Komunikaty PR

Moda dachowa w 2020 roku

2019-11-18  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania inf_pras ( 0.15 MB )

Zbliżający się koniec roku nierozerwalnie wiąże się z prognozami i przewidywaniami. Zewsząd dowiadujemy się, co będzie popularne w modzie, designie czy branży motoryzacyjnej. W tym artykule próbujemy odpowiedzieć na pytanie, jak w nowym roku będzie wyglądał polski dach.

Dachy płaskie i zielone inspirowane naturą, na minimalistycznych, kwadratowych bryłach a to wszystko w kolorach ziemi przy wykorzystaniu stali i PVC – tak w skrócie można opisać wszystko to, co będzie modne i popularne na polskim dachu w roku 2020.

Naturalnie na dachu

W przyszłym roku królować będą dachy naturalne, a dokładniej - wyglądające jak naturalne. Ten trend przyszedł ze Skandynawii. Wiąże się z filozofią „hygge” (wewnętrzna równowaga i poczucie bezpieczeństwa) w połączeniu z wyglądem domku letniskowego zwanego „hytte”. Dachy takich obiektów, podobnie jak inne ich elementy, powstają z naturalnych surowców (głównie z drewna). Dlatego materiały, po które sięgniemy w 2020 roku, będą nawiązywać do przyrody otaczającej nasz dom. Na dachu zagoszczą rozwiązania przypominające naturalne pokrycia – panele dachowe z rysunkiem drewna, blaszane gonty czy blachodachówki z posypką ceramiczną lub naśladujące drewniany gont. Na dachach płaskich popularne będą pokrycia blaszane i dachy zielone, które oprócz funkcji dekoracyjnej, po obsadzeniu odpowiednimi roślinami, mogą mieć dobry wpływ na środowisko i oczyszczać powietrze. W takim przypadku niezwykle istotne jest jednak odwodnienie. - Właściwe odprowadzanie wody z dachu płaskiego spędza sen z powiek niejednego dekarza – mówi Anna Góral, ekspert firmy Galeco, polskiego producenta systemów rynnowych. – Szeroki wybór elementów składowych systemu Galeco DACHY PŁASKIE gwarantuje jednak dopasowanie go do każdego dachu.

Nowoczesne bryły

W ostatnich latach nad Wisłą można zaobserwować rosnące zainteresowanie inwestorów nowoczesną architekturą. Nie inaczej będzie w roku 2020 – w polskim krajobrazie znacznie częściej będziemy widzieć geometryczne, kwadratowe bryły. Inwestorzy chcą mieszkać zgodnie ze współczesnymi trendami i coraz odważniej stawiają na funkcjonalność połączoną z minimalizmem. Budowanie prostych, pozbawionych przepychu domów pozostaje też w związku z filozofią „zero waste” i ma przełożenie na energooszczędność podczas ich użytkowania. - Polacy podróżują po świecie i oglądają architekturę powstającą za granicami naszego kraju. Dodatkowo w telewizji jest dużo programów prezentujących najbardziej niezwykłe, przeważnie minimalistyczne domy. Jest specjalistyczna prasa, są albumy – mówi Anna Góral. – Klienci chcą, żeby architekci stosowali podpatrzone rozwiązania. Ważne jest dla nich, aby elewacja była „czysta”, pozbawiona przesadnych, niepotrzebnych ozdobników. Takimi niepotrzebnymi ozdobnikami niekiedy mogą też stać się rynny. Wtedy idealnie sprawdza się system Galeco BEZOKAPOWY, w którym rynny schowane są za maskownicami i uzyskuje się wrażenie gładkości okapu – dodaje.

Kolory ziemi

W nadchodzącym roku najpopularniejsze będą kolory ziemi: barwy piaskowe, brązowe, rude, zielone czy koralowe. Nie przeminie też utrzymująca się już kilka sezonów moda na zieleń, odcienie roślin, których coraz częściej brakuje, szczególnie w miastach. Klienci będą też wybierać szarości i łączyć je z jasnymi kolorami np. ciemnoszary dach z kremową błękitną elewacją. - Galeco w swojej ofercie posiada szeroką gamę kolorystyczną produktów – Anna Góral. - Ich wybór zależy pośrednio od materiału, z jakiego wykonane są rynny. Decydując się na rynny PVC dostajemy do wyboru gamę 6 kolorów, na które składają się: czarny, biały, ciemnobrązowy, grafitowy, jasnopopielaty, oraz czekoladowy brąz. Natomiast rynny stalowe są dostępne w 7 kolorach standardowych: grafitowym, ceglastym, ciemnobrązowym, czekoladowy brązie, białym, czarnym , ciemnobrązowym, w 3 kolorach półmatowych: grafitowym, czarnym i czekoladowym brązie oraz w 3 kolorach metalic: miedzianym, antracytowym i srebrnym.

Przewidywanie trendów na kolejny rok wiele osób traktuje w kategoriach wróżenia z fusów. I chociaż pewne upodobania i plany klientów da się przewidzieć, a trendsetter to jak najbardziej istniejący zawód, warto podkreślić, że prognoz nie powinniśmy traktować w kategoriach przymusu, a co najwyżej kreatywnego doradztwa. Wszak to jak będzie wyglądał nasz dach zależy przede wszystkim od nas samych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Bez stołu i krzeseł – tu mieszka ktoś wyjątkowy Biuro prasowe
2020-07-03 | 13:10

Bez stołu i krzeseł – tu mieszka ktoś wyjątkowy

Mieszkanie bez stołu i krzeseł, ale za to z… barem, przy którym można bez końca testować nowe receptury drinków i serwować je znajomym. Kawalerka, w której można
Dom Okap jak designerska lampa
2020-07-03 | 13:00

Okap jak designerska lampa

Gdy coraz częściej decydujemy się na otwartą przestrzeń dzienną, połączoną z kuchnią, bardziej dostrzegamy istotną rolę okapu odprowadzającego opary. Dlatego to właśnie tu
Dom Letnie aktywności – zaplanuj urlop z Netto
2020-07-02 | 13:40

Letnie aktywności – zaplanuj urlop z Netto

Nie musisz planować dalekich wyjazdów, aby spędzić udane wakacje. Urlopowy okres to doskonały czas, który możesz wykorzystać na oddanie się swojemu hobby również w

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ewa Szabatin: Nie zaszczepiłam się na grypę i nie zaszczepię się na koronawirusa. Wierzę, że na niego nie zachoruję

Tancerka sceptycznie podchodzi do pomysłu wdrożenia szczepień ochronnych przeciwko koronawirusowi. Jej zdaniem szczepionka – w której poszukiwanie zaangażowanych jest obecnie wiele firm farmaceutycznych – może okazać się niebezpieczna. Skutki tego typu leczenia są bowiem nieznane i trudne do przewidzenia. Według Ewy Szabatin najważniejsze jest, żeby w sytuacjach kryzysowych wykazywać się zdrowym rozsądkiem i nie ufać wszystkim informacjom podawanym przez media.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Problemy społeczne

Zainteresowanie koloniami i obozami kilkukrotnie mniejsze niż rok temu. Ze zorganizowanego wypoczynku skorzysta 240 tys. dzieci

Obawa przed koronawirusem i problemy finansowe sprawiają, że rodzice masowo rezygnują z wysyłania dzieci na kolonie i obozy. – Jeszcze w marcu mieliśmy sprzedanych w branży 40–50 proc. miejsc. Teraz, jeżeli osiągniemy sprzedaż na poziomie 20 proc. tego co w ubiegłym roku, będzie to można uznać za sukces – ocenia Krzysztof Maziński z Biura Usług Turystycznych BUT, przedstawiciel Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej. Z szacunków MEN wynika, że w 2019 roku ze zorganizowanego wypoczynku skorzystało 1,3 mln uczniów, w tym roku będzie to zaledwie 240 tys.

Sport

Polacy tłumnie ruszyli w góry. W wakacje liczba turystów może być rekordowa

Z roku na rok polskie góry cieszą się coraz większym zainteresowaniem turystów. Tatrzańskimi szlakami podczas ubiegłorocznych wakacji wędrowało blisko 1,7 mln osób – wynika z danych Tatrzańskiego Parku Narodowego. Branża turystyczna spodziewa się, że w wakacje 2020 padnie nowy rekord. Do pieszych wycieczek po górach należy się jednak odpowiednio przygotować. Joanna Stępińska, przewodniczka tatrzańska i ambasadorka kampanii edukacyjnej Trzeźwo Myślę, podpowiada, jak to zrobić. Tłumaczy też, dlaczego w górach najważniejsze jest zachowanie rozwagi i uważności.