Komunikaty PR

GR Supra Performance Line Concept - nowe dzieło TRD

2019-02-11  |  16:00
Biuro prasowe

Ten rok należy do Toyoty – w roku siedem premier najbardziej gorącym debiutem japońskiej marki jest nowa Supra. Piąta generacja legendarnego coupé nie mogła umknąć uwadze specom z japońskiego oddziału Toyota Racing Development. W Osace Toyota pokazała koncept GR Supra Performance Line ze znaczkiem TRD.
 

Fabryczna firma tuningowa Toyota Racing Development, działająca równolegle w Japonii i USA, specjalizuje się w opracowywaniu sportowych i terenowych pakietów do seryjnych modeli, a także w przygotowywaniu samochodów Toyoty do rajdów i wyścigów. Potężne sportowe doświadczenie zaowocowało także w przypadku tuningu nowego coupé Toyoty. GR Supra Performance Line nie tylko świetnie wygląda, ale też jeszcze lepiej jeździ – w pełni korzystając ze świetnego rozkładu masy i proporcji rozstawu osi do rozstawu kół.

Supra A90 została ubrana przez TRD w pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego – tylny spojler, dopracowane pod względem aerodynamiki zderzaki z przodu i z tyłu, progi oraz nakładki na drzwi. Fabryczne koła zastąpiono 19-calowymi, kutymi felgami aluminiowymi.

Nowa Supra zadebiutowała na targach w Detroit w styczniu tego roku. Dwumiejscowe coupé inspirowane samochodami wyścigowymi ma klasyczny układ z silnikiem z przodu i napędem na tył. Pod jego maską pracuje turbodoładowany silnik R6 o mocy 340 KM i momencie obrotowym sięgającym 500 Nm. Krótki rozstaw osi i szeroki rozstaw kół sprawiają, że konstrukcja auta ma złote proporcje 1,55. Zapewnia to wyjątkową zwinność i świetne właściwości jezdne. Samochód był testowany m.in. na torze Nürburgring pod okiem prezydenta Toyoty, Akio Toyody. Piąta generacja Supry to pierwszy globalny model z serii GR, wyprodukowany przez Toyota Gazoo Racing – do tej pory sportowa marka Toyoty tworzyła dostępne na wybranych rynkach, usportowione wersje seryjnych modeli, czego przykładem w Europie jest Yaris GRMN o mocy 212 KM.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Lexus stworzył opony inspirowane butami Biuro prasowe
2019-02-15 | 10:00

Lexus stworzył opony inspirowane butami

Lexus świętuje wprowadzenie do sprzedaży swojego najnowszego modelu - luksusowego crossovera UX. Z tej okazji japońska marka podjęła współpracę z amerykańskim projektantem Johnem
Motoryzacja Jak dbać o opony samochodowe?
2019-02-15 | 01:00

Jak dbać o opony samochodowe?

Koło należy do najszybciej obracających się elementów w samochodzie. Zamontowana na nim opona jest jedynym punktem, w którym pojazd styka się z nawierzchnią. Moc silnika oraz
Motoryzacja Lexus RC w walentynkowym menu szefa z gwiazdką Michelina
2019-02-14 | 16:30

Lexus RC w walentynkowym menu szefa z gwiazdką Michelina

Andreas Møller, szef wyróżnionej gwiazdką Michelina paryskiej restauracji Copenhague, ma przepis na to jak miłość do Lexusa RC przenieść na talerz.   Wata cukrowa,

Gwiazdy

Muzyka

Sarsa: singiel "Carmen" miał być utworem niszowym. Tymczasem radia chętnie po niego sięgają

Wokalistka jest zaskoczona entuzjastycznym przyjęciem jej nowego singla przez rozgłośnie radiowe. Twierdzi, że "Carmen" miała być piosenką niszową, głównie ze względu na oryginalne połączenie poetyckiego tekstu z nośną warstwą muzyczną. Mimo to singiel, zapowiadający trzeci album studyjny Sarsy, znalazł uznanie w oczach dziennikarzy muzycznych z popularnych stacji radiowych.

Konsument

Polacy coraz bardziej świadomie robią zakupy spożywcze. Sięgają po żywność polską, bez sztucznych dodatków i konserwantów

Polacy coraz większą uwagę zwracają na skład i pochodzenie produktu. Wielu konsumentom bliska staje się idea „od pola do stołu”. Choć zwracamy uwagę na to, co jemy i chcemy sięgać po zdrową żywność, wydajemy na nią zaledwie kilka euro. Paradoks polega na tym, że za takie produkty nie chcemy dodatkowo płacić. Polski konsument często je żywność ekologiczną, choć nie ma o tym pojęcia – wskazuje Bartosz Urbaniak z Banku BGŻ BNP Paribas.

 

Gwiazdy

Gwiazdy o walentynkach: Elżbieta Romanowska nie przywiązuje do nich wagi. Iga Krefft i Kamil Pawelski co roku je świętują

Elżbieta Romanowska sceptycznie podchodzi do świętowania walentynek, bo jak podkreśla, każda – nie tylko ta data jest odpowiednia na to, by wyrazić swoje uczucia lub okazać sympatię drugiej osobie. Dla niej 14 lutego nie ma więc żadnego szczególnego znaczenia. Z kolei Iga Krefft uważa, że symboliczne gesty z okazji Dnia Zakochanych są bardzo miłe i podsycają temperaturę w związku. Kamil Pawelski zdradza natomiast, że zamierza uczcić powiększenie swojej rodziny i planuje zaprosić żonę na romantyczną kolację.