Komunikaty PR

Jaki przykład zachowań na drodze dają dzieciom rodzice? – zaskakujące wyniki bad

2019-03-08  |  11:00

Każde dziecko za wzór do naśladowania stawia sobie swoich rodziców, a tyczy się to wszystkich aspektów życia – także tych związanych z bezpieczeństwem w ruchu drogowym. Opiekunowie zdają sobie z tego sprawę, jednak przyznają, że nie zawsze stosują się do obowiązujących przepisów. Rozmowy telefoniczne w trakcie jazdy, nieuważne przechodzenie przez przejście czy przekroczenie dozwolonej prędkości to tylko kilka z przykładów sytuacji, do których rodzice otwarcie się przyznają. Jak zatem skutecznie nauczyć maluchy bezpiecznych zachowań na drodze? W marcu ruszył ogólnopolski program edukacyjny „Drogowe ABC” realizowany przez Polski Czerwony Krzyż wspólnie z Circle K Polska.

Jak wynika z badania „Bezpieczne dziecko na drodze” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Circle K Polska, 70% rodziców zdaje sobie sprawę, że są wzorem dla swoich dzieci. Mimo to często nie dają im dobrego przykładu do naśladowania. Do przekroczenia prędkości z maluchem w samochodzie przyznaje się aż 80% ankietowanych. Dodatkowo zauważają, że zdarza się też, że same dzieci upominają ich, gdy korzystają z telefonu w trakcie jazdy (17%) lub podczas spaceru próbują przejść przez jezdnię w niedozwolonym miejscu (18%).

Badani rodzice przyznają również, że często brakuje im niezbędnej wiedzy lub nie do końca potrafią odpowiednio przekazać ją swoim pociechom. Aż 28% opiekunów nie zna podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy. Mocno kuleje również wiedza, pod jaki numer należy zadzwonić, gdy będziemy potrzebowali pomocy – 57% badanych nie wie, jaki jest numer na pogotowie ratunkowe, a 10% nie zna żadnych numerów alarmowych.

Program edukacyjny „Drogowe ABC”

Zdaniem 60% opiekunów, przedszkola powinny poświęcać więcej uwagi na edukację dotyczącą bezpieczeństwa maluchów w ruchu drogowym, a 47% obserwuje, że placówki potrzebują wsparcia w tym zakresie. W odpowiedzi na ten problem oraz oczekiwania rodziców, Polski Czerwony Krzyż we współpracy z Circle K wystartował z programem edukacyjnym skierowanym do przedszkoli w całej Polsce.

- Drogowe ABC to przede wszystkim wsparcie placówek przedszkolnych w zakresie edukacji o bezpieczeństwie ruchu drogowego. W ramach programu przygotowaliśmy scenariusze lekcji, kolorowanki oraz odblaski dla dzieci. Podczas zajęć maluchy będą uczyć się, jak bezpiecznie przejść przez ulicę czy poruszać się na hulajnodze i rolkachpodkreśla Małgorzata Szukała, kierownik Działu Promocji w Zarządzie Głównym Polskiego Czerwonego Krzyża.

Program edukacyjny trwa od marca do czerwca br. i weźmie w nim udział 25 tysięcy przedszkolaków z całej Polski. Dla wszystkich chętnych przewidziane zostały materiały edukacyjne także w wersji online. Już od dziś można je pobrać ze strony internetowej programu. Program został objęty honorowym patronatem: Ministerstwa Edukacji Narodowej, Rzecznika Praw Dziecka, Komendy Głównej Policji, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.

- Zwiększenie bezpieczeństwa na drodze jest nam szczególnie bliskie i spójne z naszą misją jako firmy odpowiedzialnej społecznie. Nawet najmłodsi mogą już być świadomymi uczestnikami ruchu drogowego. Współpracując z Polskim Czerwonym Krzyżem, chcemy uczyć dzieci prawidłowego zachowania na drodze mówi Rafał Droździak, dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w Circle K Polska.Pośrednio rozwijamy także wiedzę dorosłych, docierając naszą kampanią komunikacyjną do klientów stacji. Chcemy być dla nich nie tylko miejscem, w którym zatrzymują się na chwilę, by zatankować czy wypić kawę, ale także przestrzenią do poruszania tak istotnych kwestii jak bezpieczeństwo na drodze – dodaje.

Program wspierają również ambasadorowie Circle K, zawodowi kierowcy Tomasz Kuchar i Karolina Pilarczyk, dla których tematy bezpieczeństwa w ruchu drogowym są szczególnie ważne. Dodatkowo akcję wspomagają działania sprzedażowe. Od 16 stycznia do 20 marca br. z każdej kawy, herbaty lub gorącej czekolady zakupionej na stacjach Circle K w całej Polsce, firma przekaże 10 groszy na realizację programu „Drogowe ABC”.

Więcej informacji na: www.drogoweABC.pl i www.pck.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko LITTLE STEPS® 2. Nowe mleko następne dla zdrowego rozwoju dziecka Biuro prasowe
2019-07-18 | 13:00

LITTLE STEPS® 2. Nowe mleko następne dla zdrowego rozwoju dziecka

Dziecko jest jak cudowna roślinka, o którą rodzice codziennie się troszczą. Początkowo malutkie i delikatne, ciągle się zmienia, a któregoś dnia w pełni rozkwitnie. Wszystko
Dziecko Odkryj sposób mam na mniam!
2019-07-18 | 12:30

Odkryj sposób mam na mniam!

Etap rozszerzania diety jest ważnym momentem w życiu każdego malucha, który wkracza do świata różnorodnych smaków. Dzięki urozmaiconemu menu łatwiej zapewnić dziecku
Dziecko Kierunek – Paryż! Port Łódź Junior zaprasza do zabawy!
2019-07-17 | 14:00

Kierunek – Paryż! Port Łódź Junior zaprasza do zabawy!

Tego w sali zabaw Portu Łódź jeszcze nie było!  Na najbliższe dni animatorki „Juniora” zaplanowały dla wszystkich maluchów nie lada atrakcję – pełną

Kalendarium

Uroda

Katarzyna Bujakiewicz: Na co dzień chodzę bez makijażu. Na ściankę tak zupełnie naturalnie nie odważyłabym się wyjść

Aktorka preferuje naturalny wygląd, bez makijażu. Na co dzień rezygnuje więc z kosmetyków kolorowych na rzecz tych, które pielęgnują skórę, jak np. Hyaluronic Aloe Jelly. Na pełny make-up aktorka stawia tylko przy okazji dużych wyjść, ponieważ w świetle jupiterów widać każdą niedoskonałość, a takie wpadki są szeroko komentowane w mediach. Co prawda, ona sama ma duży dystans do swojego wyglądu, ale dobrze wie, jak takie negatywne opinie przeżywają jej młodsze koleżanki.

Muzyka

Shaggy: Czuję niesamowitą więź z Polską. Bardzo się cieszę, że Polacy nadal chcą mnie słuchać

Lubię Polskę za wódkę, gulasz i tutejszą publiczność – mówi wokalista. Podkreśla, że zawsze cieszy go perspektywa grania dla polskiej publiczności, która odwdzięcza mu się niesamowitą energią podczas koncertów na żywo. Z przyjemnością dostrzega też efekty transformacji, jaką Polska przeszła na przestrzeni ostatnich dwóch dekad.

Praca

Polki spędzają z dziećmi najwyżej rok po porodzie. O powrocie do pracy decydują głównie względy ekonomiczne

Wyłącznie opiece nad dzieckiem Polki chciałyby się poświęcić przez pierwsze trzy lata jego życia. Zdecydowana większość młodych mam już po rocznym urlopie macierzyńskim wraca jednak do pracy. Kierują się zarówno względami ekonomicznymi, jak i chęcią samorozwoju. Udanemu łączeniu życia zawodowego z rodzinnym sprzyjają benefity ze strony pracodawców, m.in. elastyczny czas pracy, możliwość wykonywania niektórych obowiązków zdalnie oraz punktualnego wychodzenia z biura.

Film

Mateusz Banasiuk: Rola w „Furiozie” to dla mnie spełnienie marzeń. Ten film to czysta adrenalina

„Furioza” ma być pierwszym polskim filmem o świecie kiboli i chuliganów. Zdaniem Mateusza Banasiuka jest to spektakularne kino, które ma szanse zachwycić polskich widzów. Podkreśla, że praca na planie jest wymagająca i angażująca, rola lekarza związanego ze środowiskiem ultrasów jest jednak spełnieniem jego aktorskich marzeń.