Mówi: | Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska, prezes Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG oraz submarek Maybach i Klasy G |
Sportowy brand Mercedesa notuje rekordowe wyniki sprzedaży. Elektryfikacja dużą szansą dla tego segmentu rynku
W ubiegłym roku sprzedaż AMG, sportowego i wyczynowego brandu Mercedesa, wzrosła o blisko 17 proc. do rekordowych 146 tys. egzemplarzy. Polska jest dla tej marki czwartym rynkiem zbytu w Europie, a gdański AMG Brand Center jednym z nielicznych jej salonów na świecie. – Ten segment rynku rośnie na całym świecie i „młodnieje”, bo przyciąga coraz młodszych klientów – mówi Philipp Schiemer, dyrektor generalny marki Mercedes-AMG. W kolejnych latach będą ich przyciągać dwa trendy – elektromobilność i cyfryzacja, czyli m.in. wejście w e-wyścigi. AMG zaprezentowało właśnie specjalne odsłony swoich flagowych modeli przygotowane na 55. urodziny.
– Dziś co 10. mercedes sprzedawany jest w Polsce pod marką AMG. Płynie z tego jasny wniosek, że ta marka, tak jak i sam Mercedes, wpasowuje się w gusta klientów – mówi agencji Newseria Biznes Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska, prezes Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe.
Polscy klienci mają istotny wkład w wyniki koncernu. Polska jest bowiem czwartym rynkiem zbytu AMG w Europie i 12. na świecie, a marka z roku na rok umacnia tu swoją pozycję. W ostatnich miesiącach liderem sprzedaży nad Wisłą z portfolio AMG była klasa G 63, a za nim GT czterodrzwiowe Coupe 43 oraz kompaktowa Klasa A 45.
– W portfolio marki jest wiele samochodów. Dzięki elektryfikacji, którą konsekwentnie prowadzimy nie tylko w AMG, ale w całym Mercedesie, możemy być pewni, że będą się pojawiać kolejne samochody AMG, które naprawdę zasługują na tę nazwę – prawdziwe sportowe samochody o doskonałych osiągach. – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen.
W ubiegłym tygodniu Mercedes zaprezentował AMG C63S e Performance, który zadebiutuje na polskim rynku na początku przyszłego roku. Będą dostępne dwie jego wersje: limuzyna i kombi.
– Samochody o wysokich osiągach są dla Mercedesa bardzo ważne, nie tylko ze względu na skalę sprzedaży, ale też wizerunkowo. Szczególnie marka AMG daje emocje i przyciąga fanów. Dlatego ważne jest wzmacnianie tego wizerunku i odnoszenie sukcesów w zakresie zaawansowanych technologii, innowacji, ale także zwycięstw w wyścigach – mówi Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG.
Sukcesy w sportach motorowych były od początku w centrum zainteresowania inżynierów Mercedesa, Hansa Wernera Aufrechta i Erharda Melchera, którzy w 1967 roku otworzyli niedaleko Stuttgartu zakład tuningowy AMG. Chcieli udowodnić, że ich modyfikacje silników i zawieszeń sprawdzą się nawet w najbardziej wymagających, wyścigowych warunkach. Z czasem ich marka została oficjalnym partnerem koncernu Mercedes-Benz, skupiając się na produkcji aut sportowych z przeznaczeniem nie tylko do ścigania się, lecz również do warunków drogowych. Po 55 latach firma z siedzibą w Affalterbach jest spółką zależną Mercedes-Benz Group AG i jej sportowym liderem. Zatrudnia ponad 2 tys. osób.
– Jestem szczególnie dumny, że możemy świętować 55. urodziny tutaj, w AMG Brand Center, który do niedawna był jedynym takim salonem w Europie. To naprawdę wielka rzecz – podkreśla dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska.
Na specjalnej wystawie w AMG Brand Center w Gdańsku, otwartym w 2019 roku salonie, marka przypomniała swoje najpopularniejsze modele historyczne. Między innymi 300 SEL Rote Sau, czyli czerwoną świnię, która w 1971 roku zajęła drugie miejsce w klasyfikacji generalnej na słynnym torze Spa-Francorchamps. Pojawiły się także dwa najbardziej znane modele Hammerów, które dziś biją rekordy cenowe na aukcjach kolekcjonerskich youngtimerów.
Zaprezentowano także nowsze modele, np. elektrycznego Gullwinga – SLS E-Cell, który zamiast silnika V8 ma cztery jednostki elektryczne, po jednej na każde koło, dzięki czemu przyspiesza do 100 km/h w niecałe 4 s, a do 200 km/h – w 11 s. W ramach obchodów 55. urodzin Mercedes-AMG przygotował kilka specjalnych serii swoich modeli – Edition 55. Na wystawie w Gdańsku zaprezentował także najnowszy w pełni elektryczny model EQE, który ma stanowić nowe otwarcie dla sportowej marki.
– Rozpoczęliśmy już elektryfikację naszej oferty modeli. Mamy już hybrydy klasy Performance, które nazwaliśmy e-Performance, klasy GT i teraz także C – wyposażone w innowacyjne technologie wyciskające z aut maksymalne osiągi. Wprowadziliśmy też do naszej oferty w pełni elektryczne Mercedesy z serii EQE i EQS, które teraz oferowane są pod marką AMG. Pracujemy nad naszą własną architekturą elektryczną, która w przyszłości trafi do konkretnych modeli AMG – wymienia dyrektor generalny Mercedes-AMG. – Elektromobilność to wymyślenie na nowo całego naszego segmentu. Jesteśmy w okresie przejściowym, ale dostrzegamy w elektromobilności ogromne szanse, bo silniki elektryczne niosą ze sobą wiele różnych możliwości.
Jego zdaniem elektryfikacja napędów to także szansa na pozyskanie nowych grup klientów zainteresowanych najnowszymi technologiami.
– Obecnie naszą grupą docelową są klienci, którzy uwielbiają nowinki technologiczne. To miłośnicy nowych technologii, innowacji i spektakularnych osiągów. Z tym że osiągi to nie tylko przyspieszenie, ale również dynamika prowadzenia auta. To dla nich bardzo ważny aspekt. Uwielbiają to, co ekskluzywne. Chcą mieć coś wyjątkowego, chcą kupić coś dla siebie, bardzo akcentowana jest indywidualność. Do takich klientów kierujemy naszą ofertę – mówi Philipp Schiemer. – Ten segment rynku zwiększył się i „odmłodniał”. Dużo młodsi ludzie niż w przeszłości interesują się tymi samochodami i chcą je kupować. Segment wkracza też w świat cyfrowy. Popularny staje się e-racing i simracing, tego typu aktywności, które mieszają rzeczywistość ze światem wirtualnym.
Jak podkreśla, niezmienne pozostaje motto marki – „Driving Performance”, co więcej, stale zyskuje na aktualności.
– Nasze motto mówi o tym, że chcemy być najlepsi w aspekcie wrażeń z prowadzenia samochodu. Nie zależy nam na tym, żeby uzyskać najszybsze auto na rynku, tylko stawiamy na najlepszą mieszankę parametrów szybkości i dynamiki. Samochód musi radzić sobie świetnie w każdym aspekcie. Dotyczy to także hamowania i kwestii bezpieczeństwa – mówi dyrektor generalny marki Mercedes-AMG.
Czytaj także
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-12: Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat
- 2024-04-08: Całkowity zakaz sprzedaży e-papierosów jednorazowych może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Konsekwencje będą zarówno ekonomiczne, jak i zdrowotne
- 2024-04-10: Monika Richardson: Zdecydowałam się sprzedać samochód i nie kupować nowego. Naprawa po ostatniej drobnej stłuczce kosztowała ponad 60 tys. zł
- 2024-03-29: Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
- 2024-03-18: Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych
- 2024-03-06: Dopłaty do używanych aut elektrycznych mogłyby pobudzić rynek elektromobilności. Więcej takich pojazdów przyjeżdżałoby z zagranicy
- 2024-03-08: Auta elektryczne nie są już wykorzystywane tylko jako typowe pojazdy miejskie. Kierowcy przemierzają nimi coraz więcej długich dystansów
- 2024-03-19: Niska dostępność małych i tanich samochodów elektrycznych blokuje rozwój rynku. W ciągu kilku lat mają się pojawić modele w przystępnej cenie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.