Komunikaty PR

Australia: Toyota Hilux liderem po raz trzeci z rzędu

2019-02-19  |  16:00
Biuro prasowe

Australia to jeden z tych krajów, które jednoznacznie kojarzą się z autami terenowymi. To także kraj, w którym na ogromnych pustkowiach niezawodność samochodu liczy się najbardziej. Dlatego rynek samochodów już od kilkunastu lat jest zdominowany przez Toyotę, a Hilux po raz kolejny okazał się najpopularniejszym samochodem w Australii.


Hilux numerem 1

Toyota Hilux już trzeci rok z rzędu znajduje się na szczycie rankingu najpopularniejszych samochodów w Australii, zyskując w 2018 roku 9,8%. Wynik 51 705 egzemplarzy to absolutny rekord tego modelu, podobnie jak 4,5-procentowy udział w rynku.

Hilux jest pierwszą Toyotą, której roczna sprzedaż w tym kraju przekroczyła 50 tys. aut. Jednak pod względem udziału w rynku pick-up ma do pokonania dwa inne modele Toyoty. W 1993 roku Camry zajmowała 5,9% rynku, zaś w 1990 roku Corolla zainteresowała 5,8% nabywców.

Toyota Hilux jest produkowana od ponad 50 lat, a obecnie na rynku jest oferowana 8. generacja. Model, który zadebiutował w 2015 roku, został zbudowany na nowej, wzmocnionej ramie, która zwiększyła jego ładowność, odporność i możliwości terenowe. Choć Hilux świetnie sprawdza się jako wytrwała terenówka i samochód do transportu towarów oraz pracy w uciążliwych warunkach, a jednocześnie został wykończony i wyposażony na poziomie samochodów osobowych, spełniając pod tym względem standardy popularnych SUV-ów.

Wśród wyposażenia Hiluxa znajdziemy m.in. skórzaną tapicerkę, system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym 7 cali, nawigację czy systemy bezpieczeństwa czynnego w pakiecie Toyota Safety Sense. Cechy użytkowe zwiększają zabudowy przestrzeni bagażowej, orurowanie przestrzeni bagażowej oraz boczne ze stopniami ułatwiającymi wsiadanie. Systemy wspomagające jazdę w terenie to m.in. aktywna kontrola trakcji, wspomaganie zjazdu ze wzniesienia, działające podczas jazdy do przodu i do tyłu, wspomaganie ruszania pod górę oraz system elektronicznego rozdziału sił hamowania.

Auto jest produkowane w kilku wersjach nadwozia, choć jednocześnie wszystkie odmiany mają tę samą długość 5330 mm. Oznacza to, że pojemność przestrzeni bagażowej zależy od rodzaju kabiny pasażerskiej, która może mieścić od 2 do 5 osób. Długość bagażnika mieści się w przedziale 1555-2350 mm, a każda z wersji zapewnia ładowność przynajmniej 1000 kg.

Toyota najpopularniejszą marką w Australii

Toyota jest liderem australijskiego rynku motoryzacyjnego od 16 lat. Japońska marka znalazła się na topie w tym kraju już po raz 22 (pierwszy raz w 1991 roku). Od czterech lat nieustannie zwiększa swój udział w rynku, zajmując w 2018 roku 18,8% australijskiego tortu. Udało się to dzięki 217 000 sprzedanym samochodom (+0,2%). Żaden inny producent nie sprzedał dotąd w Australii ponad 200 tys. aut w ciągu roku – Toyocie udało się to aż 14 razy w ciągu 15 lat.

Drugie miejsce na podium zajmuje Mazda, której sprzedaż spadła o 4,4%, a trzecie – Hyundai (-2,9%). Na czwarte miejsce wspięło się Mitsubishi dzięki wzrostowi o 5,3%. Po raz pierwszy cztery najwyższe miejsca na australijskim rynku zajmują marki z Azji. Dawni liderzy – Ford i Holden – straciły w ciągu roku odpowiednio 11,6% oraz 32,7%.

SUV-y i pick-upy to 60% rynku w Australii

Najpopularniejszym segmentem w Australii są SUV-y, których sprzedaż wzrosła o 6,4% do liczby 495 300 aut i stanowią 43% rynku. Pierwsze miejsce w tej klasie zajęła Mazda CX-5, a jej bezpośredni rywale to RAV4 i Nissan X-Trail. Lekkie auta użytkowe, przede wszystkim pick-upy, zainteresowały o 0,6% więcej kupujących i obejmują 20,6% rynku (237 900 egz.).

Zainteresowanie autami osobowymi spadło o 15,9% do 31,8% udziału w rynku (378 400 aut). Corolla jest najpopularniejszym modelem w tym segmencie po raz szósty z rzędu, wyprzedzając Mazdę 3 i Hyundaia i30.

Najdynamiczniej rozwija się segment małych SUV-ów (+18,4%), zaś największe spadki notują auta sportowe (-32%).

Australijski rynek silny pomimo spadku

Rynek samochodów w Australii zakończył rok na poziomie 1 153 000 sprzedanych samochodów, o 3% mniej niż rok wcześniej. Jest to pierwszy spadek po trzech latach bicia rekordów. Nadal jest to jednak czwarty najwyższy wynik w historii tego kraju. Analitycy wiążą odwrócenie trendu ze słabszym rynkiem nieruchomości, nowymi, bardziej restrykcyjnymi przepisami dotyczącymi udzielania kredytów oraz ogromnej suszy, która uderzyła w rolników.

Australijczycy wybierają auta z Azji

Australijski rynek jest zdominowany przez auta z Japonii. Zajmują one 31% rynku, z liczbą 356 200 aut (+4,3%). Miejsca na podium zajmują samochody importowane z Tajlandii (26% udziału w rynku) i z Korei Południowej (15% udziału). Na kolejnych pozycjach znalazły się auta przywożone z Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Czech, Meksyku, Węgier i Chin. Produkcja samochodów w Australii została zakończona w 2017 roku, a w kolejnym roku sprzedano nieco ponad 4000 ostatnich egzemplarzy z rodzimych fabryk.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Czy Toyota planuje następcę MR2? Biuro prasowe
2019-03-21 | 10:00

Czy Toyota planuje następcę MR2?

Toyota od dawna zapowiada, że jej gama sportowych samochodów będzie składała się z trzech modeli. Obecnie na rynku jest oferowana Toyota GT86, a jeszcze w tym roku do pierwszych
Motoryzacja Akio Toyoda i Toyota Supra – przyjaźń na dekady
2019-03-20 | 15:00

Akio Toyoda i Toyota Supra – przyjaźń na dekady

Akio Toyoda to wyjątkowa postać w gronie szefów firm motoryzacyjnych. Wnuk założyciela Toyoty ma we krwi miłość do samochodów i wciąż regularnie startuje w rajdach i
Motoryzacja Lexus wprowadza limitowaną edycję modelu IS
2019-03-20 | 14:00

Lexus wprowadza limitowaną edycję modelu IS

Obręcze wykończone czarnym chromem, czarne lusterka i czerwone akcenty we wnętrzu - Lexus przedstawia model IS 300 F Sport w limitowanej wersji Black Line Special Edition.   Ciemne

Zdrowie

Marcin Łopucki: Coraz mniej chodzimy i używamy naszych mięśni. Ważne, aby zachować higienę sportową

Czterokrotny mistrz świata w kulturystyce klasycznej od lat przywiązuje szczególną wagę do zdrowego stylu życia. Regularnie dba o formę, włącza do swojego menu zdrowe, nieprzetworzone produkty, celebruje posiłki z najbliższymi i podejmuje regularną aktywność fizyczną. Jego zdaniem najważniejsze jest znalezienie życiowej równowagi. Po męczącej pracy zawsze trzeba wygospodarować też czas na odpoczynek i nie powinien on polegać tylko na leżeniu na kanapie. Więcej pożytku przynosi bowiem sport.

Gwiazdy

Alżbeta Lenska: Mam dzieci, rodzinę, dom i dużo pracy. Doceniam to i wiem, że trzeba się cieszyć każdym dniem

Aktorka podkreśla, że jej satysfakcja zawodowa przekłada się na udane życie prywatne i odwrotnie – radość z czasu spędzanego razem z rodziną daje jej motywację i chęci do pracy. Aktorka dzieli swój czas pomiędzy wychowywanie dzieci, prowadzenie domu, spektakle teatralne i prace przy realizacji programu „Pozytywka. SuperMagazyn”. To właśnie ten projekt daje jej teraz najwięcej energii. 

Edukacja

Polityka zagraniczna mężczyznami stoi. Kobiety są w mniejszości, zwłaszcza na kierowniczych stanowiskach

Kobiety wciąż stanowią mniejszość wśród polityków, dyplomatów czy posłów do Parlamentu Europejskiego, których wybierać będziemy już za dwa miesiące. Dysproporcja płci widoczna jest zwłaszcza na stanowiskach kierowniczych, ale także wśród wypowiadających się w mediach ekspertów ds. stosunków międzynarodowych. Pomóc mogłyby m.in. kwoty płci, edukacja i wsparcie instytucjonalne, które ułatwiłoby łączenie roli matki z obowiązkami zawodowymi – wynika z raportu Instytutu Spraw Publicznych.

 

Handel

Włoska kuchnia od lat króluje w polskim rankingu ulubionych zagranicznych kuchni. Włosi też coraz chętniej sięgają po polskie specjały

Mięsa, zupy i słodkie wypieki to dania kuchni polskiej, na które są gotowi skusić się Włosi. Polacy za to wciąż lubują się w pizzy, sałatce caprese czy makaronach i coraz częściej używają do ich przygotowania oryginalnych produktów sprowadzanych z Półwyspu Apenińskiego. Wymiana handlowa produktów spożywczych między Polską a Włochami rośnie.