Mówi: | Andreas Maierhofer, prezes zarządu, T-Mobile Polska Maciej Gajewski, sprzętoznawca, T-Mobile Polska Goran Markovic, członek zarządu ds. rynku prywatnego, T-Mobile Polska Katarzyna Zańczuk, ekspertka ds. marketingu, T-Mobile Polska |
Ponad połowa sprzedawanych w T-Mobile smartfonów jest dostosowana do sieci 5G. Operator jako pierwszy na rynku wprowadza urządzenia własnej marki
Aktualizacja 14:48
Jeszcze dwa lata temu 1 proc. sprzedawanych przez T-Mobile Polska smartfonów był wyposażony w rozwiązania z zakresu 5G, dziś jest to 53 proc. – wynika z danych operatora. Firma chce wykorzystać dynamicznie rosnące zainteresowanie tą technologią i wprowadzi do sprzedaży dwa urządzenia własnej marki, które będą dostosowane do sieci nowej generacji. To pierwsza tego typu oferta operatora komórkowego na polskim rynku. T Phone’y 5G mają być jedną z najbardziej przystępnych cenowo ofert na polskim rynku, na którym wciąż koszt decyduje o posiadaniu telefonu lub dostępu do internetu. Chociaż do pełnego wdrożenia 5G wiele jeszcze w Polsce brakuje, operatorzy intensywnie się do tego procesu przygotowują.
– Technologia sieci 5G jest kolejną generacją sieci komórkowej. Proszę wierzyć, że po przejściu na tę technologię na swoim urządzeniu klienci nie będą chcieli wrócić do poprzedniej generacji. Różnica będzie natychmiast zauważalna – mówi agencji Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.
Jak wynika ze statystyk operatora, na polskim rynku zainteresowanie smartfonami z 5G sukcesywnie rośnie. Na koniec II kwartału 2020 roku tylko 1 proc. telefonów sprzedawanych w salonach magentowego operatora był kompatybilny z siecią piątej generacji. W analogicznym okresie rok później było to 23 proc. Natomiast w połowie 2022 roku już ponad połowa sprzedanych smartfonów w salonach T-Mobile obsługiwała 5G.
– W naszych ankietach około 45 proc. użytkowników podkreśla, że 5G jest dla nich bardzo istotnym elementem przy wyborze smartfona – mówi Maciej Gajewski, sprzętoznawca w T-Mobile Polska.
Z tego wzrostu zainteresowania chce skorzystać T-Mobile, wprowadzając w tym tygodniu na rynek dwa smartfony sygnowane własną marką. Modele T Phone 5G i T Phone Pro 5G pozwalają korzystać z sieci piątej generacji i dzięki przystępnej cenie oraz wysokiej jakości mają się przyczynić do upowszechnienia tej technologii na polskim rynku.
– Mamy największą sieć z 5G i jeden z największych zasięgów łączy światłowodowych. Oferujemy dwa nielimitowane plany taryfowe i wprowadziliśmy również ofertę telewizyjną. Brakującym elementem były nasze własne urządzenia, więc zdecydowaliśmy się stworzyć swój telefon o nazwie T Phone 5G. To jest kolejny etap wzmacniania pozycji naszej marki na rynku – mówi Andreas Maierhofer.
– Nasza firma nie tylko w Polsce, ale i za oceanem, w Stanach Zjednoczonych, ma już doświadczenie we wprowadzaniu własnych smartfonów. Tam jesteśmy właśnie świeżo po premierze szóstej edycji smartfona naszej własnej produkcji pod nazwą Revvl 6 5G, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród klientów. Teraz przyszedł czas, żeby wejść na polski i europejski rynek, gdzie liczymy na podobne efekty – dodaje Katarzyna Zańczuk, ekspertka ds. marketingu w T-Mobile.
Na polskim rynku T-Mobile jest pierwszym operatorem, który zdecydował się wprowadzić do oferty urządzenia sygnowane marką własną. T Phone 5G oraz T Phone Pro 5G – oba stworzone we współpracy z Google’em – trafią do sprzedaży w salonach 5 października br., w ramach ogólnoeuropejskiej premiery, która obejmie też dziewięć innych krajów Europy (w tym m.in. Niemcy, Austrię, Węgry i Czechy).
Ich dużą zaletą ma być właśnie przystępna cena, bo – jak pokazało tegoroczne badanie Kantar Public dla Digital Care – prawie 60 proc. Polaków, którzy kupują nowego smartfona, wybiera urządzenia w cenie do 1 tys. zł. Magentowy operator wziął ten parametr pod uwagę.
– Celem było stworzenie najbardziej przystępnej cenowo oferty telefonów z 5G na rynku. Dlatego przygotowaliśmy specjalną promocję – zwolnienie z zapłaty sześciu rat za urządzenie w ramach naszej taryfy. W tej promocji cena podstawowej wersji telefonu T Phone 5G wyniesie 829 zł, a droższa wersja T Phone Pro 5G będzie kosztować 1069 zł – mówi Goran Markovic, członek zarządu ds. rynku prywatnego T-Mobile Polska.
Bez abonamentu model T Phone 5G (4 GB/64 GB) będzie kosztować 1099 zł, z kolei T Phone Pro 5G (6 GB/128 GB) – 1399 zł. Jednak w połączeniu z ofertą abonamentową „Bez limitu” ceny są wyraźnie niższe, ponieważ pierwszych sześć rat za oba urządzenia wynosi 0 zł. W tym wariancie cena modelu T Phone 5G spada więc o 270 zł, a ulepszony model T Phone Pro 5G jest tańszy o 330 zł.
– To jedne z najbardziej przystępnych cenowo telefonów z 5G, jakie można znaleźć na polskim rynku – mówi Goran Markovic.
T-Mobile podkreśla, że zaletą urządzeń jest jednak nie tylko cena, ale i wysoka jakość. Dzięki pojemnym bateriom (do 5000 mAh) i ośmiordzeniowej jednostce MediaTek Dimensity 700 oba telefony zapewniają sprawne działanie przez dwa dni, a współpraca z Google’em zaowocowała wykorzystaniem systemu Android 12 oraz aplikacji, które są popularne wśród użytkowników, a przy tym bardzo intuicyjne. Kolejnym wyróżnikiem ma być też nowoczesny design.
– To nie jest jakiś telefon, który sobie wyprodukowaliśmy i nakleiliśmy naklejkę. To jest telefon stworzony od podstaw we współpracy z Google’em, na nasze zamówienie, i działa tak, jak chcemy – mówi Maciej Gajewski. – W tej półce cenowej czysty Android i bardzo dobry procesor sprawiają, że jesteśmy nie do prześcignięcia dla konkurencji. Czas pracy na jednym ładowaniu to ponad dwa dni przy bardzo intensywnym użytkowaniu, więc to kolejny benefit. Plus oczywiście wygląd, bo ten telefon po prostu wygląda na droższy, niż jest, on jest stworzony z matowego, odpornego plastiku, a magentowy przycisk, który jest jednocześnie czytnikiem linii papilarnych, sprawia, że ten telefon może się podobać.
Smartfony T Phone 5G od 5 października br. będą też dostępne dla biznesu w ofercie Magenta Biznes. Oferują pełny standard bezpieczeństwa, potwierdzony certyfikatem Android Enterprise Recommended, który gwarantuje, że spełniają wysokie wymagania związane z użytkowaniem w środowisku firmowym.
Czytaj także
- 2024-03-20: Coraz więcej samorządów chce zakładać spółdzielnie energetyczne. Na ten cel trafi 2 mld zł z funduszy europejskich
- 2024-03-11: Lokalne spółdzielnie energetyczne mogą być rozwiązaniem problemu ubóstwa energetycznego. Mają szansę poprawić także sytuację kobiet na rynku pracy
- 2024-02-06: Wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe coraz bardziej zainteresowane inwestycjami we własne źródła OZE. Nowe przepisy pozwalają im na tym zarabiać
- 2024-02-13: Dostęp do nowoczesnych terapii onkologicznych się poprawia. Nadal jednak problemem są duże nierówności między regionami
- 2023-12-28: Kopalnie coraz bardziej inteligentne. Międzynarodowy projekt z udziałem Polaków ma scyfryzować cały sektor górniczy
- 2023-12-13: Budowanie systemu łączności dla polskiej energetyki na ostatniej prostej. LTE450 wystartuje w przyszłym roku
- 2023-12-12: Cyfryzacja procesów budowlanych przyspiesza. Efektem są lepszej jakości projekty i mniej błędów na budowach
- 2023-11-29: Samorządy aktywnie inwestują w zielone ciepłownictwo. Na takie projekty jest coraz więcej środków publicznych
- 2023-11-22: Polacy coraz rzadziej jadają posiłki poza domem. 11 proc. restauratorów obawia się konieczności zamknięcia swojego lokalu
- 2023-10-10: Do 2025 roku T-Mobile Polska osiągnie neutralność klimatyczną w zakresie emisji własnych. Za siedem lat zamierza zamknąć obieg urządzeń
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę.
Handel
Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.
Problemy społeczne
Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem
Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.