Komunikaty PR

Chcesz zmienić swoje nawyki? Poznaj proste sposoby, które Ci w tym pomogą!

2019-01-11  |  11:14
Biuro prasowe

Początek roku to dla wielu z nas moment, w którym zostawiamy za sobą minione 365 dni i zaczynamy „od zera”.  To właśnie wtedy najczęściej podejmujemy decyzję, by zadbać o siebie i wdrożyć nowe, zdrowe nawyki. Najlepiej robić to stopniowo i zacząć od drobnych zmian, dzięki czemu zwiększamy szanse na wytrwanie w noworocznym postanowieniu przez cały rok.

 

Codzienny ruch

Codziennie zadbaj o swoją aktywność. Nie musisz od razu dźwigać ciężarów na siłowni! Wystarczy wysiąść 2 przystanki wcześniej i przejść się spacerem do domu, wspólnie pobawić w grupie na śniegu czy potańczyć do ulubionej muzyki. Każda – nawet drobna aktywność fizyczna jest ważna!

 

Śniadanie na dobry początek

Spożywaj 5 posiłków dziennie w odstępach nie większych niż 4 godziny. Koniecznie zjedz pożywne śniadanie, które pobudzi metabolizm i ureguluje łaknienie na resztę dnia.

 

Porcja witamin

Trzy porcje warzyw i dwie porcje owoców – tyle powinno gościć każdego dnia w naszym menu tych najbardziej wartościowych dla organizmu produktów. Ich zapewnienie  jest bardzo proste! Porcją mogą być np. jabłko, pomidor na kanapce i szklanka soku do śniadania, sos z przecieru pomidorowego
z makaronem lub kiszony ogórek do obiadu.

 

Energia ze zboża

Wzbogacaj posiłki o produkty zbożowe, w tym pełnoziarniste. Zwłaszcza śniadanie powinno być w nie bogate – bo to właśnie ze zbóż czerpiemy najwięcej energii. Produkty pełnoziarniste jak makarony, kasze, czy płatki to także źródło witamin z grupy B.

 

Pij mleko

Mleko i jego przetwory to produkty, po które warto sięgać. Zawierają wapń – pierwiastek niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania naszego ciała, który jest najlepiej przyswajalny właśnie z mleka.

 

 

 

 

 

Ogranicz spożycie cukru i soli

Sól i cukier dodają potrawom smaku. Nie musimy z nich rezygnować, jednak warto ograniczyć ich spożycie. Możemy stopniowo rezygnować ze słodzenia kawy czy herbaty, a ciekawe i bardziej różnorodne smaki dań uzyskamy stosując zioła zamiast soli.

 

Ważne jest nawodnienie

To, ile litrów wody potrzebujemy, zależy od płci, codziennej aktywności fizycznej, ilości spożywanych posiłków i aktualnego stanu zdrowia. Jednak wielu dietetyków zgodnie twierdzi, że każdy powinien pić ok. 2,5 litra wody dziennie. Koniecznie róbmy to regularnie, małymi łykami – w ten sposób nasz organizm skorzysta z jej dobrodziejstwa najlepiej. Pamiętajmy, że woda jest również w produktach, które jesz i pijesz: zupach, warzywach, owocach i sokach.

 

Tłuszcze z roślin

Tłuszcze roślinne powinny stanowić większość tłuszczów spożywanych wraz z codzienną dietą. Są one niezbędne do prawidłowego rozwoju całego organizmu – w tym zmysłu wzroku czy układu nerwowego. Bez tłuszczów nie moglibyśmy też prawidłowo przyswajać cennych witamin!

 

Jedz produkty białkowe

Drób, ryby i warzywa strączkowe – to w nich znajdziesz cenne białko, składnik, który m.in. wchodzi
w skład ciał odpornościowych czy służy do odbudowy tkanek.

 

Doceń radość ze wspólnego gotowania

Wspólne posiłki i ich przygotowywanie razem to doskonały sposób na to, żeby być ze sobą naprawdę blisko. Dzięki temu mamy możliwość porozmawiać, okazać bliskim zainteresowanie i sami opowiedzieć o ważnych dla nas sprawach. Wspólne gotowanie to także doskonały moment, aby uświadomić najmłodszym członkom rodziny dlaczego nie powinno się marnować żywności i pokazać im jak to zrobić, np. wykorzystując do przyrządzenia pysznego obiadu składniki z innych posiłków.

 

 

Noworoczne wyzwania możemy podejmować całą rodziną! Łatwiej nam będzie przyrządzić wspólne posiłki czy wzajemnie dopingować się do wyjścia z domu. Warto więc uświadomić także dzieci
o pozytywnych następstwach prowadzenia zdrowego trybu życia. Mogą w tym również pomóc nauczyciele, np. w czasie tematycznych zajęć Akademii Uwielbiam. To program edukacyjny przeznaczony dla uczniów klas VI-VIII szkoły podstawowej  i III klasy gimnazjum.  Przygotowane dla nauczycieli materiały pozwalają na przeprowadzenie ciekawych zajęć m.in. uświadamiających młodych na temat roli zdrowego odżywania. Wystarczy wejść na stronę programu www.akademiauwielbiam.pl i zgłosić swoją placówkę do udziału w akcji. Dodatkowo Uczniowie mogą wziąć udział w konkursach, zarówno dla szkoły jak i indywidualnych, w których  należy jedynie przesłać autorski przepis i zdjęcie potrawy, przygotowanej zgodnie z zasadami regulaminu. W konkursach do wygrania są atrakcyjne nagrody.  

 

PRZEPISY

 

 

Spaghetti z krewetkami w sosie imbirowo-cytrynowym, 2 porcje:

 

  • makaron spaghetti Pełne Ziarno Lubella- 200 g
  • krewetki- 180 g
  • cebula- 1 sztuka
  • świeży imbir- 1 łyżeczka świeżo startego imbiru
  • cytryna- skórka z 1 szt. i 2 łyżki startej skórki
  • jogurt naturalny- 2 łyżki
  • sos sojowy- 1 łyżka
  • suszona kolendra- 1 łyżeczka
  • oliwa z oliwek- 2 łyżki
  • czosnek- 1 ząbek
  • sól, pieprz- do smaku

 

Krewetki oczyścić i zamarynować w sosie sojowym, soku i skórce z cytryny, sprasowanym czosnku, suszonej kolendrze oraz startym imbirze. Na rozgrzanej oliwie zeszklić drobno pokrojoną cebulę, dodać zamarynowane krewetki (wraz z marynatą) i smażyć 3-4 minuty, w międzyczasie przewracając krewetki na druga stronę. Ugotować spaghetti i 1 chochelką wody z ugotowanego makaronu podlać krewetki, zagotować. Odstawić z ognia i dodać 2 łyżki jogurtu naturalnego (aby się nie zważył, należy wymieszać go z 1-2 łyżkami powstałego sosu), wymieszać. Doprawić solą oraz pieprzem, posypać odrobiną suszonej kolendry.

 

 

Piersi z kurczaka z kaparami w sosie pomidorowym, 2 porcje:

 

  • piersi z kurczaka- 2 sztuki
  • pomidory krojone w puszce Łowicz- 1 puszka
  • cebula- 1 sztuka
  • czosnek- 2 ząbki
  • kapary- 2 łyżki
  • jogurt naturalny- 2 łyżki
  • słodka papryka, oregano, sól- po 1 łyżeczce
  • pieprz- szczypta
  • oliwa z oliwek- 2 łyżki

 

 

 

Piersi (większe przekroić wzdłuż na pół, a te mniejsze zostawić w całości) zamarynować w odrobinie oliwy z papryką, solą, oregano, sprasowanym czosnkiem oraz szczyptą pieprzu, a następnie podsmażyć na rozgrzanej oliwie. W międzyczasie dodać drobno posiekaną cebulę. Kiedy piersi są już z dwóch stron zarumienione, wlać pomidory krojone i poddusić 3-4 minuty. Do jogurtu naturalnego wlać 2 łyżki sosu pomidorowego, wymieszać i przelać na patelnię z mięsem, połączyć całość. Posypać kaparami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak przygotować instalację grzewczą na okres wiosenno-letni? Biuro prasowe
2019-03-20 | 11:10

Jak przygotować instalację grzewczą na okres wiosenno-letni?

Wielkimi krokami zbliża się astronomiczna wiosna, a to z kolei oznacza, że okres grzewczy dobiega końca. Czy wiąże się to również z całkowitym zakończeniem eksploatacji instalacji
Dom Castorama inspiruje do aranżowania wymarzonego otoczenia domu!
2019-03-20 | 10:30

Castorama inspiruje do aranżowania wymarzonego otoczenia domu!

Castorama przedstawiła historie ośmiu osób i cały wachlarz rozwiązań, dzięki którym każdy może dostosować przydomową przestrzeń do swoich potrzeb. W ten sposób
Dom Gala Collezione po Targach Meble Polska
2019-03-19 | 14:59

Gala Collezione po Targach Meble Polska

Poznańskie Targi Meble Polska 2019 dobiegły końca. Tłumy projektantów, kontrahentów i miłośników dobrego wzornictwa obejrzały kilkanaście hal targowych w poszukiwaniu

Podróże

Paulina Młynarska: Zakochujemy się w pewnych miejscach. Dla mnie takim miejscem zawsze była Grecja

Dziennikarka na stałe zamieszkała w Grecji, spełniając tym samym marzenie z dzieciństwa. Do przeprowadzki przygotowywała się przez blisko 10 lat, stopniowo wycofując się z mediów i szukając możliwości pracy zdalnej. Twierdzi, że w Grecji urzeka ją zarówno niesamowity klimat, jak i uśmiechnięci, pomocni i pozytywnie nastawieni do życia ludzie.

Media i PR

CNN: Współczesne niewolnictwo i handel ludźmi silniejsze niż kiedykolwiek. Dziennikarze mają tu ogromną rolę do odegrania – uważa Dominika Kulczyk

Mamy do czynienia ze zjawiskiem niewolnictwa na ogromną skalę, to biznes liczony w setkach miliardów dolarów – podkreślają dziennikarze CNN zaangażowani w inicjatywę CNN Freedom Project. Od 2011 roku stacja przygotowała na ten temat ponad 600 reportaży i filmów dokumentalnych. Jednym z takich reportaży jest „Troubled Waters” (pol. „Wzburzone wody”) przygotowany wspólnie z Dominiką Kulczyk i Kulczyk Foundation na temat niewolniczej pracy dzieci z regionu jeziora Wolta w Ghanie.

Firma

Kompetencje społeczne zyskują na znaczeniu. To one będą przesądzać o sukcesie na rynku pracy

Efektywny dialog, umiejętność współpracy i mądrze pojęte przywództwo to umiejętności miękkie, które wkrótce będą przesądzać zarówno o sukcesie zawodowym, jak i biznesowym – wynika z najnowszego raportu Orange Polska „Mądre zarządzanie”. Eksperci wskazują, że kompetencje te mocno zyskują na znaczeniu, zwłaszcza w kontekście postępujących zmian technologicznych. Do nowych realiów muszą się dostosować zarówno pracownicy, jak i całe organizacje.

 

Edukacja

Niezdarność dziecka często spowodowana jest poważnym zaburzeniem. Rodzice nierzadko to lekceważą

Częste potykanie się, trudności z kopaniem piłki, ubieraniem się czy posługiwaniem sztućcami – takie symptomy mogą świadczyć o dyspraksji. To zaburzenie, które upośledza rozwój motoryczny malucha, często prowadząc do alienacji. Cierpi na nie nawet co dziesiąte dziecko, częściej chłopcy niż dziewczynki. Objawy dyspraksji mogą być łagodzone dzięki terapii integracji sensorycznej, wymaga to jednak prawidłowej i szybkiej diagnozy. Wielu rodziców myli jednak te zaburzenia z niezdarnością dziecka.