Mówi: | Małgorzata Kuciewicz, autorka koncepcji „Miasto jako wystawa architektury” Piotr Nowicki – Prezes Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej David Guerin, dyrektor marki DS w Polsce |
W warszawskim salonie marki DS otwarto ekspozycję „Miasto jako wystawa architektury”
Ekspozycja „Miasto jako wystawa architektury” przedstawia Warszawę widzianą z perspektywy samochodu. Celem wystawy, którą tworzy sześć fotograficznych tryptyków, jest zainspirowanie odbiorców do nowego sposobu patrzenia na samochód i przestrzeń wokół nich. Ekspozycję można oglądać do końca roku w warszawskim salonie marki DS.
Ekspozycję „Miasto jako wystawa architektury” tworzy sześć tryptyków fotograficznych fotografa i architekta Simone'a De Iacobis. Zdjęcia wykonane są klasyczną techniką fotograficzną, która pozwoliła z samochodu zatrzymać w kadrze konkretne widoki, przy zachowaniu kanonu fotografii architektonicznej. Fotografie wyeksponowane zostały tak, by zwiedzający wystawę doświadczali ruchu także w relacji do przedstawionych na nich budynków. W ten sposób wystawa opowiada sześć różnych historii o Warszawie.
– Mamy na przykład panoramę Warszawy, wnętrze garażu na ul. Woronicza, centrum w okolicy Dworca Centralnego, budynki przy Trasie Łazienkowskiej. To jest bardzo ciekawy przykład, dlatego że te budynki były świadomie komponowane jako właśnie te postrzegane z samochodu. Dziennie przez ten most przejeżdża 95 tys. samochodów, czyli jako kompozycja architektoniczna jest to najczęściej oglądana kompozycja – mówi agencji informacyjnej Newseria Małgorzata Kuciewicz, autorka koncepcji wystawy.
Twórcy wystawy chcą przekonać Polaków, że architektura miasta dostrzegana jest nie tylko przez pieszych, ale także przez osoby zmotoryzowane. Pragną także zainspirować odbiorców do postrzegania samochodu nie tylko jako środka komunikacji, ale także przesuwającego się w czasie i miejscu punktu odbioru architektury. Ekspozycja „Miasto jako wystawa architektury” powstała przy współpracy marki DS i Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej. To już drugi wspólny projekt tych dwóch instytucji - pierwszym była wystawa rzeźb młodego polskiego artysty Tomasza Górnickiego.
– Staramy się dostarczyć DS materiału, który ilustruje powiedzenie l’esprit de l’avant-garde, czyli duch awangardy. I uzupełniamy to piękno, które proponuje DS pięknem – to może nie jest najbardziej adekwatne słowo do tego, co pokazujemy, ale interesującą np. architekturą czy rzeźbą jak w poprzednim pokazie, występujemy jako partnerzy projektu – mówi Piotr Nowicki, Prezes Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej.
Marka DS ma nadzieję, że jej warszawski salon w niedalekiej przyszłości stanie się nowym centrum kultury na mapie stolicy. Chce, by było to miejsce, w którym artyści będą mogli wyrażać siebie i swoje emocje. Właściciele marki dostrzegają bowiem bardzo bliskie związki pomiędzy sztuką a motoryzacją - dla artysty design jest tak samo ważny, jak dla twórców samochodów marek premium.
– Chcemy przede wszystkim pokazać, że marka DS to nie tylko samochód, lecz cały wszechświat. Spotkanie świata sztuki i świata motoryzacji jest prawdopodobne, ale tylko taka marka jak nasza, francuska marka premium, może pretendować do miana tej, która takiego połączenia dokona – mówi David Guerin, dyrektor marki DS w Polsce.
Ekspozycję „Miasto jako wystawa architektury” można oglądać do 31 grudnia 2015 roku w warszawskim salonie marki DS przy Al. Krakowskiej 206.
Czytaj także
- 2024-01-25: Zbliżają się obchody 79. rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau. W Warszawie i Rzymie otwarto specjalną wystawę grafik obozowych
- 2023-04-24: Andrzej Pągowski: Nasze społeczeństwo myśli o osobie po siedemdziesiątce jak o emerycie i nie wiadomo, czy wolno jej w ogóle żyć i uprawiać zawód. Ale w sztuce to nie ma znaczenia
- 2023-04-26: Hanna Bakuła: Z Andrzejem Pągowskim pokochaliśmy się od pierwszego wejrzenia. Oboje mamy energię niezbędną do bycia twórcą
- 2023-05-05: Julia Kamińska: Wkrótce zadebiutuję w roli prowadzącej podcast „SEXPERIENCE 2.0”. Będę rozmawiać na różne tematy, to będzie trochę edukacja, trochę rozmowa o własnych doświadczeniach
- 2022-12-14: Polskie innowacyjne branże mają coraz większy udział w eksporcie. W nowej perspektywie UE będą dla nich dostępne środki na wsparcie ekspansji zagranicznej
- 2022-06-03: Janusz Chabior zaprezentował swoje obrazy na wystawie w Foyer Teatru 6. piętro. „Moja żona spowodowała, że przezwyciężyłem pewien lęk i delikatny wstyd”
- 2022-06-13: Grażyna Wolszczak: Nie ośmieliłabym się malować, ale może niesłusznie. Może nawet do szuflady warto pisać i malować
- 2022-06-21: Michał Żebrowski: Lata 90. to była moja młodość, moje marzenia i mój zryw w życie. Obserwowałem, jak Polska się zmienia z dnia na dzień
- 2022-05-26: Wystawa „Tamara Łempicka – kobieta w podróży” w Muzeum Narodowym w Lublinie - kwiecień 2022
- 2022-05-18: Otylia Jędrzejczak: Kobieta w dzisiejszych czasach jest waleczna. Wie, czego w życiu chce, i przekracza pewne granice czy stereotypy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Gwiazdy
Monika Richardson: Martwi mnie globalne ocieplenie klimatu. Zastanawiam się, jaki świat szykujemy dla naszych wnuków
Europejska Agencja Środowiska (EEA) alarmuje, że w związku z ocieplaniem się klimatu Europie zagraża wiele niebezpieczeństw, wśród nich ekstremalne zjawiska pogodowe – trąby powietrzne, fale upałów, powodzie, susze oraz pożary, a także wzrost zachorowań na różne choroby. W tej sytuacji Monika Richardson dziwi się temu, że wiele osób nie zważa na niekorzystne zmiany klimatyczne i zamiast im zapobiegać, poprzez swoje złe nawyki przyczyniają się tylko do pogłębienia problemu.
Media
Wojciech „Łozo” Łozowski: Nazywam Małgosię Rozenek terminatorem. Ona jest niesamowicie ambitną i zdyscyplinowaną kobietą
Wokalista nie ukrywa, że z dużą przyjemnością stanął do rywalizacji z Małgorzatą Rozenek-Majdan w biathlonie. Szybko się jednak przekonał, że prezenterka nie będzie łatwym przeciwnikiem i trzeba nie lada wysiłku, by jej dorównać. A i sama konkurencja przysporzyła mu niemało problemów.
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.