sposoby i tym samym akcentować swój styl. Ostatnim trendem, który pojawił się na wybiegach i w modzie ulicznej, jest noszenie biżuterii na okryciach.

  – Bardzo ciekawą koncepcją biżuteryjną jest nakładanie naszyjników, bransoletek na wierzch. Biżuteria nie ma być ukryta i nie służy tylko kreacjom bez wierzchnich okryć, ale również zakładamy ją właśnie na wierzch. Zatem bransoletki zakładane są na mankiet, jakieś naszyjniki na płaszcz – powiedziała agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paulina Woicka z firmy biżuteryjnej Cocktail'me.

Trend noszenia biżuterii na płaszczach i kurtkach pojawił się za sprawą biżuterii z bogatymi, mocnymi wzorami. Tego typu biżuteria charakteryzuje się przepychem, czasem nawet przesadnym. Są to m.in ciężkie rockowe łańcuchy, wiele bransoletek albo duże kolczyki.

 – Bogata biżuteria nadaje się zarówno na co dzień, jak i do eleganckich, wieczorowych kreacji. Jednak w codziennych stylizacjach proponowałabym użyć jej do zwykłego białego T-shirtu czy jeansów, żeby stylizacja była prosta, a wzbogacona tą rockową, bogatą biżuterią – dodaje Paulina Woicka.

Obok przepychu i rockowego stylu możemy wyróżnić biżuterię delikatniejszą, bardziej spersonalizowaną, która jest niewidoczna. Będzie pasować do prostych, klasycznych kreacji zarówno na dzień, jak i na wieczór. Do takiej biżuterii należą jedwabne łańcuszki, drobne kamienie szlachetne czy małe kolczyki. Tak jak w przypadku biżuterii bogatej należy przestrzegać zasad dobrego gustu.

Jeżeli decydujemy się na delikatny łańcuszek, to już nie zakładamy bogatych kolczyków. Jeżeli zakładamy delikatną bransoletkę, to też nie zakładamy bogatych pierścionków. Musi być spójność w tym trendzie – radzi Paulina Woicka.
 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

Prawo

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.