Komunikaty PR

Avon Polska włącza się do inicjatywy ONZ na rzecz równości płci

2019-08-02  |  12:30
Biuro prasowe

Avon jako pierwszy w branży w Polsce dołącza do inicjatywy ONZ, Women’s Empowerment Principles. WEPs określają siedem kroków, które firmy mogą podjąć w celu promowania równości płci i pełnego uczestnictwa kobiet na rynku pracy i w społeczeństwie. Firma Avon trzyma stronę kobiet od ponad 130 lat, nieustannie budując dla nich lepszą przyszłość. W ramach swoich działań wspiera kobiety z całego świata w wyrażaniu siebie, rozwijaniu kompetencji i pomaga im w drodze do spełnienia zawodowego.

 

18 lipca Zarząd Avon Worldwide oraz wszystkie spółki Avon w Polsce zadeklarowały poparcie dla inicjatywy ONZ, której celem jest wzmocnienie pozycji ekonomicznej kobiet. Podpisując Women’s Empowerment Principles (pod przewodnictwem UN Women i UN Global Compact), organizacje udowadniają, że równouprawnienie płci jest dla nich najwyższym priorytetem. WEPs skupiają się przede wszystkim na sprawiedliwym traktowaniu wszystkich kobiet i mężczyzn oraz szanowaniu
i popieraniu praw człowieka. Jednak wśród zasad znajdują się również: ustanowienie przywództwa korporacyjnego na wysokim szczeblu na rzecz równości płci, zapewnienie zdrowia, bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia wszystkim pracownikom, promowanie edukacji, szkoleń
i rozwoju zawodowego kobiet, a także promowanie równości poprzez inicjatywy społeczne
i popularyzowanie idei równości w miejscu pracy. Ostatnim z 7 proponowanych kroków jest natomiast przeprowadzenie przez firmy testów porównawczych i publiczne ogłoszenie postępów
w osiąganiu równouprawnienia. Celem takiego postępowania jest zmotywowanie  innych organizacji do podążania ich śladem i wprowadzania pozytywnych zmian.

- Podpisanie WEPs to kolejny rozdział w wieloletniej historii działalności Avon na rzecz kobiet. Poprzez przyłączenie się do inicjatywy, chcemy zainspirować inne firmy do wprowadzania pozytywnych zmian w ich kulturach organizacyjnych. Jednocześnie deklarujemy nasze pełne poparcie dla wartości, jakimi są równość płci i wzajemny szacunek w miejscu pracy. Od samego początku nasze działania podyktowane są troską o przyszłość kobiet. Nigdy nie mieliśmy wątpliwości, że wzmocnienie ich ekonomicznej pozycji odbije się korzystnie na całym świecie biznesu – mówi Ania Jakubowski, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska.

Równość = Biznes

Podpisanie WEPs to nie jedyna inicjatywa firmy na rzecz kobiet w tym roku. W marcu Avon rozpoczął program stand4her, czyli długoterminowy plan, który zmienia na lepsze życie 100 milionów kobiet na całym świecie. Inicjatywa została zapoczątkowana w odpowiedzi na wyniki wewnętrznego badania przeprowadzonego przez Avon przy udziale Oxford Economics w 2018 roku. Wzięło w nim udział 15 tysięcy kobiet powyżej 18. roku życia z 15 krajów na świecie. Jego wyniki pokazały, że mimo rosnącego wsparcia, część pań nadal czuje się niepewnie na rynku pracy i obawia się prowadzić własne firmy. W ramach projektu Avon zachęca kobiety do rozwijania kompetencji oraz podążania za ambicjami, a także dodaje im pewności siebie w zakresie zarządzania biznesem. Aby jeszcze bardziej wesprzeć ich przedsiębiorczość, firma uruchomiła także Akademię Avon, której celem jest pomóc kobietom zarabiać więcej.

 

Avon po stronie Kobiet

 

Avon od 130 lat wspiera kobiety, aby czuły się nie tylko piękne i silne, ale także zdrowe i bezpieczne. W Polsce i globalnie Avon aktywnie prowadzi dwa duże projekty społeczne: AVON Kontra Rak Piersi oraz AVON Kontra Przemoc. Kampania AVON Kontra Rak Piersi świętowała w zeszłym roku swoje 20-lecie. Przez ten czas Avon aktywnie działa na rzecz podnoszenia świadomości kobiet i zachęca je do regularnych badań profilaktycznych. Firma do 2018 roku dofinansowała prawie 40 tysięcy badań USG w Gabinetach z Różową Wstążką na terenie całego kraju, dając Polkom szansę na wczesna diagnostykę, która ratuje życie. Avon zapowiada również, że w tym roku przekaże środki na kolejne 10 tysięcy badań.  Natomiast kampania AVON Kontra Przemoc, prowadzona w Polsce od 2008 roku, ma na celu niesienie aktywnej pomocy osobom doświadczającym przemocy domowej. Od 2011 roku Avon jest partnerem Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”. Dzięki sprzedaży produktów Avon oznaczonych Niebieską Wstążką, firma zapewnia środki na funkcjonowanie poradni telefonicznej i e-mailowej, za pośrednictwem których ofiary przemocy i ich rodziny mogą uzyskać pomoc prawną i psychologiczną.

Więcej informacji o WEP (Women’s Empowerment Principles) dostępnych jest na stronie: https://www.empowerwomen.org/en/weps/about

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Krzysztof Sadecki na topowej konferencji inspiracyjnej „Be Supreme” Biuro prasowe
2019-09-09 | 09:00

Krzysztof Sadecki na topowej konferencji inspiracyjnej „Be Supreme”

Już 17 września w Warszawie odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń motywacyjnych w roku - konferencja Be Supreme. To ogromna szansa dla tych, którzy chcą nie tylko poznać
Kariera Inwestycja w ludzi
2019-09-09 | 01:00

Inwestycja w ludzi

W Polsce coraz łatwiej o pracę – jak podaje GUS w lipcu tego roku stopa bezrobocia wyniosła jedynie 5,2%. Eksperci mówią, że nastał w naszym kraju rynek pracownika, a kandydaci
Kariera Przedłużamy termin zgłoszeń do Konkursu Wnętrze Roku SAW!
2019-09-03 | 14:25

Przedłużamy termin zgłoszeń do Konkursu Wnętrze Roku SAW!

Stowarzyszenie Architektów Wnętrz zostało założone przez architektów dla architektów. Jego misją jest szeroko rozumiane wspieranie branży oraz jej integracja. SAW

Gwiazdy

Aleksander Milwiw-Baron: mój biznes rośnie w siłę. To nieprawda, że dostarczam nieświeże produkty klientom

Znana psycholog jest podekscytowana swoim nowym wyzwaniem zawodowym i obiecuje, że nie zawiedzie widzów „Dzień dobry TVN”. Jej zdaniem pomysł producentów na jej duet z Filipem Chajzerem jest strzałem w dziesiątkę. Cieszy się, że może rozwijać swoje umiejętności u boku dziennikarza, ale nie zamierza pozostawać w jego cieniu. Zapewnia, że ma na siebie pomysł i wierzy, że ta taktyka pozwoli jej zdobyć sympatię widzów.

Gwiazdy

Kamila Porczyk: Sport ma ciemne strony. Ale odsłuchanie hymnu, gdy się stoi na pudle, to rzecz warta wszystkiego

Sport, zdaniem zawodniczki, ma wiele ciemnych stron, z których istnienia kibice nie zdają sobie sprawy. Nie widzą oni katorżniczych treningów, bólu po kontuzjach i problemach emocjonalnych po zakończeniu kariery. Mistrzyni podkreśla, że wielu sportowców nie potrafi się odnaleźć w zwyczajnym życiu, powinni więc otrzymywać profesjonalną pomoc.

 

Farmacja

Polska firma farmaceutyczna szuka młodych talentów już w liceach. Na najlepszych czekają stypendia naukowe

Adamed, jedna z największych w Polsce firm farmaceutyczno-biotechnologicznych, poszukuje młodych talentów. 5 lat temu uruchomiła program ADAMED SmartUP, którego celem jest wyszukiwanie i wspieranie utalentowanych młodych ludzi w dziedzinie nauk ścisłych oraz przyrodniczych już na etapie liceum. Najlepsi z nich mają szansę na udział w indywidualnych konsultacjach edukacyjnych oraz zdobycie stypendium finansowego, które mogą przeznaczyć na wymarzone studia i dalszy rozwój, ułatwiający im start kariery naukowej. Kolejna 6. edycja rekrutacji do programu ruszyła z początkiem września.

Seriale

Tomasz Karolak o „39 i pół tygodnia”: Zrobiliśmy świetną tragikomedię. Takiej formy nie ma na polskim rynku serialowym

W nowej wersji hitu TVN-u główny bohater pozostaje ten sam. Darek Jankowski – w tej roli Tomasz Karolak, choć jest nieco starszy, to wciąż ma takie samo podejście do życia. Tyle, że teraz będzie musiał zmierzyć z bardzo poważnym problemem. Zdaniem aktora pomysł na scenariusz jest doskonały, a wynikiem ciężkiej pracy całej ekipy jest świetny serial, który przyciągnie widzów fabułą i dobrą obsadą. Niezwykle poruszający będzie też utwór zaprezentowany w finałowym odcinku serii.