Komunikaty PR

Walory estetyczne zegarków na rękę coraz ważniejsze dla Polaków

2019-08-13  |  11:00
Biuro prasowe

Polacy coraz częściej traktują zegarek na rękę w kategoriach elementu biżuterii i dodatku do stylizacji, niż samego tylko czasomierza – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Timex Polska. Jeszcze kilkanaście lat temu najważniejszą cechą przy wyborze zegarka była jego dokładność. Obecnie największą uwagę zwracamy na wygląd. Trend ten jest szczególnie widoczny wśród ludzi młodych.

Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone na grupie Polaków powyżej 15. roku życia, którym zostały zadane dwa pytania: czym jest dla nich zegarek na rękę oraz jakie czynniki biorą pod uwagę przy jego zakupie. Motywacją do badania, które w zbliżonej formie zostało przeprowadzone dla Timex w 2006 roku, było dążenie do sprawdzenia, w jakim stopniu postęp cywilizacyjny i dominująca w ostatnich latach digitalizacja wpływają na trendy i przyzwyczajenia Polaków.

Zegarek to w pierwszej kolejności przyrząd do mierzenia czasu – była to najpopularniejsza odpowiedź zarówno 13 lat temu, jak i obecnie. Różnice procentowe są jednak znaczne. W 2006 roku aż 87% respondentów wskazało na tę odpowiedź. W 2019 r. – zaledwie 66%. Dużo większa w porównaniu z poprzednim badaniem liczba odpowiedzi odniosła się natomiast do kwestii estetycznych. Co czwarty badany wskazuje, że zegarek może być elementem biżuterii (26%) lub dodatkiem do stroju (24%). Jest to wyraźny trend wznoszący w porównaniu z rokiem 2006, kiedy takich odpowiedzi udzieliło odpowiednio 6% i 8% badanych. Zegarek jest także uznawany za symbol prestiżu i statusu społecznego (10%). Rzadziej natomiast dostrzegane są bardziej zaawansowane funkcje dodatkowe , takie jak rozwijanie funkcjonalności telefonu, pomoc przy treningu, czy wartość kolekcjonerska. Co ciekawe, najmłodsza grupa respondentów (15-17 lat) jest jedyną, w której zegarek jest postrzegany jako przyrząd do mierzenia czasu przez mniej niż połowę badanych (45%).

- Jeszcze kilkanaście lat temu główne przeznaczenie zegarków było jasne – służyły do mierzenia czasu. Dzieci dostawały je w prezencie podczas pierwszej Komunii, niejako jako pierwszy w ich życiu symbol dorastania. Obecnie otrzymują raczej gadżety elektroniczne, a wiele osób godzinę sprawdza na smartfonach. Czym więc jest dla nas zegarek u progu lat ’20 XXI wieku? Młode pokolenie coraz częściej używa go do uzupełniania stylizacji i traktuje w kategoriach modowych. Jest to dla nich jeden z wielu dodatków, które pomagają im wyrazić siebie, swój styl. Dlatego właśnie współpraca producentów zegarków ze sklepami z branży fashion sprawdza się coraz lepiej. Oczywiście, o sposobie postrzegania zegarków decydują też inne czynniki. Droższe modele częściej będą uznawane za symbol prestiżu, a damskie – za element biżuterii. Wyniki badania podsumowałabym w ten sposób: czasy się zmieniają, postrzeganie zegarków również, jest to jednak bardziej naturalna ewolucja niż rewolucyjny przełom, choć wyniki najmłodszej grupy badanych mogą wskazywać, że już niebawem myślenie o zegarkach całkowicie się zmieni – mówi Anna Borg, dyrektor zarządzająca Timex Group Polska.

Przy wyborze zegarka Polacy najczęściej zwracają uwagę na jego wygląd (45%), a nieco rzadziej na cenę (40%). Znamienna jest w tym przypadku różnica w stosunku do badania z 2006 roku, gdy cechą mającą największe znaczenie dla respondentów była dokładność w pomiarze czasu, a także wytrzymałość i jakość wykonania. Obecnie niezawodność zegarka ceni sobie co trzeci Polak (33%). Co piąty badany wskazał, że podczas zakupu zwraca uwagę na jego markę (22%), przy czym odpowiedź ta padała najczęściej w grupie wiekowej 18-29. Zdecydowanie rzadziej Polacy kierują się w swoim wyborze rekomendacjami innych osób, dostępnością, wiarygodnością sklepu, czy wartością kolekcjonerską.

- Fakt, że tak niewielki procent Polaków wskazuje rekomendacje użytkowników bądź samych sprzedawców jako czynnik, którym kierują się przy wyborze zegarka, może się wydawać dość zaskakujący. Moglibyśmy się spodziewać, że w dobie digitalizacji wyszukane w Internecie opinie mają większy wpływ na decyzyjność klientów. Jak widać, w tym zakresie Polacy pozostają tradycjonalistami. Nowoczesne podejście widać natomiast we wskazaniu przez badanych wyglądu jako najważniejszej dla nich cechy zegarka. Godzinę możemy przecież sprawdzać za pomocą wielu różnych nośników elektronicznych, zatem nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy traktowali zegarek jak biżuterię i zwracali szczególną uwagę na jego wygląd – mówi Cezary Franczuk, dyrektor sprzedaży Timex Group Polska.

Informacje o badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Polska S.A. na zlecenie Timex Group Polska Sp. z o.o. w dniach 12-17.07.2019 r. z reprezentatywną próbą Polaków w wieku 15 i więcej lat. Wielkość próby wyniosła 1010 respondentów. Badanie zostało zrealizowane techniką CAPI (wywiady indywidualne

wspomagane komputerowo). Respondenci odpowiadali na dwa pytania wielokrotnego wyboru, w których mogli zaznaczyć do trzech odpowiedzi.

Informacje o Timex Group:

Założony w 1854 roku Timex jest częścią Timex Group – firmy, do której należy kilka marek, i która zatrudnia ponad 5 tysięcy osób na całym świecie. Polskie przedstawicielstwo Timex, z siedzibą w Warszawie działa od 1994 roku. Zegarki Timex dostępne są w sklepie internetowym www.timex.pl oraz w autoryzowanych sklepach na terenie całego kraju.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Szafa zaradnej Polki, czyli jak mądrze kupować ubrania Biuro prasowe
2019-09-18 | 10:25

Szafa zaradnej Polki, czyli jak mądrze kupować ubrania

Z badań wynika, że blisko połowa Polaków przeznacza miesięcznie na zakupy odzieży i obuwia nawet do 10% swojej pensji.* Najczęściej kupujemy te elementy garderoby, które
Moda Trendy w modzie by OTAKA jesień 2019
2019-09-17 | 06:00

Trendy w modzie by OTAKA jesień 2019

O.TAKA jesień! W nadchodzącym sezonie wiele się może zdarzyć i jedno jest pewne, z całą pewnością nie będziemy się nudzić!  Wciąż romantyczne falbany Zwiewne
Moda Galeria Grafitt – zawsze po drodze
2019-09-12 | 12:00

Galeria Grafitt – zawsze po drodze

Jej położenie na głównej arterii Zielonej Góry zapewnia nie tylko możliwość zrobienia szybkich zakupów w drodze z pracy lub podczas krótkiej przerwy pomiędzy

Gwiazdy

Aleksander Milwiw-Baron: mój biznes rośnie w siłę. To nieprawda, że dostarczam nieświeże produkty klientom

Znana psycholog jest podekscytowana swoim nowym wyzwaniem zawodowym i obiecuje, że nie zawiedzie widzów „Dzień dobry TVN”. Jej zdaniem pomysł producentów na jej duet z Filipem Chajzerem jest strzałem w dziesiątkę. Cieszy się, że może rozwijać swoje umiejętności u boku dziennikarza, ale nie zamierza pozostawać w jego cieniu. Zapewnia, że ma na siebie pomysł i wierzy, że ta taktyka pozwoli jej zdobyć sympatię widzów.

Gwiazdy

Kamila Porczyk: Sport ma ciemne strony. Ale odsłuchanie hymnu, gdy się stoi na pudle, to rzecz warta wszystkiego

Sport, zdaniem zawodniczki, ma wiele ciemnych stron, z których istnienia kibice nie zdają sobie sprawy. Nie widzą oni katorżniczych treningów, bólu po kontuzjach i problemach emocjonalnych po zakończeniu kariery. Mistrzyni podkreśla, że wielu sportowców nie potrafi się odnaleźć w zwyczajnym życiu, powinni więc otrzymywać profesjonalną pomoc.

 

Farmacja

Polska firma farmaceutyczna szuka młodych talentów już w liceach. Na najlepszych czekają stypendia naukowe

Adamed, jedna z największych w Polsce firm farmaceutyczno-biotechnologicznych, poszukuje młodych talentów. 5 lat temu uruchomiła program ADAMED SmartUP, którego celem jest wyszukiwanie i wspieranie utalentowanych młodych ludzi w dziedzinie nauk ścisłych oraz przyrodniczych już na etapie liceum. Najlepsi z nich mają szansę na udział w indywidualnych konsultacjach edukacyjnych oraz zdobycie stypendium finansowego, które mogą przeznaczyć na wymarzone studia i dalszy rozwój, ułatwiający im start kariery naukowej. Kolejna 6. edycja rekrutacji do programu ruszyła z początkiem września.

Seriale

Tomasz Karolak o „39 i pół tygodnia”: Zrobiliśmy świetną tragikomedię. Takiej formy nie ma na polskim rynku serialowym

W nowej wersji hitu TVN-u główny bohater pozostaje ten sam. Darek Jankowski – w tej roli Tomasz Karolak, choć jest nieco starszy, to wciąż ma takie samo podejście do życia. Tyle, że teraz będzie musiał zmierzyć z bardzo poważnym problemem. Zdaniem aktora pomysł na scenariusz jest doskonały, a wynikiem ciężkiej pracy całej ekipy jest świetny serial, który przyciągnie widzów fabułą i dobrą obsadą. Niezwykle poruszający będzie też utwór zaprezentowany w finałowym odcinku serii.