Komunikaty PR

Kultowy fotel Sanluca projektu braci Castiglioni w nowej odsłonie!

2018-11-09  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK!

ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
olga|okkpr.pl| |olga|okkpr.pl
882 444 811
www.okkpr.pl
Do pobrania jpg ( 0.21 MB )

Współczesna forma ikonicznego fotela Sanluca Poltrona Frau powstała w czasach funkcjonalnego designu lat 60. minionego stulecia. Mebel z wyrazistą tożsamością, odporny na mody, doczekał się właśnie nowej odsłony. Limitowaną edycję umiejętnie przyprawiono nutką geometrycznej dekadencji.

Wizjonerski fotel, dostępny w ofercie Studio Forma 96, od lat wybiega swoją formą daleko w przyszłość, nie tylko wzornictwa. Najnowszą edycję, autorstwa Achille i Piera Giacomo Castiglioni, ubrano w oryginalny materiał, zainspirowany nieznanym wcześniej dziełem szwajcarskiego designera, grafika i artysty Maxa Hubera.

Historia kreatywności i przyjaźni

Marzyciele i wizjonerzy Achille i Pier Giacomo Castiglioni byli niekwestionowanymi protagonistami włoskiego wzornictwa. Kreując meble inne niż wszystkie, znacząco wpłynęli na rewolucję włoskiej branży meblowej. Tak jak wielu wybitnych powojennych projektantów, skończyli architekturę na Politechnice w Mediolanie. W tamtych czasach we Włoszech nie było zbyt wielu zadań dla architektów, za to fabryki chętnie zatrudniały wszechstronnych absolwentów do projektowania przedmiotów użytkowych i mebli. Najstarszy z trójki braci –Livio, dość szybko poszedł w swoją stronę. Pozostali dwaj – Achille i Pier pracowali razem do niespodziewanej śmierci Piera Giacomo w 1968r. Achille, uwielbiany wykładowca politechnik w Turynie i Mediolanie, powtarzał swoim uczniom „Zacznij od początku, kierując się zdrowym rozsądkiem. Poznaj swoje cele i środki… Do każdego obiektu projektant musi spróbować znaleźć główny składnik”. W przypadku braci tym składnikiem było niesztampowe podejście do projektowanych obiektów. Byli dziećmi swojej epoki: w nich i w ich dziełach przeglądały się trendy, mody i inspiracje. Projektowi rewolucjoniści, których prace zadziwiały nietuzinkowym podejściem do formy stworzyli wiele wybitnych obiektów, niezmiennie wpisujących się w kanon klasyków włoskiego wzornictwa.

Ukłon w stronę geometrii

Historia fotela Sanluca zaczęła się od błyskotliwej intuicji, która przekształciła obiekt codziennego i tradycyjnego użycia w miejsce schronienia i relaksu. Gdyby meblom można było przypisywać ludzkie atrybuty, ten miałby w sobie ciepło, życzliwość i swoistą subtelność, zachęcającą ludzi do interakcji: rozmów, zwierzeń i wspólnego spędzania czasu. Podczas prac nad koncepcją specjalnej edycji fotela Sanluca Limited Edition 2018, Poltrona Frau pokusiła się o konceptualną i emocjonalną podróż, której celem było uczczenie niezwykłej więzi między dwoma braćmi i ich zawodowej relacji z Maxem Huberem. Bracia Castiglioni i Huber pracowali wspólnie przy ważnych projektach, a ich zawodowe konotacje przerodziły się później w silną i trwałą przyjaźń. Tapicerowanie fotela to wyższa szkoła geometrii - specjalną tkaninę wykonano na krosnach żakardowych, według oryginalnego projektu Hubera z 1968 roku, zatytułowanego "Fale geofizyczne". Czarno-biała paleta wykończenia, rzeźbiarskie inklinacje i intensywna abstrakcja z przyciągającymi wzrok falami odzwierciedla szacunek dla pierwowzoru, pozostawiając jednocześnie wiele miejsca dla wyobraźni. Dynamiczne kontrasty czerni i bieli dodają siedzisku charakteru i awangardowej nonszalancji. 60-latek w nowej odsłonie zdecydowanie dotrzymuje kroku współczesnym trendom.

Szacunek do przeszłości

Limitowana edycja stu egzemplarzy nowych foteli (pięćdziesięciu w kolorze białym z czarnym wzorem i pięćdziesięciu czarnym z białym printem) nawiązuje do dwóch ważnych rocznic: setnej rocznicy urodzin mistrza Achille Castiglioni (1918-2002) i 50. rocznicy śmierci Piera Giacomo Castiglioni (1913-1968). Właściwe proporcje, oryginalny materiał obiciowy, szacunek do klasyki a jednocześnie odwaga kreowania i przełamywania schematów składa się na typową dla Poltrona Frau elegancję: ponadczasową i umiejętnie czerpiącą z przeszłości. Krótka seria wzornicza, dostępna w Studio Forma 96, stanowi esencję elegancji z nutką awangardy, mocnym powiewem świeżości i zmysłowej nowoczesności. A przecież zmysły grają główną rolę w życiu – w wypoczynku przede wszystkim. Od fotela idealnego oczekujemy dużo, powinien nas rozpieszczać i otulać perfekcyjnym wykonaniem i wygodą. Dzisiejsze meblowe haute couture skłania się coraz bardziej ku wyrazistym formom, które nie będą razić ostentacją. Ergonomiczne i awangardowe siedzisko fotela zapewnia niebywały komfort, idealnie dopasowując się do kształtu ciała. W nowym obliczu kolorystycznym Sanluca wciąż pozostaje uosobieniem lokalnego włoskiego rzemiosła, które zgrabnie przełożono na język międzynarodowego designu.

Więcej na: www.sf96.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Nowa odsłona cyklu: Design od kuchni Biuro prasowe
2019-04-23 | 15:44

Nowa odsłona cyklu: Design od kuchni

17 kwietnia 2019 r., w siedzibie Cosentino Polska w Parzniewie, pojawiło się kilkudziesięciu architektów, przedstawicieli studiów kuchennych i kamieniarskich, zaproszonych przez
Dom Dywan Antique Silver od firmy ARTE – nienachalna elegancja dla wymagających
2019-04-23 | 01:00

Dywan Antique Silver od firmy ARTE – nienachalna elegancja dla wymagających

Dywan Antique Silver, dostępny w ofercie firmy ARTE, powstał z myślą o miłośnikach designu i harmonijnego wykończenia wnętrz. Ten cechujący się wysoką jakością oraz niezwykłą
Dom Błyskawiczne wznoszenie ścianek działowych z H+H Panelami Tempo
2019-04-23 | 01:00

Błyskawiczne wznoszenie ścianek działowych z H+H Panelami Tempo

H+H Panel Tempo wchodzący w skład Systemu Budowy H+H to element murowy o wymiarach 600 x 500 mm wykonany z betonu komórkowego. Jego duże gabaryty zapewniają najmniejszą

Żywienie

Katarzyna Bosacka: Nie należy zbyt długo grillować mięsa. Powstają w nim substancje rakotwórcze

Dziennikarka przekonuje, że nieumiejętne grillowanie jest bardzo niebezpieczne dla zdrowia. W swoich programach niejednokrotnie udowadniała już, że wdychanie dymu i spalin z grilla zwiększa ryzyko powstania chorób nowotworowych. Dodatkowo naukowcy alarmują, że 200 gramów kiełbasy przyrządzonej na tradycyjnym grillu węglowym dostarcza nam 100 razy więcej szkodliwego benzo(a)pirenu niż 20 wypalonych papierosów. Tego typu urządzenia szkodzą zarówno na etapie rozpalania, jak i przyrządzania żywności.

Partner sekcji zdrowie

Gwiazdy

Maja Hyży: jestem bardzo rodzinna. Tak jestem wychowana i nie wyobrażam sobie spędzać świąt bez mojej rodziny

Wokalistka podkreśla, że jest bardzo przywiązana do tradycji i z przyjemnością kultywuje świąteczne zwyczaje. Wielkanoc kojarzy jej się z czasem spędzonym z rodziną, z koszyczkiem przystrojonym bukszpanem i okolicznościowymi dekoracjami. Wokalistka zdradza, że chętnie maluje wtedy z dziećmi pisanki, piecze swój popisowy sernik i przygotowuje jajka faszerowane w skorupce.

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii. 

Moda

Dorota Goldpoint: Sporo uwagi poświęciłam kolekcji weddingowej. Ślub Harry’ego i Meghan odcisnął bardzo duże piętno na modzie

Projektantka stworzyła ślubną kolekcję dla gości weselnych. Skierowana jest ona do wielu pokoleń, więc każda z pań znajdzie w niej odpowiednią kreację na wesele, niezależnie od roli, jaką pełni w tym dniu. W kolekcji dominuje pudrowy róż, mięta i złamana biel. Wyraźnym akcentem są też printy kwiatowe. Po raz pierwszy marka zaproponowała również dziecięce sukienki z jedwabnej organzy i szyfonu.