Komunikaty PR

Australia: Toyota Hilux liderem po raz trzeci z rzędu

2019-02-19  |  16:00
Biuro prasowe

Australia to jeden z tych krajów, które jednoznacznie kojarzą się z autami terenowymi. To także kraj, w którym na ogromnych pustkowiach niezawodność samochodu liczy się najbardziej. Dlatego rynek samochodów już od kilkunastu lat jest zdominowany przez Toyotę, a Hilux po raz kolejny okazał się najpopularniejszym samochodem w Australii.


Hilux numerem 1

Toyota Hilux już trzeci rok z rzędu znajduje się na szczycie rankingu najpopularniejszych samochodów w Australii, zyskując w 2018 roku 9,8%. Wynik 51 705 egzemplarzy to absolutny rekord tego modelu, podobnie jak 4,5-procentowy udział w rynku.

Hilux jest pierwszą Toyotą, której roczna sprzedaż w tym kraju przekroczyła 50 tys. aut. Jednak pod względem udziału w rynku pick-up ma do pokonania dwa inne modele Toyoty. W 1993 roku Camry zajmowała 5,9% rynku, zaś w 1990 roku Corolla zainteresowała 5,8% nabywców.

Toyota Hilux jest produkowana od ponad 50 lat, a obecnie na rynku jest oferowana 8. generacja. Model, który zadebiutował w 2015 roku, został zbudowany na nowej, wzmocnionej ramie, która zwiększyła jego ładowność, odporność i możliwości terenowe. Choć Hilux świetnie sprawdza się jako wytrwała terenówka i samochód do transportu towarów oraz pracy w uciążliwych warunkach, a jednocześnie został wykończony i wyposażony na poziomie samochodów osobowych, spełniając pod tym względem standardy popularnych SUV-ów.

Wśród wyposażenia Hiluxa znajdziemy m.in. skórzaną tapicerkę, system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym 7 cali, nawigację czy systemy bezpieczeństwa czynnego w pakiecie Toyota Safety Sense. Cechy użytkowe zwiększają zabudowy przestrzeni bagażowej, orurowanie przestrzeni bagażowej oraz boczne ze stopniami ułatwiającymi wsiadanie. Systemy wspomagające jazdę w terenie to m.in. aktywna kontrola trakcji, wspomaganie zjazdu ze wzniesienia, działające podczas jazdy do przodu i do tyłu, wspomaganie ruszania pod górę oraz system elektronicznego rozdziału sił hamowania.

Auto jest produkowane w kilku wersjach nadwozia, choć jednocześnie wszystkie odmiany mają tę samą długość 5330 mm. Oznacza to, że pojemność przestrzeni bagażowej zależy od rodzaju kabiny pasażerskiej, która może mieścić od 2 do 5 osób. Długość bagażnika mieści się w przedziale 1555-2350 mm, a każda z wersji zapewnia ładowność przynajmniej 1000 kg.

Toyota najpopularniejszą marką w Australii

Toyota jest liderem australijskiego rynku motoryzacyjnego od 16 lat. Japońska marka znalazła się na topie w tym kraju już po raz 22 (pierwszy raz w 1991 roku). Od czterech lat nieustannie zwiększa swój udział w rynku, zajmując w 2018 roku 18,8% australijskiego tortu. Udało się to dzięki 217 000 sprzedanym samochodom (+0,2%). Żaden inny producent nie sprzedał dotąd w Australii ponad 200 tys. aut w ciągu roku – Toyocie udało się to aż 14 razy w ciągu 15 lat.

Drugie miejsce na podium zajmuje Mazda, której sprzedaż spadła o 4,4%, a trzecie – Hyundai (-2,9%). Na czwarte miejsce wspięło się Mitsubishi dzięki wzrostowi o 5,3%. Po raz pierwszy cztery najwyższe miejsca na australijskim rynku zajmują marki z Azji. Dawni liderzy – Ford i Holden – straciły w ciągu roku odpowiednio 11,6% oraz 32,7%.

SUV-y i pick-upy to 60% rynku w Australii

Najpopularniejszym segmentem w Australii są SUV-y, których sprzedaż wzrosła o 6,4% do liczby 495 300 aut i stanowią 43% rynku. Pierwsze miejsce w tej klasie zajęła Mazda CX-5, a jej bezpośredni rywale to RAV4 i Nissan X-Trail. Lekkie auta użytkowe, przede wszystkim pick-upy, zainteresowały o 0,6% więcej kupujących i obejmują 20,6% rynku (237 900 egz.).

Zainteresowanie autami osobowymi spadło o 15,9% do 31,8% udziału w rynku (378 400 aut). Corolla jest najpopularniejszym modelem w tym segmencie po raz szósty z rzędu, wyprzedzając Mazdę 3 i Hyundaia i30.

Najdynamiczniej rozwija się segment małych SUV-ów (+18,4%), zaś największe spadki notują auta sportowe (-32%).

Australijski rynek silny pomimo spadku

Rynek samochodów w Australii zakończył rok na poziomie 1 153 000 sprzedanych samochodów, o 3% mniej niż rok wcześniej. Jest to pierwszy spadek po trzech latach bicia rekordów. Nadal jest to jednak czwarty najwyższy wynik w historii tego kraju. Analitycy wiążą odwrócenie trendu ze słabszym rynkiem nieruchomości, nowymi, bardziej restrykcyjnymi przepisami dotyczącymi udzielania kredytów oraz ogromnej suszy, która uderzyła w rolników.

Australijczycy wybierają auta z Azji

Australijski rynek jest zdominowany przez auta z Japonii. Zajmują one 31% rynku, z liczbą 356 200 aut (+4,3%). Miejsca na podium zajmują samochody importowane z Tajlandii (26% udziału w rynku) i z Korei Południowej (15% udziału). Na kolejnych pozycjach znalazły się auta przywożone z Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Czech, Meksyku, Węgier i Chin. Produkcja samochodów w Australii została zakończona w 2017 roku, a w kolejnym roku sprzedano nieco ponad 4000 ostatnich egzemplarzy z rodzimych fabryk.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sekrety Takumi - 7 rzeczy, które musisz wiedzieć o rzemieślnikach Lexusa Biuro prasowe
2019-03-19 | 14:00

Sekrety Takumi - 7 rzeczy, które musisz wiedzieć o rzemieślnikach Lexusa

Samochody Lexusa wyróżniają się wieloma cechami - odważną stylistyką z atrapą chłodnicy w kształcie klepsydry, napędami hybrydowymi, które są wizytówką marki i
Motoryzacja Toyota Supra z 1994 roku sprzedana za ponad 173 000 dolarów
2019-03-19 | 12:30

Toyota Supra z 1994 roku sprzedana za ponad 173 000 dolarów

Gdyby zapytać fanów motoryzacji, który seryjny model był największym osiągnięciem Toyoty, wielu wskazałoby Suprę czwartej generacji, czyli model MK4. Podobnego zdania musiał
Motoryzacja Lexus RC F Track Edition - z pierwiastkiem LFA i auta torowego
2019-03-16 | 11:00

Lexus RC F Track Edition - z pierwiastkiem LFA i auta torowego

Doświadczenie zebrane na torze, wpływy Lexusa LFA i elementy z karbonu wykonane z doskonałą precyzją - Lexus RC F Track Edition skrywa pod nadwoziem wiele ciekawych tajemnic. Pierre-Olivier

Media

Alżbeta Lenska: Bałam się, czy widzowie programu „Pozytywka” mi zaufają i czy dobrze go poprowadzę. Temat niepełnosprawności był dla mnie wyzwaniem

Aktorka nie ukrywa, że na początku obawiała się tego, czy poradzi sobie jako gospodyni programu poruszającego tematykę niepełnosprawności. Spotkania na planie z inspirującymi osobami i spojrzenie na świat przez ich pryzmat dodały jej jednak siły i motywacji. Podkreśla, że podczas nagrań nie czuje się jakby była w pracy, tylko wypełniała dobrą misję. W drugim sezonie ekipa programu wyruszy w Polskę i będzie poruszać tematy, które dotyczą niepełnosprawnych nie tylko mieszkających w Warszawie. Zostaną też pokazane osoby ze szczerego serca pomagające innym walczyć z ułomnościami.

Sport

Drużyna Energii: Aktywność sportowa dzieci i młodzieży wciąż za mała. Chcemy to zmienić przy użyciu telefonów i tabletów

Tylko w pierwszym miesiącu sportowej rywalizacji 200 szkół uczestniczących w II edycji Drużyny Energii przesłało blisko 7 tys. filmów. – Chcemy, żeby wszyscy uczniowie z klas VI–VIII zaangażowali się w ruch, którego według nas im brakuje, chcemy odciągnąć ich od nieustannego korzystania z telefonów komórkowych i tabletów – podkreśla Bartosz Ignacik, reprezentant Drużyny Energii. Polskie dzieci należą do najmniej aktywnych w Europie.

Handel

Słodycze produkowane na polski rynek coraz częściej w mniejszych opakowaniach. Ma to wspierać odpowiedzialną konsumpcję

Ponad połowa słodyczy sprzedawanych w Polsce to produkty o wadze do 50 gramów – wynika z danych Nielsena. Jedzenie mniejszych porcji to dobra metoda kontrolowania konsumowanych kalorii, dlatego producenci coraz częściej w ten sposób ułatwiają świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń. To o tyle istotne, że konsumenci zwracają na ten aspekt coraz większą uwagę. Na małe porcje – o wartości odżywczej poniżej 130 kalorii – stawia także Ferrero, producent m.in. Kinder Bueno czy Kinder Chocolate.

 

Konsument

Konsumenci wciąż podpisują umowy, które są dla nich niezrozumiałe. Rzadko proszą o dodatkowe wyjaśnienia

11 proc. Polaków otrzymało do podpisu umowę, której treść budziła ich wątpliwości. Ponad połowa z nich, mimo niejasności, zdecydowała się ją podpisać – wynika z Barometru Providenta przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Jednocześnie 5 proc. badanych w ciągu ostatnich 24 miesięcy zetknęło się z umową, która naruszała ich interesy. Co czwarty z nich w takiej sytuacji nie podjął żadnych kroków.