Newsy

Światowe trendy wkraczają do polskich luksusowych wnętrz. Dominuje styl loftowy, minimalistyczny lub prowansalski

2015-11-12  |  06:40
Mówi:Patrycja Zaczyńska
Funkcja:architekt
Firma:założycielka międzynarodowej pracowni projektowo-wykonawczej ADP ARCH LTD
  • MP4
  • Zamożni Polacy najczęściej decydują się na aranżację wnętrz bazującą na ponadczasowej klasyce i elegancji. Coraz chętniej podążają także za światowymi trendami i stawiają na styl loftowy, minimalistyczny lub prowansalski. Koszty nie grają roli, liczy się precyzja wykonania i zniewalający efekt końcowy.

    Patrycja Zaczyńska, architekt z międzynarodowym doświadczeniem, podkreśla, że w aranżacji wnętrz zamożni Polacy choć zazwyczaj są tradycjonalistami, to chętnie otwierają się również na bardziej nowoczesne rozwiązania. Przy projektowaniu przestrzeni często trzeba więc z niezwykłym wyczuciem pogodzić różne wizje i rozbieżne pomysły.

    Najbardziej popularne są wnętrza loftowe, w stylu prowansalskim, minimalistycznym i klasyczne, bazujące na ponadczasowej elegancji. Szlachetność materiałów, sposób wykończenia i poświęcony na to czas oczywiście narzucają odpowiednie koszty, ale na rynku jest zapotrzebowanie na takie wnętrza – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Patrycja Zaczyńska, architekt i założycielka międzynarodowej pracowni projektowo-wykonawczej ADP ARCH LTD

    Żeby stworzyć oryginalną i wyrafinowaną przestrzeń, trzeba umiejętnie połączyć ze sobą wiele elementów. Wyznacznikiem luksusu są detale, chociażby szklane ściany, które pod wpływem obiegu prądu mogą zmieniać przejrzystość, kunsztowne schody czy stylowe, kamienne umywalki.

    Rynek wnętrz ekskluzywnych jest niszowy. Polacy jednak teraz bardzo dużo podróżują i wcale nie odbiegają wymaganiami od zagranicznych klientów – podkreśla Patrycja Zaczyńska.

    Architekt przygotowuje dla klienta bazę, jednak ostateczne słowo zawsze należy do właściciela lokalu. Wnętrze musi być zgodne z jego gustem, a jednocześnie funkcjonalne.

    Projektując w Monte Carlo, Nowym Jorku, Londynie i Polsce bardzo ucieszyło mnie to, że były bardzo duże oczekiwania ze strony klientów. Dla mnie jako dla projektanta jest to bardzo dobra sytuacja, bo stawia bardzo wysoko poprzeczkę, a dzięki temu człowiek może się szybciej rozwijać – dodaje Patrycja Zaczyńska.

    Patrycja Zaczyńska podkreśla, że poczucie estetyki w poszczególnych krajach jest bardzo różne. Anglicy lubią, gdy wszystko jest wyważone. Mieszkańcy nowoczesnego Nowego Jorku chętnie pozwalają sobie na odrobiną szaleństwa, zaskoczenie i sporą dawkę egzotyki. Z kolei Rosjanie, szczególnie mieszkający w Moskwie, kładą ogromny nacisk na poczucie bogactwa, przepychu, ale w zupełnie nowej, pełnej elegancji odsłonie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Film

    Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

    Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

    Gwiazdy

    Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

    Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.