Komunikaty PR

Australia: Toyota Hilux liderem po raz trzeci z rzędu

2019-02-19  |  16:00
Biuro prasowe

Australia to jeden z tych krajów, które jednoznacznie kojarzą się z autami terenowymi. To także kraj, w którym na ogromnych pustkowiach niezawodność samochodu liczy się najbardziej. Dlatego rynek samochodów już od kilkunastu lat jest zdominowany przez Toyotę, a Hilux po raz kolejny okazał się najpopularniejszym samochodem w Australii.


Hilux numerem 1

Toyota Hilux już trzeci rok z rzędu znajduje się na szczycie rankingu najpopularniejszych samochodów w Australii, zyskując w 2018 roku 9,8%. Wynik 51 705 egzemplarzy to absolutny rekord tego modelu, podobnie jak 4,5-procentowy udział w rynku.

Hilux jest pierwszą Toyotą, której roczna sprzedaż w tym kraju przekroczyła 50 tys. aut. Jednak pod względem udziału w rynku pick-up ma do pokonania dwa inne modele Toyoty. W 1993 roku Camry zajmowała 5,9% rynku, zaś w 1990 roku Corolla zainteresowała 5,8% nabywców.

Toyota Hilux jest produkowana od ponad 50 lat, a obecnie na rynku jest oferowana 8. generacja. Model, który zadebiutował w 2015 roku, został zbudowany na nowej, wzmocnionej ramie, która zwiększyła jego ładowność, odporność i możliwości terenowe. Choć Hilux świetnie sprawdza się jako wytrwała terenówka i samochód do transportu towarów oraz pracy w uciążliwych warunkach, a jednocześnie został wykończony i wyposażony na poziomie samochodów osobowych, spełniając pod tym względem standardy popularnych SUV-ów.

Wśród wyposażenia Hiluxa znajdziemy m.in. skórzaną tapicerkę, system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym 7 cali, nawigację czy systemy bezpieczeństwa czynnego w pakiecie Toyota Safety Sense. Cechy użytkowe zwiększają zabudowy przestrzeni bagażowej, orurowanie przestrzeni bagażowej oraz boczne ze stopniami ułatwiającymi wsiadanie. Systemy wspomagające jazdę w terenie to m.in. aktywna kontrola trakcji, wspomaganie zjazdu ze wzniesienia, działające podczas jazdy do przodu i do tyłu, wspomaganie ruszania pod górę oraz system elektronicznego rozdziału sił hamowania.

Auto jest produkowane w kilku wersjach nadwozia, choć jednocześnie wszystkie odmiany mają tę samą długość 5330 mm. Oznacza to, że pojemność przestrzeni bagażowej zależy od rodzaju kabiny pasażerskiej, która może mieścić od 2 do 5 osób. Długość bagażnika mieści się w przedziale 1555-2350 mm, a każda z wersji zapewnia ładowność przynajmniej 1000 kg.

Toyota najpopularniejszą marką w Australii

Toyota jest liderem australijskiego rynku motoryzacyjnego od 16 lat. Japońska marka znalazła się na topie w tym kraju już po raz 22 (pierwszy raz w 1991 roku). Od czterech lat nieustannie zwiększa swój udział w rynku, zajmując w 2018 roku 18,8% australijskiego tortu. Udało się to dzięki 217 000 sprzedanym samochodom (+0,2%). Żaden inny producent nie sprzedał dotąd w Australii ponad 200 tys. aut w ciągu roku – Toyocie udało się to aż 14 razy w ciągu 15 lat.

Drugie miejsce na podium zajmuje Mazda, której sprzedaż spadła o 4,4%, a trzecie – Hyundai (-2,9%). Na czwarte miejsce wspięło się Mitsubishi dzięki wzrostowi o 5,3%. Po raz pierwszy cztery najwyższe miejsca na australijskim rynku zajmują marki z Azji. Dawni liderzy – Ford i Holden – straciły w ciągu roku odpowiednio 11,6% oraz 32,7%.

SUV-y i pick-upy to 60% rynku w Australii

Najpopularniejszym segmentem w Australii są SUV-y, których sprzedaż wzrosła o 6,4% do liczby 495 300 aut i stanowią 43% rynku. Pierwsze miejsce w tej klasie zajęła Mazda CX-5, a jej bezpośredni rywale to RAV4 i Nissan X-Trail. Lekkie auta użytkowe, przede wszystkim pick-upy, zainteresowały o 0,6% więcej kupujących i obejmują 20,6% rynku (237 900 egz.).

Zainteresowanie autami osobowymi spadło o 15,9% do 31,8% udziału w rynku (378 400 aut). Corolla jest najpopularniejszym modelem w tym segmencie po raz szósty z rzędu, wyprzedzając Mazdę 3 i Hyundaia i30.

Najdynamiczniej rozwija się segment małych SUV-ów (+18,4%), zaś największe spadki notują auta sportowe (-32%).

Australijski rynek silny pomimo spadku

Rynek samochodów w Australii zakończył rok na poziomie 1 153 000 sprzedanych samochodów, o 3% mniej niż rok wcześniej. Jest to pierwszy spadek po trzech latach bicia rekordów. Nadal jest to jednak czwarty najwyższy wynik w historii tego kraju. Analitycy wiążą odwrócenie trendu ze słabszym rynkiem nieruchomości, nowymi, bardziej restrykcyjnymi przepisami dotyczącymi udzielania kredytów oraz ogromnej suszy, która uderzyła w rolników.

Australijczycy wybierają auta z Azji

Australijski rynek jest zdominowany przez auta z Japonii. Zajmują one 31% rynku, z liczbą 356 200 aut (+4,3%). Miejsca na podium zajmują samochody importowane z Tajlandii (26% udziału w rynku) i z Korei Południowej (15% udziału). Na kolejnych pozycjach znalazły się auta przywożone z Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Czech, Meksyku, Węgier i Chin. Produkcja samochodów w Australii została zakończona w 2017 roku, a w kolejnym roku sprzedano nieco ponad 4000 ostatnich egzemplarzy z rodzimych fabryk.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowoczesne wyposażenie samochodu? Te rozwiązania są starsze, niż myślisz Biuro prasowe
2019-05-25 | 10:00

Nowoczesne wyposażenie samochodu? Te rozwiązania są starsze, niż myślisz

Klimatyzacja, poduszki powietrzne, nawigacja czy tempomat - dzisiaj takie rozwiązania to żaden rarytas. Znajdziemy je w wielu samochodach, nawet tanich kompaktach czy miejskich hatchbackach.
Motoryzacja Toyota wznowi produkcję części do poprzednich generacji Supry
2019-05-23 | 15:00

Toyota wznowi produkcję części do poprzednich generacji Supry

To dobra wiadomość dla fanów japońskich klasyków. Toyota wznowi produkcję części do 3. i 4. generacji Supry. Start programu GR Heritage Parts Project osobiście ogłosił
Motoryzacja Rusza kolejny sezon Lexus Performance Driving School
2019-05-23 | 13:30

Rusza kolejny sezon Lexus Performance Driving School

Popularność szkoły sportowej jazdy Lexusa wciąż rośnie. Poprzedni cykl Lexus Performance Driving School zakończył się w styczniu, a już teraz rusza kolejna odsłona programu. Jak zwykle

Gwiazdy

Dorota Wellman o hejterach: Nie czytam czegoś, co jest wylaniem czyichś kompleksów. Nie interesuje mnie to

Dziennikarka przyznaje, że na co dzień spotyka się z ogromnym hejtem, ale za nic ma tego typu krytykę. Negatywne komentarze anonimowych osób nie są dla niej w żaden sposób konstruktywne, bo mają na celu tylko obrażanie i poniżanie. Uprzedzając ataki, w swojej najnowszej książce „I ty możesz być modelką” dziennikarka z góry zastrzegła, że poprzez tę publikację nie promuje otyłości.

Seriale

Danuta Stenka: kręcenie scen erotycznych nie należy do przyjemności

Wszystkie sytuacje, które w życiu sprawiają przyjemność, na planie filmowym są koszmarem  mówi gwiazda. Ma na myśli m.in. sceny erotyczne, których kręcenie zawsze wywołuje w niej napięcie nerwowe. Aktorka podkreśla jednak, że dyskomfort ten może zmniejszyć nastrojowe oświetlenie planu oraz umiejętności operatora.

Motoryzacja

Młodych kierowców gubi brawura i małe doświadczenie. Powodują najwięcej wypadków drogowych

Młodzi kierowcy w wieku 18–24 lata stanowią największą grupę zarówno sprawców, jak i ofiar wypadków drogowych. Tylko w Polsce w 2018 roku z 31,7 tys. wypadków ponad 5 tys. spowodowali właśnie młodzi kierowcy. Gubi ich szybka jazda i skłonność do brawury w połączeniu z brakiem doświadczenia oraz stosunkowo niewielkimi umiejętnościami. Niezbędną wiedzę mogą zdobyć na szkoleniach z zawodowymi kierowcami.

Motoryzacja

Rafał Jonkisz: W samochodach dla mnie najważniejsze są aspekty wizualne. Auto musi mieć jeszcze sportowy pazur

Model nie ukrywa, że jest estetą, dlatego dla niego najważniejszy jest niebanalny design samochodu. Najlepiej, by pojazd jednocześnie miał opływowe kształty, bogato wyposażone wnętrze i dużo koni mechanicznych pod maską. Jeśli chodzi o rodzaj nadwozia, to w grę wchodzi wersja sedan albo coupé.