Komunikaty PR

Premium, medium, budget, czyli jak klasyfikujemy opony samochodowe

2013-12-17  |  18:00
Biuro prasowe
Kontakt
Janusz Mroczkowski
Opublikowani Creative Communication Advisors

Modrzewiowa 9/3
15-238 Białystok
janusz|opublikowani.pl| |janusz|opublikowani.pl
501035853
www.opublikowani.pl
Do pobrania press ( 0.16 MB )

Zakup opon samochodowych wiąże się z podjęciem kilku decyzji odnośnie ich parametrów: szerokości, średnicy czy sezonu, w jakich będą użytkowane. Dla większości z nas nie mniej istotne są także marka, jakość ogumienia i związana z nią cena. Ta ostatnia w dużej mierze zależy od klasy opony. Warto wiedzieć, kiedy powinniśmy wybrać segment premium, a w jakich przypadkach optymalnym rozwiązaniem będzie produkt z tzw. średniej półki.

Bogactwo oferty serwisów zajmujących się sprzedażą opon może sprawić nam nie lada kłopot. Szeroki wybór z jednej strony pozwala nam bowiem znaleźć ogumienie idealnie dopasowane do naszych potrzeb i możliwości finansowych, z drugiej zaś łatwo zagubić się wśród wielu marek czy rodzajów.

Zanim więc wyruszymy na zakupy, warto uświadomić sobie, czym charakteryzują się poszczególne klasy ogumienia.

Segmenty i opony niesklasyfikowane

- Zasadniczo, wszystkie opony samochodowe możemy podzielić wg trzech najważniejszych segmentów: premium, medium i budget. Poza tym zestawieniem znajdują się jeszcze najtańsze produkty, zupełnie nieznanych firm – mówi Łukasz Bazarewicz ze sklepu internetowego AlejaOpon.pl

Tych ostatnich jednak, z powodu niskiej jakości wykonania i braku jakiegokolwiek wsparcia posprzedażowego nie powinniśmy w procesie zakupu w ogóle brać pod uwagę. Zamiast decydować się na opony niewiadomego pochodzenia, dużo lepszym rozwiązaniem jest bowiem ogumienie nawet klasy budżetowej, ale oferowane przez renomowanego producenta.

Wynika to z faktu, że większość marek występujących na rynku europejskim skupionych jest przez kilka podmiotów (Goodyear, Michelin, Continental, Bridgestone czy Apollo). Zakup ten, niezależnie od ceny, zapewni nam zatem od 5 do 8 lat gwarancji i pozwoli na uniknięcie dodatkowych kosztów w razie pojawienia się np. jakiejś niewidocznej wcześniej wady fabrycznej.

Premium - najwyższa możliwa półka

Zanim jednak przejdziemy do produktów najtańszych, warto dowiedzieć się, co tak naprawdę wyróżnia segment premium.

- Nie miejmy żadnych złudzeń – opony tej klasy bez wątpienia należą do grona obiektywnie najlepszych dostępnych na rynku produktów. Premium oznacza bowiem zarówno ponadprzeciętną jakość wykonania, zwiększoną trwałość, jak i zastosowanie najnowocześniejszych technologii, mieszanek czy konstrukcji bieżnika – wyjaśnia przedstawiciel serwisu AlejaOpon.pl.

Również porównując poszczególne parametry opon, jak chociażby komfort podróżowania czy poziom generowanego hałasu zauważymy, że produkty z wyższego segmentu górują nad resztą w prawie każdym przypadku.

Dodatkowo, większość czołowych producentów, z myślą o naszym bezpieczeństwie i wygodzie do ogumienia tego typu dodaje wsparcie w postaci programów Assistance. W razie potrzeby ochrona ta gwarantuje nam bezpłatną wymianę koła w całej Europie.

Wybór optymalny

Niestety, jak to w życiu bywa, z powodu wysokich kosztów nie zawsze jesteśmy w stanie pozwolić sobie na produkty z najwyższej półki. Jeśli więc zmagamy się z pewnymi ograniczeniami budżetu, wyjściem staje się klasa średnia.

-  Dla większości kierowców najrozsądniejszym wyborem będzie ogumienie z kategorii medium, charakteryzujące się najlepszą relacją jakości wykonania do ceny. Decydując się na markę środka otrzymujemy bowiem dobrze wykonane opony z może nie najnowszą, ale wciąż zaawansowaną technologicznie konstrukcją bieżnika czy sprawdzoną mieszanką gumową – podpowiada Łukasz Bazarewicz.

Jak się okazuje, produkty tej klasy rzadko tworzone są zupełnie od podstaw. W większości przypadków mamy tu do czynienia z rozwiązaniami, które kilka lat wcześniej były sprzedawane w segmencie premium.

Upływ czasu i postęp prac sprawił, że oferta producentów została wzbogacona o ich najnowsze osiągnięcia. Starsze, nieco zmodyfikowane i dopasowane do nowych realiów modele często
powracają zatem na rynek w znacznie niższych cenach.

Ekonomiczna, czyli najtańsza

W sklepach czy serwisach internetowych znajdziemy jeszcze jedną kategorię – ekonomiczną. Ta dedykowana jest dla osób poszukujących zdecydowanie najtańszych opon. Zanim jednak zdecydujemy się na produkty tego typu, warto uświadomić sobie pewną prawidłowość:

- Różnice w cenie pomiędzy segmentem medium a premium są znaczne i tę oszczędność rzeczywiście jesteśmy w stanie odczuć. Z kolei porównując koszty zakupu ogumienia klasy średniej i budżetowej zauważymy, że często są one na podobnym poziomie, a na korzyść tych pierwszych bez wątpienia przemawia dużo wyższa jakość wykonania – zauważa specjalista portalu AlejaOpon.pl

O ile więc mamy tylko taką możliwość, powinniśmy raczej wybierać minimalnie droższe marki środka. Płacąc nieco więcej zyskujemy bowiem pewność, że na co dzień poruszamy się autem wyposażonym w dobre i sprawdzone opony.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Luksusowe limuzyny segmentu E. Co wybrać? Biuro prasowe
2021-11-29 | 13:00

Luksusowe limuzyny segmentu E. Co wybrać?

Prestiżowe sedany segmentu E to auta, które wielu klientów uznaje za złoty środek. Komfortowe, dopracowane modele tego segmentu stanowią przedsmak wielkich, naprawdę luksusowych
Motoryzacja Lexus UX 300e z papieru. Tak się składa, że nawet jeździ
2021-11-25 | 10:00

Lexus UX 300e z papieru. Tak się składa, że nawet jeździ

Towarzyszy nam na co dzień, przez co nie zwracamy większej uwagi na jego właściwości. Papier okazuje się być jednak niezwykle wszechstronny, gdy trafi w odpowiednie ręce. W tym
Motoryzacja Mio MiVue 886 - Ekstremalna wyrazistość obrazu!
2021-11-24 | 08:00

Mio MiVue 886 - Ekstremalna wyrazistość obrazu!

  Największy w Europie producent wideorejestratorów, marka Mio, wprowadziła na rynek kamerę samochodową MiVue 886. Rozdzielczość 4K UHD oraz wbudowany HDR sprawią, że

Więcej ważnych informacji

Sztuka

Seriale

Anna Kraszewska: Budowanie mojej postaci w serialu „Pajęczyna” nie było łatwe. Byłam ubrana w prawdziwą twardą skórę sprzed kilku dekad i buty za duże o dwa rozmiary

W serialu „Pajęczyna” Anna Kraszewska wciela się w rolę Jagody, córki Teresy Titko (Anna Radwan), fizyczki i prawej ręki prof. Giedrowicza (Marek Kalita), który pracuje nad bombą termojądrową. Kobieta ginie w tajemniczych okolicznościach, a po latach jej siostra Kornelia (Joanna Kulig) chce się dowiedzieć, co się właściwie stało. Aktorka przyznaje, że ją samą na etapie czytania scenariusza ogarnęła niezwykła ciekawość i krok po kroku starała się rozwikłać zagadkę sprzed lat. Jej zdaniem poza ciekawą fabułą wartością dodaną tej produkcji są kultowe stroje, samochody, meble i inne rekwizyty, które przenoszą widzów w czasy PRL-u.

IT i technologie

Operacje raka prostaty przy użyciu robota chirurgicznego standardem w krajach zachodnich. W Polsce wciąż nie są refundowane

– W leczeniu raka prostaty technologia da Vinci tak naprawdę zastąpiła już inne metody – mówi urolog, dr Stefan W. Czarniecki z należącego do Grupy LUX MED Szpitala św. Elżbiety. Placówka już od kilku lat wykorzystuje roboty da Vinci w operacyjnym leczeniu raka prostaty, co wynika z dużych korzyści z tej metody po stronie lekarzy i pacjentów. Polska jest jednak w gronie niewielu państw, w których te zabiegi nie są refundowane. Na dodatek robotów wciąż jest stosunkowo niewiele, pozytywny jest jednak fakt, że z każdym rokiem rośnie zarówno liczba robotów, jak i operacji przeprowadzanych w ich asyście. W I kwartale br. polskie placówki zrealizowały ich łącznie 415, o 57 proc. więcej niż rok wcześniej.

Motoryzacja

Właściciele zabytkowych samochodów nie muszą ubezpieczać ich przez cały rok. Polisy krótkoterminowe nie zawsze są jednak opłacalnym rozwiązaniem

Na polskich drogach z roku na rok widać coraz więcej pojazdów na żółtych tablicach będących symbolem zabytkowego samochodu. Za takie z reguły uznaje się auta starsze niż 40 lat lub nieco młodsze, powyżej 25 lat, ale mające wartość kolekcjonerską. Według danych gromadzonych w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w Polsce zarejestrowanych jest ok. 7,5 mln pojazdów starszych niż 25 lat, a 2,5 mln z nich ma status „aktywny”, czyli wykazały w ciągu ostatnich sześciu lat jakiś objaw swojego istnienia. Pojazdy zakwalifikowane jako zabytkowe mogą liczyć na specjalne traktowanie przez ubezpieczycieli.