Newsy

Paulina Sykut-Jeżyna: Byłam już na Mazurach, a teraz lecę do Grecji. Wszędzie ceny wzrosły, ale przecież można wybierać różne miejsca i wedle uznania planować wydatki

2024-08-13  |  05:30

Prezenterka podkreśla, że jej tegoroczne wakacje mają dwie odsłony. Cieszy się, że wraz z bliskimi udało jej się już spędzić trochę czasu na ukochanych Mazurach, a z kolei teraz udaje się do Grecji i ma nadzieję, że urlop upłynie jej pod znakiem odpoczynku, wyciszenia i ładowania akumulatorów. Paulina Sykut-Jeżyna dostrzega, że ceny wzrosły, ale podkreśla, że zawsze można wybrać takie miejsca na wakacyjny wypoczynek, gdzie ten wzrost nie będzie tak mocno odczuwalny. 

– Miałam już jeden krótki urlop. Byłam na Mazurach i było pięknie, ale właściwie bardzo chciałam wyjechać gdzieś dalej, żeby skorzystać z pięknej plaży, wyleżeć się na złocistym piasku i się zresetować, więc planujemy wyjazd do Grecji – mówi agencji Newseria Lifestyle Paulina Sykut-Jeżyna.

Prezenterka nie chce zdradzać, w której części Grecji będzie odpoczywać. Zapowiada jednak, że kiedy już będzie na miejscu, to wrażeniami i zdjęciami z tej wyprawy podzieli się ze swoimi obserwatorami na Instagramie.

– Na razie zostawię to dla siebie, zobaczycie. Pogoda będzie piękna, ale tutaj w Polsce też zapowiada się piękny koniec lata – mówi.

Paulina Sykut-Jeżyna podkreśla, że nie ma zwyczaju odpoczywać z kalkulatorem w ręku i porównywać cen w Polsce i za granicą. Ma świadomość, że w sezonie restauratorzy, hotelarze czy sprzedawcy pamiątek chcą zarobić jak najwięcej, ale nie zamierza ich za to krytykować. Ona sama planując wakacje, wybiera takie miejsca, w których po prostu dobrze się czuje, i nie zniechęcają ją tzw. paragony grozy.

– Można wybierać różne miejsca, można też planować wydatki. My, kiedy spędzaliśmy czas na Mazurach, to i w hotelu nocowaliśmy, ale i na łódce. Rzeczywiście widać, że ceny wzrosły, jednak nie jestem specem od porównywania. W wielu kwestiach jest naprawdę duży wzrost cenowy, ale nawet nie chodzi o rachunki w restauracjach, ale czasem nawet w sklepie spożywczym w koszyku mamy tylko kilka produktów, a płaci się za nie dużo więcej niż jakiś czas temu – podsumowuje prezenterka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.