Mówi: | Katarzyna Węsławowicz |
Funkcja: | marketing manager |
Firma: | Puma Polska |
Ubrania sportowe z printami inspirowanymi przyrodą oraz łączące kolory stonowane z mocnymi hitem sezonu jesień-zima
Bluzy w stonowanych kolorach, przełamane mocnym akcentem, z nadrukami i printami inspirowanymi motywami przyrody, jednolite buty lub wyróżnione podeszwą fluo, a także spodnie ze wstawkami z naturalnej skóry to sportowe trendy w sezonie jesienno-zimowym 2014/2015. Modne wciąż będą ubrania z wzorami moro i camo. Sportowy styl trafi nie tylko na siłownie i do klubów fitness, lecz także na ulice. Na wygodę postawili m.in. Karl Lagerfeld i Tom Ford.
Najmodniejsze ubrania sportowe na tegoroczną jesień i zimę będą w kolorach łagodnych, np. pastelach i błękitach, wzbogacone jednak intensywnymi fragmentami innego koloru, np. w przypadku bluz po bokach czy na ramionach. Kolekcję taką zaproponowała m.in. marka 4F, Nike, Puma.
– Może być to burgund, bardzo nasycony granat, zieleń lub kolor fluo, np. wpadający w fluorescencyjne kolory niebieskie – mówi o mocnych akcentach Katarzyna Węsławowicz, marketing manager Puma Polska.
Mocno w tym sezonie zostały zaakcentowane także printy i motywy inspirowane przyrodą. Adidas zaproponował np. legginsy i bluzę w paski typu zebra, Nike postawiła na wzory imitujący zebrę w sportowych biustonoszach i koszulkach, a projektanci marki 4F stworzyli ubrania z wizerunkami zwierząt, np. sowy, zaś Puma ubrania i dodatki, np. torby we wzorzyste liście i kwiaty.
– W tym sezonie pojawią się też printy drzew, kory drzew, elementy dzikich zwierząt, drapieżników, skóry węża, tygrysa i pumy. Printy pojawiają się na całych T-shirtach, które będą wypełnione twarzą zwierzęcia, lub jako wstawki w spodniach lub butach, np. połączenie skóry naturalnej z elementem skóry zwierzęcia – mówi Katarzyna Węsławowicz.
Modne nadal będą bluzy z nadrukami napisów czy sloganami, a także wzory moro i camo, jednak nie w żołnierskim stylu, lecz przełamany kolorem fluo np. granatem czy fioletem. Jeśli chodzi o buty, popularne staną się te jednobarwne.
– Chodzi o jeden kolor w różnych wykończeniach, czyli np. podeszwa, wszelkie dodatki i wykończenia łącznie ze sznurowadłami i językiem są ciemne. Nadal chcemy się wybijać na ulicy, więc pojawi się też kolor bardzo nasycony, bardzo widoczny. Pięknie to widać na butach, które z takich bardzo biegowych wybiegów, nagle wchodzą na ulicę i stają się modelami streetwearowymi, przełamującymi całą stylizację danej osoby na ulicy – tłumaczy Katarzyna Węsławowicz.
Sportowy styl od kilku sezonów wychodzi poza siłownie oraz kluby fitness i staje się trendy na co dzień. W tegorocznym sezonie jesienno-zimowym dom mody Chanel proponuje sportowe buty w palecie kolorów fluo, dresowe dopasowane spodnie w połączeniu ze sweterkiem odsłaniającym brzuch, a także wygodne dzianinowe kombinezony. Z kolei Tom Ford postawił na cekinowe sukienki z nadrukami numerów jak u rugbystów. Sportowe marki coraz częściej zresztą zapraszają do współpracy znanych projektantów, tworząc również kolekcje streetowe. Marka Puma tworzy wraz z domem mody Alexander McQueen. Z kolei Adidas Originals projektuje rzeczy przy współpracy z Jeremy'm Scottem.
Czytaj także
- 2024-04-08: Całkowity zakaz sprzedaży e-papierosów jednorazowych może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Konsekwencje będą zarówno ekonomiczne, jak i zdrowotne
- 2024-03-18: Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych
- 2024-03-15: Powrót Trumpa do władzy może oznaczać kłopoty dla wszelkich sojuszy USA. Winne jest jego transakcyjne myślenie
- 2024-03-05: Kluczowy moment dla prawyborów prezydenckich w USA. O poparciu decydują kwestie gospodarcze i głosy mniejszości
- 2024-02-29: Szybko wyprzedawane mieszkania dużym problemem dla nabywców. Nowa aplikacja pomoże im śledzić na bieżąco ogłoszenia z portali
- 2024-01-19: Po trzech–czterech tygodniach po większości postanowień noworocznych nie ma już śladu. Przyczyną są zbyt nierealne cele i nakładanie na siebie dużej presji
- 2024-01-10: Ewa Minge: W moich książkach pokazuję, jak tworzy się celebrytów. Właściciele farm hodujących takie postaci zarabiają potężne pieniądze
- 2024-01-24: Ewa Minge: Opracowałam inteligentną kolekcję ubrań. Projekty mają różnego rodzaju czujniki pozwalające monitorować stan zdrowia
- 2024-01-16: Ewa Minge: Rynek mody udaje, że ma się dobrze, ale tak nie jest. Jesteśmy zalewani przez bardzo tanią modę fast-foodową z Azji, z którą projektantom ciężko jest konkurować
- 2023-12-20: Edyta Zając: Prezenty świąteczne dla bliskich kolekcjonuję już od pół roku. Po prostu lubię być przygotowana
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Tomasz Dedek: Trzy dekady temu wziąłem udział w zdjęciach do „Listy Schindlera” Stevena Spielberga. Film był za długi i niestety cały mój wątek wycięli
W „Liście Schindlera” Tomasz Dedek wcielił się w rolę gestapowca. Niestety wątek z jego udziałem został wycięty z filmu. Mimo wszystko aktor cieszy się, że dane mu było współpracować ze Stevenem Spielbergiem, bo to dla niego prawdziwy wirtuoz kina, którego podziwia od wielu lat. Jak wspomina, na planie wiele wymagał, ale nie tworzył niepotrzebnych barier i nie dystansował się, natomiast był niezwykle otwarty i życzliwy.
Gwiazdy
Jan Wieczorkowski: W ogóle nie mam wyczucia w kwestii kupowania prezentów. Sam kilka razy dostałem wody toaletowe, które po prostu do mnie nie pasowały
Aktor grający jedną z głównych ról w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka przyznaje, że w życiu prywatnym również zdarzyły mu się nietrafione prezenty, które szybko wylądowały w koszu. Zwykle były to perfumy czy wody kolońskie, których kompozycja zapachowa w ogóle mu nie odpowiadała. Jeśli natomiast chodzi o wybór okolicznościowych upominków dla innych, to Jan Wieczorkowski zdradza, że zawsze zdaje się w tej kwestii na gust i intuicję żony. Sam zupełnie nie ma do tego głowy.
Handel
Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie
Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.