Newsy

W tym sezonie wśród okularów królują lustrzanki, lenonki oraz modele bogato zdobione

2014-04-09  |  06:40

Podobnie jak w zeszłym sezonie, wciąż najmodniejsze będą lustrzane okulary przeciwsłoneczne. Można je nosić nie tylko w tradycyjnych kolorach srebra i złota, lecz także w odcieniach różu, zieleni czy niebieskiego. Modne okulary tej wiosny to takie, które są bogato zdobione i koniecznie okrągłe.

Już w ubiegłym sezonie popularne były tzw. lustrzanki, czyli zazwyczaj srebrne lub złote okulary odbijające obraz. W tym roku każdy, kto chce być na czasie z trendami, powinien zaopatrzyć się w parę lustrzanek, najlepiej w niestandardowych, wiosennych kolorach, które zdobyły już uznanie światowych znawców mody. Jednak nie wszystko, czym zachwyca się świat, przyjmuje się w Polsce. Chociaż zagraniczni miłośnicy trendów od kilku sezonów noszą okrągłe oprawki typu lenonki, wciąż nie przekonują one polskich odbiorców.

W Polsce jesteśmy niestety w tyle, jeśli chodzi o tę modę. Teraz wchodzi ona do nas, ale mało osób jest w stanie się przekonać do tych modeli mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aneta Robak z salonu optyczno-okulistycznego Z.Robak.

Jeśli ktoś nie jest fanem okrągłych lustrzanek, ale chce wyglądać modnie, może zdecydować się na również popularny styl retro. W tym sezonie występuje on w wersji unowocześnionej, czyli modele vintage wzbogacone są o kolorowe szkła czy wzory umieszczone od środka okularów.

Retro jest modne zawsze. Jest widoczne u Valentino rok w rok. Dior, Gucci - to są marki, które czasem wprowadzają coś, co jest innowacyjne, ale zawsze powracają do retro tłumaczy Aneta Robak.

Motyw zdobień to mocny trend w tym sezonie. Dotychczas zdobienia pojawiały się w okularach przeciwsłonecznych na zausznikach lub po bokach oprawek. Tej wiosny brokat, szlachetne kamienie czy kryształy Swarovskiego znajdują się na całej powierzchni ramki, a szczególnie na froncie.

Coś, czego nie było, czyli brokat od środka i na zewnątrz okularów. Są to bardzo ekskluzywne, bardzo widoczne okulary, nie na co dzień, raczej na jakieś specjalne wyjście opowiada o najciekawszych trendach w optyce Aneta Robak.

Modele okularów przeciwsłonecznych, tak jak każda inna część garderoby sprzedawana na rynku, muszą trafiać do gustów różnych klientów. Dlatego, niejako w opozycji do pstrokatych oprawek i kolorowych szkieł, salony optyczne oferują również okulary drewniane. Te jednak wybierane są przez dość ograniczoną grupę klientów, którzy poprzez taki model demonstrują swój styl życia czy światopogląd. Ekologiczne, surowe w formie okulary przeciwsłoneczne na razie nie dominują na ulicach i wciąż ustępują popularności plastikowi i metalowi.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.