Komunikaty PR

Sposób na podglądanie konkurencji z myślą o potrzebach klientów

2014-02-17  |  14:51
Biuro prasowe

Czy możliwe jest podglądanie działań marketingowych konkurencji? Oczywiście. I to jak najbardziej legalnie. Nie potrzeba do tego ukrytych programów, szpiegowskiej działalności i wyrafinowanych pomysłów. Wystarczy zapoznać się z nowymi aplikacjami na rynku.

Działania marketingowe mają duże przełożenie na wyniki firmy. Wiążą się z wykorzystaniem licznych technik i narzędzi marketingowych, m.in. takich jak ulotki promocyjne, wydawanie newsletterów dla klientów, kampanie SMS-owe, itp. Niejednokrotnie szefowie działów marketingu i sprzedaży zastanawiają się, w jaki sposób konkurencja osiągnęła zamierzony sukces, używając tych samych narzędzi, co oni, gdy tymczasem ich plan się nie powiódł. Gdzie tkwi ich źródło sukcesu? Warto zatem przyjrzeć się bliżej działaniom konkurencji i starać się znaleźć punkt zaczepienia. Jest to już możliwe, dzięki zastosowaniu odpowiedniej aplikacji. Porównanie w ten sposób ofert może sprawić, że zostaną one idealnie dostosowane do potrzeb obecnych i przyszłych klientów firmy.
 

Ogrom wiedzy w jednej aplikacji

Obecnie w Polsce dostęp do tego typu aplikacji, która umożliwia przegląd działań marketingowych konkurencji, posiada branża ubezpieczeniowa i bankowa. W najbliższym czasie zostanie również udostępniona telekomunikacji, energetyce, usługom leasingowym, sklepom internetowym i tradycyjnym oraz szkołom języków obcych. Kilka polskich firm już doceniło zalety aplikacji, natomiast inne właśnie testują nowe rozwiązania.

Aplikacja Direct Marketing, bo to właśnie o niej mowa, polega na monitoringu komunikacji marketingowej. Pozwala ona na obserwację działań konkurencji w obszarze marketingu bezpośredniego kierowanego do swoich obecnych i potencjalnych klientów. Dzięki niej firmy mogą uzyskać wiedzę, w jaki sposób konkurencja buduje lojalność wśród swoich klientów i jakie narzędzia wykorzystuje celem pozyskiwania nowych odbiorców swoich usług, porównać jej metody działania za pomocą analizy ofert oraz podejmowanych form i sposobów komunikacji.

Aplikacja umożliwia również uzyskanie m.in. informacji dot. promowanych produktów, profilu konsumentów, kanałów dystrybucji informacji, a także wyglądu graficznego ofert. Dostępne są również komentarze panelistów odnośnie zebranych danych, które umożliwiają ocenę poziomu zainteresowania ofertami przez klientów. Wykorzystując usługę, firmy mogą podjąć właściwe decyzje o zmianie lub dobraniu odpowiednich działań odnośnie promocji własnego produktu. Poprzez interfejs raportowanie gwarantuje m.in. podgląd plików graficznych (skany, zrzuty ekranu, zdjęcia), możliwość zdefiniowania i stworzenie zestawień analitycznych oraz filtrowanie zwartości w trybie graficznym i analitycznym. Obecnie tego typu rozwiązania znajdują na świecie wielu zwolenników. To zupełnie normalne, że firmy przyglądają się poczynaniom konkurencji po to, aby nie zostać za nimi w tyle. Dzięki tego typu aplikacjom firmy często mają też okazję zapoznać się z nowymi narzędziami, które wykorzystała konkurencyjna firma. I nie chodzi tu o skopiowanie ich działań, co o stworzenie własnych, lepszych  sposobów na osiągnięcie sukcesu i stworzenie oferty dopasowanej do klientów.

O wszelkie dane, które zawiera aplikacja Direct Marketing, dbają paneliści. Jest ich obecnie 50, natomiast docelowo planowanych jest 500. Dostarczają oni na bieżąco wszelkie informacje obejmujące dane m.in. z e-mailingu, serwisów www, newsletterów, materiałów promocyjnych przesyłanych drogą elektroniczną oraz pocztą tradycyjną, akcji specjalnych i lojalnościowych, ofert promocyjnych i propozycji nowych produktów. Prowadzą oni również badania poprzez bezpośredni kontakt telefoniczny oraz wizyty w placówkach danej firmy. Ich komentarze dotyczą zrozumiałości i czytelności informacji, jej kompletności, aktualności oraz zainteresowania ofertą. Taka ocena sytuacji dodatkowo wspomaga analizę danych i podjęcie właściwej decyzji przez firmę.

Przydatna analiza

Stosowanie tego typu aplikacji stało się bardzo popularne wśród firm za granicą, zwłaszcza w Niemczech i  Francji. Korzyści są obustronne zarówno dla firm, jak i ich klientów.  Szczegółowa analiza danych umożliwia zbadanie preferencji konsumentów i pozwala  dostosować ofertę do ich potrzeb we właściwy sposób. To z kolei ma przełożenie na wyniki sprzedaży danej firmy. 

Coraz bardziej zauważalna jest konieczność targetowania klientów w związku z przepływem dużej liczby komunikatów do nich adresowanych. Jego brak może spowodować zniechęcenie klienta do ofert firmy i traktowanie ich jako niepotrzebny spam. Dlatego te aplikacje pomagają wyodrębnić najważniejsze aspekty komunikacji marketingowej i realne zapotrzebowanie konsumentów. Jednocześnie usprawniają wszelkie działania marketingowe oraz sposób dotarcia do klientów. Niejednokrotnie są też źródłem wiedzy o nowo powstałych narzędziach marketingowych lub inspiracją do nowych pomysłów.

Autorem publikacji jest Beata Pałczyńska-Łukawska z agencji badawczej ABR SESTA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Life Unstoppable: „Dom Niespodzianek”, czyli najnowsze produkty Samsung Biuro prasowe
2021-10-19 | 09:00

Life Unstoppable: „Dom Niespodzianek”, czyli najnowsze produkty Samsung

Dom Niespodzianek to kolejne wydarzenie z serii Life Unstoppable. Tym razem Samsung zaprasza na wycieczkę po domu państwa Unstoppable, w którym ożywają produkty i innowacje firmy
IT i technologie Drukarki Lexmark będą wspierać pracę Warszawskiego Centrum Wielokulturowego
2021-10-14 | 09:00

Drukarki Lexmark będą wspierać pracę Warszawskiego Centrum Wielokulturowego

Firma Lexmark przekazała Warszawskiemu Centrum Wielokulturowemu 5 kolorowych i monochromatycznych urządzeń wielofunkcyjnych MC3224dwe i MB2236i. Drukarki będą wspierać działalność
IT i technologie Mieszkańcy Warszawy i Gdańska zobaczyli się dzięki Windows 11
2021-10-13 | 01:00

Mieszkańcy Warszawy i Gdańska zobaczyli się dzięki Windows 11

Mieszkańcy Gdańska i Warszawy wzięli udział w niezwykłym eksperymencie Windows 11. Ogromne laptopy zlokalizowane na gdańskiej Starówce oraz niedaleko Ronda de Gaulle'a w Warszawie

Więcej ważnych informacji

Moda

Teatr

Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej szukamy zawsze swojej niszy repertuarowej. Pierwszą premierą tego sezonu będą dwie jednoaktówki Donizettiego

Dwie jednoaktowe opery G. Donizettiego: „Nocny dzwoneczek” („Il campanello di notte”) oraz ,,Tłusty czwartek’’ („Il giovedi grasso”) w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza to pierwsza premiera sezonu 2021/2022 w Warszawskiej Operze Kameralnej, która świętuje swoje 60-lecie. Alicja Węgorzewska ma nadzieję, że technika wokalna w stylu włoskiego bel canto zachwyci najbardziej wytrawnych słuchaczy. Jej istotą jest bowiem położenie nacisku na piękno głosu i wirtuozerię wokalną. W połączeniu z dwiema barwnymi opowieściami, doskonałą grą aktorską i solidną porcją ruchu na scenie powinna zagwarantować widzom niezapomniane wrażenia estetyczne.

IT i technologie

Szpitale przyszłości przestaną być przepełnione. Rozwój technologii i telemedycyny pozwoli skutecznie przenosić opiekę poza mury placówek medycznych

W najbliższych latach nowe technologie medyczne w dalszym ciągu będą się dynamicznie rozwijać. Szacuje się, że w 2025 roku sektor telemedycyny ma być wart 175,5 mld dol., a globalny rynek e-zdrowia powinien osiągnąć do tego czasu wartość 600 mld dol. – pokazał majowy raport 300RESEARCH „Cyfrowe zdrowie. Jak poprawić efektywność usług medycznych”. Eksperci są przekonani, że technologie takie jak sztuczna inteligencja, telemedycyna czy cyfrowe dane medyczne będą w coraz większym stopniu odciążać system ochrony zdrowia i przenosić opiekę poza mury placówek medycznych. Szpitale przyszłości nie będą przepełnione i zostaną w nich tylko najciężej chorzy pacjenci, a dla pozostałych, dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, opieka zdrowotna świadczona będzie w ich domach.

Handel

Już 1/3 Polaków płaci za zakupy wyłącznie kartą. Zgodnie z nowym prawem sklepy nie będą mogły odmówić transakcji gotówką

– Około 30 proc. Polaków to osoby przyzwyczajone wyłącznie do płatności bezgotówkowych. To oznacza, że gotówka w ich życiu może nie funkcjonować, nie mają takiej potrzeby – mówi dr Urszula Wysocka z warszawskiej Wyższej Szkoły Bankowej. Jak wskazuje, stopniowy wzrost ubankowienia i kolejne nowinki, które Polacy szybko i chętnie adaptują, przyczyniają się do tego, że popularność płatności bezgotówkowych sukcesywnie rośnie, a pandemia COVID-19 dodatkowo ją zwiększyła. Tego trendu nie odwróci nawet uchwalona niedawno ustawa, która obliguje punkty handlowo-usługowe do przyjmowania płatności gotówką. Ten obowiązek został wprowadzony z myślą o osobach wykluczonych finansowo.