Komunikaty PR

Chcesz zmienić swoje nawyki? Poznaj proste sposoby, które Ci w tym pomogą!

2019-01-11  |  11:14
Biuro prasowe

Początek roku to dla wielu z nas moment, w którym zostawiamy za sobą minione 365 dni i zaczynamy „od zera”.  To właśnie wtedy najczęściej podejmujemy decyzję, by zadbać o siebie i wdrożyć nowe, zdrowe nawyki. Najlepiej robić to stopniowo i zacząć od drobnych zmian, dzięki czemu zwiększamy szanse na wytrwanie w noworocznym postanowieniu przez cały rok.

 

Codzienny ruch

Codziennie zadbaj o swoją aktywność. Nie musisz od razu dźwigać ciężarów na siłowni! Wystarczy wysiąść 2 przystanki wcześniej i przejść się spacerem do domu, wspólnie pobawić w grupie na śniegu czy potańczyć do ulubionej muzyki. Każda – nawet drobna aktywność fizyczna jest ważna!

 

Śniadanie na dobry początek

Spożywaj 5 posiłków dziennie w odstępach nie większych niż 4 godziny. Koniecznie zjedz pożywne śniadanie, które pobudzi metabolizm i ureguluje łaknienie na resztę dnia.

 

Porcja witamin

Trzy porcje warzyw i dwie porcje owoców – tyle powinno gościć każdego dnia w naszym menu tych najbardziej wartościowych dla organizmu produktów. Ich zapewnienie  jest bardzo proste! Porcją mogą być np. jabłko, pomidor na kanapce i szklanka soku do śniadania, sos z przecieru pomidorowego
z makaronem lub kiszony ogórek do obiadu.

 

Energia ze zboża

Wzbogacaj posiłki o produkty zbożowe, w tym pełnoziarniste. Zwłaszcza śniadanie powinno być w nie bogate – bo to właśnie ze zbóż czerpiemy najwięcej energii. Produkty pełnoziarniste jak makarony, kasze, czy płatki to także źródło witamin z grupy B.

 

Pij mleko

Mleko i jego przetwory to produkty, po które warto sięgać. Zawierają wapń – pierwiastek niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania naszego ciała, który jest najlepiej przyswajalny właśnie z mleka.

 

 

 

 

 

Ogranicz spożycie cukru i soli

Sól i cukier dodają potrawom smaku. Nie musimy z nich rezygnować, jednak warto ograniczyć ich spożycie. Możemy stopniowo rezygnować ze słodzenia kawy czy herbaty, a ciekawe i bardziej różnorodne smaki dań uzyskamy stosując zioła zamiast soli.

 

Ważne jest nawodnienie

To, ile litrów wody potrzebujemy, zależy od płci, codziennej aktywności fizycznej, ilości spożywanych posiłków i aktualnego stanu zdrowia. Jednak wielu dietetyków zgodnie twierdzi, że każdy powinien pić ok. 2,5 litra wody dziennie. Koniecznie róbmy to regularnie, małymi łykami – w ten sposób nasz organizm skorzysta z jej dobrodziejstwa najlepiej. Pamiętajmy, że woda jest również w produktach, które jesz i pijesz: zupach, warzywach, owocach i sokach.

 

Tłuszcze z roślin

Tłuszcze roślinne powinny stanowić większość tłuszczów spożywanych wraz z codzienną dietą. Są one niezbędne do prawidłowego rozwoju całego organizmu – w tym zmysłu wzroku czy układu nerwowego. Bez tłuszczów nie moglibyśmy też prawidłowo przyswajać cennych witamin!

 

Jedz produkty białkowe

Drób, ryby i warzywa strączkowe – to w nich znajdziesz cenne białko, składnik, który m.in. wchodzi
w skład ciał odpornościowych czy służy do odbudowy tkanek.

 

Doceń radość ze wspólnego gotowania

Wspólne posiłki i ich przygotowywanie razem to doskonały sposób na to, żeby być ze sobą naprawdę blisko. Dzięki temu mamy możliwość porozmawiać, okazać bliskim zainteresowanie i sami opowiedzieć o ważnych dla nas sprawach. Wspólne gotowanie to także doskonały moment, aby uświadomić najmłodszym członkom rodziny dlaczego nie powinno się marnować żywności i pokazać im jak to zrobić, np. wykorzystując do przyrządzenia pysznego obiadu składniki z innych posiłków.

 

 

Noworoczne wyzwania możemy podejmować całą rodziną! Łatwiej nam będzie przyrządzić wspólne posiłki czy wzajemnie dopingować się do wyjścia z domu. Warto więc uświadomić także dzieci
o pozytywnych następstwach prowadzenia zdrowego trybu życia. Mogą w tym również pomóc nauczyciele, np. w czasie tematycznych zajęć Akademii Uwielbiam. To program edukacyjny przeznaczony dla uczniów klas VI-VIII szkoły podstawowej  i III klasy gimnazjum.  Przygotowane dla nauczycieli materiały pozwalają na przeprowadzenie ciekawych zajęć m.in. uświadamiających młodych na temat roli zdrowego odżywania. Wystarczy wejść na stronę programu www.akademiauwielbiam.pl i zgłosić swoją placówkę do udziału w akcji. Dodatkowo Uczniowie mogą wziąć udział w konkursach, zarówno dla szkoły jak i indywidualnych, w których  należy jedynie przesłać autorski przepis i zdjęcie potrawy, przygotowanej zgodnie z zasadami regulaminu. W konkursach do wygrania są atrakcyjne nagrody.  

 

PRZEPISY

 

 

Spaghetti z krewetkami w sosie imbirowo-cytrynowym, 2 porcje:

 

  • makaron spaghetti Pełne Ziarno Lubella- 200 g
  • krewetki- 180 g
  • cebula- 1 sztuka
  • świeży imbir- 1 łyżeczka świeżo startego imbiru
  • cytryna- skórka z 1 szt. i 2 łyżki startej skórki
  • jogurt naturalny- 2 łyżki
  • sos sojowy- 1 łyżka
  • suszona kolendra- 1 łyżeczka
  • oliwa z oliwek- 2 łyżki
  • czosnek- 1 ząbek
  • sól, pieprz- do smaku

 

Krewetki oczyścić i zamarynować w sosie sojowym, soku i skórce z cytryny, sprasowanym czosnku, suszonej kolendrze oraz startym imbirze. Na rozgrzanej oliwie zeszklić drobno pokrojoną cebulę, dodać zamarynowane krewetki (wraz z marynatą) i smażyć 3-4 minuty, w międzyczasie przewracając krewetki na druga stronę. Ugotować spaghetti i 1 chochelką wody z ugotowanego makaronu podlać krewetki, zagotować. Odstawić z ognia i dodać 2 łyżki jogurtu naturalnego (aby się nie zważył, należy wymieszać go z 1-2 łyżkami powstałego sosu), wymieszać. Doprawić solą oraz pieprzem, posypać odrobiną suszonej kolendry.

 

 

Piersi z kurczaka z kaparami w sosie pomidorowym, 2 porcje:

 

  • piersi z kurczaka- 2 sztuki
  • pomidory krojone w puszce Łowicz- 1 puszka
  • cebula- 1 sztuka
  • czosnek- 2 ząbki
  • kapary- 2 łyżki
  • jogurt naturalny- 2 łyżki
  • słodka papryka, oregano, sól- po 1 łyżeczce
  • pieprz- szczypta
  • oliwa z oliwek- 2 łyżki

 

 

 

Piersi (większe przekroić wzdłuż na pół, a te mniejsze zostawić w całości) zamarynować w odrobinie oliwy z papryką, solą, oregano, sprasowanym czosnkiem oraz szczyptą pieprzu, a następnie podsmażyć na rozgrzanej oliwie. W międzyczasie dodać drobno posiekaną cebulę. Kiedy piersi są już z dwóch stron zarumienione, wlać pomidory krojone i poddusić 3-4 minuty. Do jogurtu naturalnego wlać 2 łyżki sosu pomidorowego, wymieszać i przelać na patelnię z mięsem, połączyć całość. Posypać kaparami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Wyraziste kolory w wystroju wnętrz Biuro prasowe
2019-11-21 | 12:00

Wyraziste kolory w wystroju wnętrz

Przywodząc na myśl bogactwo natury: ciepły piasek, jasne niebo, morską toń oraz feerię barw egzotycznych raf, barwy płytek Lightplay marki Villeroy & Boch nawiązują do wyrazistości
Dom Pomysł na prezent pod choinkę – inspiracje Fiskars
2019-11-21 | 12:00

Pomysł na prezent pod choinkę – inspiracje Fiskars

Co chcieliby otrzymać pod choinkę miłośnicy ogrodnictwa? Na pewno ucieszy ich zestaw praktycznych, wysokiej jakości produktów, dzięki którym będą mogli realizować swoje
Dom Electrolux po raz kolejny laureatem plebiscytu Influencer’s Top 2019 – II edycja
2019-11-21 | 10:09

Electrolux po raz kolejny laureatem plebiscytu Influencer’s Top 2019 – II edycja

Electrolux został już po raz drugi wyróżniony w plebiscycie Influencer’s Top, tym razem w nowej edycji jesień/zima 2019. Doceniony w kluczowej kategorii „Dom

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Partner sekcji zdrowie

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Agnieszka Dygant: Nie czuję się na tyle zaabsorbowana internetem, żeby robić sobie cyfrowy detoks

Zdaniem Agnieszki Dygant warto od czasu do czasu zrobić sobie detoks od telefonu i internetu. Aktorka podkreśla, że szczególnie młodzi ludzie są wręcz uzależnieni od bycia online. Ona sama, jeśli tylko chce, potrafi nabrać do tego dystansu i znajduje czas na inny rodzaj rozrywki.

Gala Złote Spinacze 2019

Teatr

Katarzyna Herman: Szykuję się do takiego projektu, który ma być kręcony w Krakowie. Bardzo bym chciała, żeby się udało

Obecnie Katarzynę Herman można oglądać przede wszystkim na deskach teatru, ponieważ jednocześnie gra w kilku spektaklach wyjazdowych. Aktorka zdradza, że zaczęła też gościnne próby do sztuki reżyserowanej przez Agnieszkę Glińską w stołecznym Teatrze Dramatycznym. To jednak nie oznacza, że rezygnuje z filmu, bowiem będzie można ją zobaczyć w nowym obrazie Tomasza Wasilewskiego zatytułowanym „Głupcy”. W planach jest również kolejny projekt zawodowy, ale na razie artystka nie chce zdradzać zbyt wielu szczegółów.

Problemy społeczne

Trzykrotna zdobywczyni nagrody Emmy: Coraz więcej kobiet zajmuje stanowiska kierownicze. Także w Polsce mają dobre perspektywy

– Dziś coraz większa uwaga skupiona jest na kobietach i to jest wspaniałe – mówi Rita Cosby, amerykańska dziennikarka, która relacjonowała huragan Katrina, wojnę w Afganistanie, przeprowadzała wywiady z Jaserem Arafatem czy Slobodanem Miloševiciem. Choć jest jeszcze wiele barier do pokonania, kobiety częściej zajmują najważniejsze stanowiska w firmach i w polityce. Dziennikarka podkreśla, że niebawem możemy doczekać się pierwszej kobiety na stanowisku prezydenta USA. – Sukcesy kobiet dają przykład i motywacje kolejnym kobietom, a wzajemne wsparcie buduje silną więź na całe życie – podkreśla dziennikarka.

 

Konsument

1,5 mln dzieci w Polsce mieszka w tzw. chorych domach. Źle ogrzewane, zawilgocone i niedoświetlone budynki mają olbrzymi wpływ na ich zdrowie

Wilgoć, niska temperatura, brak światła i nadmierny hałas to cztery główne czynniki ryzyka istniejące w tzw. chorych domach. Dzieci, które mieszkają w złych warunkach, a jest ich ok. 1,5 miliona, ponadczterokrotnie częściej cierpią na astmę, alergie, kaszel, świszczący oddech czy atopowe zapalenie skóry. Na takie dolegliwości bardziej niż mieszkańcy bloków narażone są dzieci przebywające w domach jednorodzinnych na obszarach podmiejskich, bo większość takich budynków jest nieodpowiednio ogrzewana i niedoświetlona – wynika z V edycji raportu „Barometr zdrowych domów”, który powstał z inicjatywy Grupy VELUX.