Komunikaty PR

Chcesz zmienić swoje nawyki? Poznaj proste sposoby, które Ci w tym pomogą!

2019-01-11  |  11:14
Biuro prasowe

Początek roku to dla wielu z nas moment, w którym zostawiamy za sobą minione 365 dni i zaczynamy „od zera”.  To właśnie wtedy najczęściej podejmujemy decyzję, by zadbać o siebie i wdrożyć nowe, zdrowe nawyki. Najlepiej robić to stopniowo i zacząć od drobnych zmian, dzięki czemu zwiększamy szanse na wytrwanie w noworocznym postanowieniu przez cały rok.

 

Codzienny ruch

Codziennie zadbaj o swoją aktywność. Nie musisz od razu dźwigać ciężarów na siłowni! Wystarczy wysiąść 2 przystanki wcześniej i przejść się spacerem do domu, wspólnie pobawić w grupie na śniegu czy potańczyć do ulubionej muzyki. Każda – nawet drobna aktywność fizyczna jest ważna!

 

Śniadanie na dobry początek

Spożywaj 5 posiłków dziennie w odstępach nie większych niż 4 godziny. Koniecznie zjedz pożywne śniadanie, które pobudzi metabolizm i ureguluje łaknienie na resztę dnia.

 

Porcja witamin

Trzy porcje warzyw i dwie porcje owoców – tyle powinno gościć każdego dnia w naszym menu tych najbardziej wartościowych dla organizmu produktów. Ich zapewnienie  jest bardzo proste! Porcją mogą być np. jabłko, pomidor na kanapce i szklanka soku do śniadania, sos z przecieru pomidorowego
z makaronem lub kiszony ogórek do obiadu.

 

Energia ze zboża

Wzbogacaj posiłki o produkty zbożowe, w tym pełnoziarniste. Zwłaszcza śniadanie powinno być w nie bogate – bo to właśnie ze zbóż czerpiemy najwięcej energii. Produkty pełnoziarniste jak makarony, kasze, czy płatki to także źródło witamin z grupy B.

 

Pij mleko

Mleko i jego przetwory to produkty, po które warto sięgać. Zawierają wapń – pierwiastek niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania naszego ciała, który jest najlepiej przyswajalny właśnie z mleka.

 

 

 

 

 

Ogranicz spożycie cukru i soli

Sól i cukier dodają potrawom smaku. Nie musimy z nich rezygnować, jednak warto ograniczyć ich spożycie. Możemy stopniowo rezygnować ze słodzenia kawy czy herbaty, a ciekawe i bardziej różnorodne smaki dań uzyskamy stosując zioła zamiast soli.

 

Ważne jest nawodnienie

To, ile litrów wody potrzebujemy, zależy od płci, codziennej aktywności fizycznej, ilości spożywanych posiłków i aktualnego stanu zdrowia. Jednak wielu dietetyków zgodnie twierdzi, że każdy powinien pić ok. 2,5 litra wody dziennie. Koniecznie róbmy to regularnie, małymi łykami – w ten sposób nasz organizm skorzysta z jej dobrodziejstwa najlepiej. Pamiętajmy, że woda jest również w produktach, które jesz i pijesz: zupach, warzywach, owocach i sokach.

 

Tłuszcze z roślin

Tłuszcze roślinne powinny stanowić większość tłuszczów spożywanych wraz z codzienną dietą. Są one niezbędne do prawidłowego rozwoju całego organizmu – w tym zmysłu wzroku czy układu nerwowego. Bez tłuszczów nie moglibyśmy też prawidłowo przyswajać cennych witamin!

 

Jedz produkty białkowe

Drób, ryby i warzywa strączkowe – to w nich znajdziesz cenne białko, składnik, który m.in. wchodzi
w skład ciał odpornościowych czy służy do odbudowy tkanek.

 

Doceń radość ze wspólnego gotowania

Wspólne posiłki i ich przygotowywanie razem to doskonały sposób na to, żeby być ze sobą naprawdę blisko. Dzięki temu mamy możliwość porozmawiać, okazać bliskim zainteresowanie i sami opowiedzieć o ważnych dla nas sprawach. Wspólne gotowanie to także doskonały moment, aby uświadomić najmłodszym członkom rodziny dlaczego nie powinno się marnować żywności i pokazać im jak to zrobić, np. wykorzystując do przyrządzenia pysznego obiadu składniki z innych posiłków.

 

 

Noworoczne wyzwania możemy podejmować całą rodziną! Łatwiej nam będzie przyrządzić wspólne posiłki czy wzajemnie dopingować się do wyjścia z domu. Warto więc uświadomić także dzieci
o pozytywnych następstwach prowadzenia zdrowego trybu życia. Mogą w tym również pomóc nauczyciele, np. w czasie tematycznych zajęć Akademii Uwielbiam. To program edukacyjny przeznaczony dla uczniów klas VI-VIII szkoły podstawowej  i III klasy gimnazjum.  Przygotowane dla nauczycieli materiały pozwalają na przeprowadzenie ciekawych zajęć m.in. uświadamiających młodych na temat roli zdrowego odżywania. Wystarczy wejść na stronę programu www.akademiauwielbiam.pl i zgłosić swoją placówkę do udziału w akcji. Dodatkowo Uczniowie mogą wziąć udział w konkursach, zarówno dla szkoły jak i indywidualnych, w których  należy jedynie przesłać autorski przepis i zdjęcie potrawy, przygotowanej zgodnie z zasadami regulaminu. W konkursach do wygrania są atrakcyjne nagrody.  

 

PRZEPISY

 

 

Spaghetti z krewetkami w sosie imbirowo-cytrynowym, 2 porcje:

 

  • makaron spaghetti Pełne Ziarno Lubella- 200 g
  • krewetki- 180 g
  • cebula- 1 sztuka
  • świeży imbir- 1 łyżeczka świeżo startego imbiru
  • cytryna- skórka z 1 szt. i 2 łyżki startej skórki
  • jogurt naturalny- 2 łyżki
  • sos sojowy- 1 łyżka
  • suszona kolendra- 1 łyżeczka
  • oliwa z oliwek- 2 łyżki
  • czosnek- 1 ząbek
  • sól, pieprz- do smaku

 

Krewetki oczyścić i zamarynować w sosie sojowym, soku i skórce z cytryny, sprasowanym czosnku, suszonej kolendrze oraz startym imbirze. Na rozgrzanej oliwie zeszklić drobno pokrojoną cebulę, dodać zamarynowane krewetki (wraz z marynatą) i smażyć 3-4 minuty, w międzyczasie przewracając krewetki na druga stronę. Ugotować spaghetti i 1 chochelką wody z ugotowanego makaronu podlać krewetki, zagotować. Odstawić z ognia i dodać 2 łyżki jogurtu naturalnego (aby się nie zważył, należy wymieszać go z 1-2 łyżkami powstałego sosu), wymieszać. Doprawić solą oraz pieprzem, posypać odrobiną suszonej kolendry.

 

 

Piersi z kurczaka z kaparami w sosie pomidorowym, 2 porcje:

 

  • piersi z kurczaka- 2 sztuki
  • pomidory krojone w puszce Łowicz- 1 puszka
  • cebula- 1 sztuka
  • czosnek- 2 ząbki
  • kapary- 2 łyżki
  • jogurt naturalny- 2 łyżki
  • słodka papryka, oregano, sól- po 1 łyżeczce
  • pieprz- szczypta
  • oliwa z oliwek- 2 łyżki

 

 

 

Piersi (większe przekroić wzdłuż na pół, a te mniejsze zostawić w całości) zamarynować w odrobinie oliwy z papryką, solą, oregano, sprasowanym czosnkiem oraz szczyptą pieprzu, a następnie podsmażyć na rozgrzanej oliwie. W międzyczasie dodać drobno posiekaną cebulę. Kiedy piersi są już z dwóch stron zarumienione, wlać pomidory krojone i poddusić 3-4 minuty. Do jogurtu naturalnego wlać 2 łyżki sosu pomidorowego, wymieszać i przelać na patelnię z mięsem, połączyć całość. Posypać kaparami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Panele wineo 800 craft – podłoga winylowa z industrialnym rysem Biuro prasowe
2019-01-16 | 15:00

Panele wineo 800 craft – podłoga winylowa z industrialnym rysem

Subtelne przenikanie się klasyki z nowoczesnością to cecha charakterystyczna wielu współczesnych, wielkomiejskich przestrzeni. Dotyczy to zarówno miejsc publicznych, jak i
Dom Kobieta zrobi to lepiej? Mężczyzna raczej tego nie sprawdzi
2019-01-16 | 13:40

Kobieta zrobi to lepiej? Mężczyzna raczej tego nie sprawdzi

Mój partner wykona obowiązki lepiej lub szybciej – to najczęstsza wymówka Polaków od wykonywania zadań w domu, według raportu „Podział obowiązków w
Dom Praktycznie wygodne wnętrze
2019-01-16 | 13:20

Praktycznie wygodne wnętrze

Wnętrze powinno być nie tylko estetyczne, ale także funkcjonalne. Połączenie maksymalnego komfortu użytkowania z wyjątkowym designem, oddającym charakter domowników stanowi nie lada

Gwiazdy

Katarzyna Cichopek: odczarowałam mit matki Polki, który przez wiele lat towarzyszył kobietom w Polsce

Aktorka podkreśla, że dzięki programowi „Sexy mama” blisko sto kobiet podjęło wyzwanie, przeszło metamorfozę i stawiło czoła przeciwnościom losu. Na swoim przykładzie aktorka między innymi udowadniała im, że ciąża i macierzyństwo nie muszą wykluczać ich z aktywności zawodowej, bo jeśli dobrze zorganizuje się czas, można wszystko ze sobą pogodzić. Najważniejszym przesłaniem programu było jednak zmotywowanie pań do tego, by zadbały o swoje zdrowie i kondycję.

 

Gwiazdy

Katarzyna Zielińska: Mam w środku radość z tego, że mogę zawalczyć o siebie i swoje marzenia. Mamy jedno życie, żeby się spełniać

Aktorka podkreśla, że w jej przypadku połączenie macierzyństwa i pracy zawodowej nie byłoby możliwe bez wsparcia ze strony bliskich osób. Katarzyna Zielińska jest mamą dwóch synów: Henryka i Aleksandra. Nie ukrywa, że są oni dla niej największą motywacją do działania. Po przerwie wróciła do pracy i działa na pełnych obrotach. W ostatnim czasie skupiła się na tworzeniu spektaklu muzycznego w Teatrze Roma, bo jak przyznaje – z przyjemnością podejmuje nowe wyzwania, a przy tym stara się, by nie ucierpiały na tym jej relacje z dziećmi.

Media i PR

Ponad 50 proc. firm w Polsce stara się budować pozytywny wizerunek w oczach pracowników. W obecnej sytuacji na rynku pracy to konieczność

Ponad połowa pracodawców twierdzi, że ma strategię employer brandingową, a co czwarty nad nią pracuje – wynika z badania HRM Institute. Wiele firm prowadzi takie działania z doskoku. Ma to duże znaczenie na dzisiejszym trudnym rynku pracy. Zdaniem ekspertów negatywne opinie o firmie jako pracodawcy oraz brak odpowiednich działań w zakresie employer brandingu mogą oznaczać problemy w rekrutacji, ponieważ dla pracowników – poza wynagrodzeniem i benefitami – coraz bardziej liczą się wartości reprezentowane przez daną firmę i jej prestiż. Ponad 60 proc. śledzi informacje publikowane o ich pracodawcy przez osoby trzecie.

 

Teatr

Rafał Królikowski i Kacper Kruszewski w nowym spektaklu muzycznym Teatru Roma

Na małej scenie Teatru Roma odbyła się premiera spektaklu "Nowy Jork. Prohibicja". Jest to muzyczna opowieść o amerykańskiej metropolii z lat 20., która pod pozorem lekkiej rozrywki kryje aktualne do dziś przesłanie na temat wolności.  W obsadzie znalazły się takie gwiazdy jak Katarzyna Zielińska, Rafał Królikowski i Kacper Kruszewski.