Komunikaty PR

Walory estetyczne zegarków na rękę coraz ważniejsze dla Polaków

2019-08-13  |  11:00
Biuro prasowe

Polacy coraz częściej traktują zegarek na rękę w kategoriach elementu biżuterii i dodatku do stylizacji, niż samego tylko czasomierza – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Timex Polska. Jeszcze kilkanaście lat temu najważniejszą cechą przy wyborze zegarka była jego dokładność. Obecnie największą uwagę zwracamy na wygląd. Trend ten jest szczególnie widoczny wśród ludzi młodych.

Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone na grupie Polaków powyżej 15. roku życia, którym zostały zadane dwa pytania: czym jest dla nich zegarek na rękę oraz jakie czynniki biorą pod uwagę przy jego zakupie. Motywacją do badania, które w zbliżonej formie zostało przeprowadzone dla Timex w 2006 roku, było dążenie do sprawdzenia, w jakim stopniu postęp cywilizacyjny i dominująca w ostatnich latach digitalizacja wpływają na trendy i przyzwyczajenia Polaków.

Zegarek to w pierwszej kolejności przyrząd do mierzenia czasu – była to najpopularniejsza odpowiedź zarówno 13 lat temu, jak i obecnie. Różnice procentowe są jednak znaczne. W 2006 roku aż 87% respondentów wskazało na tę odpowiedź. W 2019 r. – zaledwie 66%. Dużo większa w porównaniu z poprzednim badaniem liczba odpowiedzi odniosła się natomiast do kwestii estetycznych. Co czwarty badany wskazuje, że zegarek może być elementem biżuterii (26%) lub dodatkiem do stroju (24%). Jest to wyraźny trend wznoszący w porównaniu z rokiem 2006, kiedy takich odpowiedzi udzieliło odpowiednio 6% i 8% badanych. Zegarek jest także uznawany za symbol prestiżu i statusu społecznego (10%). Rzadziej natomiast dostrzegane są bardziej zaawansowane funkcje dodatkowe , takie jak rozwijanie funkcjonalności telefonu, pomoc przy treningu, czy wartość kolekcjonerska. Co ciekawe, najmłodsza grupa respondentów (15-17 lat) jest jedyną, w której zegarek jest postrzegany jako przyrząd do mierzenia czasu przez mniej niż połowę badanych (45%).

- Jeszcze kilkanaście lat temu główne przeznaczenie zegarków było jasne – służyły do mierzenia czasu. Dzieci dostawały je w prezencie podczas pierwszej Komunii, niejako jako pierwszy w ich życiu symbol dorastania. Obecnie otrzymują raczej gadżety elektroniczne, a wiele osób godzinę sprawdza na smartfonach. Czym więc jest dla nas zegarek u progu lat ’20 XXI wieku? Młode pokolenie coraz częściej używa go do uzupełniania stylizacji i traktuje w kategoriach modowych. Jest to dla nich jeden z wielu dodatków, które pomagają im wyrazić siebie, swój styl. Dlatego właśnie współpraca producentów zegarków ze sklepami z branży fashion sprawdza się coraz lepiej. Oczywiście, o sposobie postrzegania zegarków decydują też inne czynniki. Droższe modele częściej będą uznawane za symbol prestiżu, a damskie – za element biżuterii. Wyniki badania podsumowałabym w ten sposób: czasy się zmieniają, postrzeganie zegarków również, jest to jednak bardziej naturalna ewolucja niż rewolucyjny przełom, choć wyniki najmłodszej grupy badanych mogą wskazywać, że już niebawem myślenie o zegarkach całkowicie się zmieni – mówi Anna Borg, dyrektor zarządzająca Timex Group Polska.

Przy wyborze zegarka Polacy najczęściej zwracają uwagę na jego wygląd (45%), a nieco rzadziej na cenę (40%). Znamienna jest w tym przypadku różnica w stosunku do badania z 2006 roku, gdy cechą mającą największe znaczenie dla respondentów była dokładność w pomiarze czasu, a także wytrzymałość i jakość wykonania. Obecnie niezawodność zegarka ceni sobie co trzeci Polak (33%). Co piąty badany wskazał, że podczas zakupu zwraca uwagę na jego markę (22%), przy czym odpowiedź ta padała najczęściej w grupie wiekowej 18-29. Zdecydowanie rzadziej Polacy kierują się w swoim wyborze rekomendacjami innych osób, dostępnością, wiarygodnością sklepu, czy wartością kolekcjonerską.

- Fakt, że tak niewielki procent Polaków wskazuje rekomendacje użytkowników bądź samych sprzedawców jako czynnik, którym kierują się przy wyborze zegarka, może się wydawać dość zaskakujący. Moglibyśmy się spodziewać, że w dobie digitalizacji wyszukane w Internecie opinie mają większy wpływ na decyzyjność klientów. Jak widać, w tym zakresie Polacy pozostają tradycjonalistami. Nowoczesne podejście widać natomiast we wskazaniu przez badanych wyglądu jako najważniejszej dla nich cechy zegarka. Godzinę możemy przecież sprawdzać za pomocą wielu różnych nośników elektronicznych, zatem nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy traktowali zegarek jak biżuterię i zwracali szczególną uwagę na jego wygląd – mówi Cezary Franczuk, dyrektor sprzedaży Timex Group Polska.

Informacje o badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Polska S.A. na zlecenie Timex Group Polska Sp. z o.o. w dniach 12-17.07.2019 r. z reprezentatywną próbą Polaków w wieku 15 i więcej lat. Wielkość próby wyniosła 1010 respondentów. Badanie zostało zrealizowane techniką CAPI (wywiady indywidualne

wspomagane komputerowo). Respondenci odpowiadali na dwa pytania wielokrotnego wyboru, w których mogli zaznaczyć do trzech odpowiedzi.

Informacje o Timex Group:

Założony w 1854 roku Timex jest częścią Timex Group – firmy, do której należy kilka marek, i która zatrudnia ponad 5 tysięcy osób na całym świecie. Polskie przedstawicielstwo Timex, z siedzibą w Warszawie działa od 1994 roku. Zegarki Timex dostępne są w sklepie internetowym www.timex.pl oraz w autoryzowanych sklepach na terenie całego kraju.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Czasem słońce, czasem deszcz. Biuro prasowe
2019-10-11 | 14:00

Czasem słońce, czasem deszcz.

Czy tego chcemy, czy nie, tegoroczne lato skończyło się na dobre. I choć jesień ma wiele uroku, to potrafi dać się we znaki pod względem pogody, przez co znalezienie odpowiedniego stroju
Moda Jubileuszowa jesień w Galerii Klif!
2019-10-09 | 14:30

Jubileuszowa jesień w Galerii Klif!

Z okazji 20. urodzin Klif przez cały rok zaskakuje jubileuszowymi atrakcjami, podczas których wszyscy goście mogą skorzystać z wyjątkowych ofert promocyjnych, zobaczyć i zapoznać
Moda Rusza KTW Fashion Week Pop-up Store w Galerii Katowickiej
2019-10-07 | 12:00

Rusza KTW Fashion Week Pop-up Store w Galerii Katowickiej

7 października swoją działalność zainauguruje nietypowy butik, efekt kolaboracji dwóch wydarzeń modowych: trzeciej edycji KTW Fashion Week oraz Katowice Fashion Week. Pop-up Store,

Film

Leszek Lichota: Na planach polskich produkcji ludzie zaczęli być bardziej skupieni na swojej robocie. Skończyły się anegdotki i pogaduszki

Leszek Lichota z dużym zaciekawieniem obserwuje organizację pracy na planach polskich produkcji i dostrzega widoczną zmianę na plus. Jego zdaniem osoby odpowiedzialne za poszczególne kwestie bardziej skupiają się na swoich zadaniach, grafik na poszczególne dni jest wypełniany zgodnie z założeniami i wszyscy dokładają wszelkich starań do tego, by efekt końcowy był jak najlepszy. Aktor chwali też coraz bardziej wciągające i przemyślane scenariusze, które skutecznie wypierają buble pisane w pośpiechu na kolanie. 

Farmacja

Infekcje układu moczowego mogą nawracać nawet kilka razy w roku. Wymagają często regeneracji uszkodzonej błony śluzowej pęcherza

Nawracające infekcje dróg moczowych, które mogą się pojawiać nawet kilka razy w roku, znacząco obniżają jakość życia i są głównym powodem, dla którego kobiety zgłaszają się do urologa. Ich leczenie jest trudne, bo antybiotyki nie zawsze są w stanie kompletnie zniszczyć populację bakterii, a każda kolejna infekcja niszczy śluzówkę pęcherza. Wtedy stosuje się farmakoterapię dopęcherzową, która pozwala zregenerować uszkodzoną błonę śluzową. Taki rodzaj farmakoterapii jest stosunkową nowością, stosuje się go zaledwie od kilku lat.

 

Sport

Firmy coraz częściej inwestują w sponsoring sportowy. 74 proc. z nich chce w ten sposób budować świadomość marki

Sponsoring sportowy to już nie tylko forma reklamy, lecz także integralna część strategii komunikacji marketingowej. Firmy coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że sponsoring pomaga angażować konsumentów, promuje markę i zwiększa sprzedaż. Obecnie w Polsce największy wpływ na wartość rynku sponsoringowego mają spółki z udziałem Skarbu Państwa, a zaangażowane są zwłaszcza branża energetyczna i paliwowa. Za blisko 1/3 łącznej wartości praw sponsoringowych w Polsce odpowiada piłka nożna, ale dużym zainteresowaniem sponsorów cieszą się też siatkówka i sporty motorowe.

Medycyna

Biodrukowanie 3D ludzkich tkanek i narządów. W ciągu najbliższych lat w szpitalach mogą się pojawić drukarki pozwalające tworzyć funkcjonalne organy

Z druku 3D coraz częściej korzysta medycyna. Naukowcy testują obecnie biotusz jako materiał umożliwiający drukowanie narządów, kości czy tkanek. Prowadzone są próby na rzecz uzyskania rogówki, skóry, zastawek serca, a nawet samego serca. Obecnie funkcjonujące urządzenia do druku przyrostowego pozwalają tworzyć przymiary medyczne, elementy do zastosowania w stomatologii, jak również biokompatybilne rusztowania do uzupełniania ubytków kostnych lub chrzęstnych. Biodruk 3D może być przyszłością transplantologii i w najbliższych latach nieść ze sobą możliwość tworzenia funkcjonalnych narządów o budowie, kształcie i składzie tworzonym indywidualnie dla danego pacjenta.