Komunikaty PR

Premium, medium, budget, czyli jak klasyfikujemy opony samochodowe

2013-12-17  |  18:00
Biuro prasowe
Kontakt
Janusz Mroczkowski
Opublikowani Creative Communication Advisors

Modrzewiowa 9/3
15-238 Białystok
janusz|opublikowani.pl| |janusz|opublikowani.pl
501035853
www.opublikowani.pl
Do pobrania press ( 0.16 MB )

Zakup opon samochodowych wiąże się z podjęciem kilku decyzji odnośnie ich parametrów: szerokości, średnicy czy sezonu, w jakich będą użytkowane. Dla większości z nas nie mniej istotne są także marka, jakość ogumienia i związana z nią cena. Ta ostatnia w dużej mierze zależy od klasy opony. Warto wiedzieć, kiedy powinniśmy wybrać segment premium, a w jakich przypadkach optymalnym rozwiązaniem będzie produkt z tzw. średniej półki.

Bogactwo oferty serwisów zajmujących się sprzedażą opon może sprawić nam nie lada kłopot. Szeroki wybór z jednej strony pozwala nam bowiem znaleźć ogumienie idealnie dopasowane do naszych potrzeb i możliwości finansowych, z drugiej zaś łatwo zagubić się wśród wielu marek czy rodzajów.

Zanim więc wyruszymy na zakupy, warto uświadomić sobie, czym charakteryzują się poszczególne klasy ogumienia.

Segmenty i opony niesklasyfikowane

- Zasadniczo, wszystkie opony samochodowe możemy podzielić wg trzech najważniejszych segmentów: premium, medium i budget. Poza tym zestawieniem znajdują się jeszcze najtańsze produkty, zupełnie nieznanych firm – mówi Łukasz Bazarewicz ze sklepu internetowego AlejaOpon.pl

Tych ostatnich jednak, z powodu niskiej jakości wykonania i braku jakiegokolwiek wsparcia posprzedażowego nie powinniśmy w procesie zakupu w ogóle brać pod uwagę. Zamiast decydować się na opony niewiadomego pochodzenia, dużo lepszym rozwiązaniem jest bowiem ogumienie nawet klasy budżetowej, ale oferowane przez renomowanego producenta.

Wynika to z faktu, że większość marek występujących na rynku europejskim skupionych jest przez kilka podmiotów (Goodyear, Michelin, Continental, Bridgestone czy Apollo). Zakup ten, niezależnie od ceny, zapewni nam zatem od 5 do 8 lat gwarancji i pozwoli na uniknięcie dodatkowych kosztów w razie pojawienia się np. jakiejś niewidocznej wcześniej wady fabrycznej.

Premium - najwyższa możliwa półka

Zanim jednak przejdziemy do produktów najtańszych, warto dowiedzieć się, co tak naprawdę wyróżnia segment premium.

- Nie miejmy żadnych złudzeń – opony tej klasy bez wątpienia należą do grona obiektywnie najlepszych dostępnych na rynku produktów. Premium oznacza bowiem zarówno ponadprzeciętną jakość wykonania, zwiększoną trwałość, jak i zastosowanie najnowocześniejszych technologii, mieszanek czy konstrukcji bieżnika – wyjaśnia przedstawiciel serwisu AlejaOpon.pl.

Również porównując poszczególne parametry opon, jak chociażby komfort podróżowania czy poziom generowanego hałasu zauważymy, że produkty z wyższego segmentu górują nad resztą w prawie każdym przypadku.

Dodatkowo, większość czołowych producentów, z myślą o naszym bezpieczeństwie i wygodzie do ogumienia tego typu dodaje wsparcie w postaci programów Assistance. W razie potrzeby ochrona ta gwarantuje nam bezpłatną wymianę koła w całej Europie.

Wybór optymalny

Niestety, jak to w życiu bywa, z powodu wysokich kosztów nie zawsze jesteśmy w stanie pozwolić sobie na produkty z najwyższej półki. Jeśli więc zmagamy się z pewnymi ograniczeniami budżetu, wyjściem staje się klasa średnia.

-  Dla większości kierowców najrozsądniejszym wyborem będzie ogumienie z kategorii medium, charakteryzujące się najlepszą relacją jakości wykonania do ceny. Decydując się na markę środka otrzymujemy bowiem dobrze wykonane opony z może nie najnowszą, ale wciąż zaawansowaną technologicznie konstrukcją bieżnika czy sprawdzoną mieszanką gumową – podpowiada Łukasz Bazarewicz.

Jak się okazuje, produkty tej klasy rzadko tworzone są zupełnie od podstaw. W większości przypadków mamy tu do czynienia z rozwiązaniami, które kilka lat wcześniej były sprzedawane w segmencie premium.

Upływ czasu i postęp prac sprawił, że oferta producentów została wzbogacona o ich najnowsze osiągnięcia. Starsze, nieco zmodyfikowane i dopasowane do nowych realiów modele często
powracają zatem na rynek w znacznie niższych cenach.

Ekonomiczna, czyli najtańsza

W sklepach czy serwisach internetowych znajdziemy jeszcze jedną kategorię – ekonomiczną. Ta dedykowana jest dla osób poszukujących zdecydowanie najtańszych opon. Zanim jednak zdecydujemy się na produkty tego typu, warto uświadomić sobie pewną prawidłowość:

- Różnice w cenie pomiędzy segmentem medium a premium są znaczne i tę oszczędność rzeczywiście jesteśmy w stanie odczuć. Z kolei porównując koszty zakupu ogumienia klasy średniej i budżetowej zauważymy, że często są one na podobnym poziomie, a na korzyść tych pierwszych bez wątpienia przemawia dużo wyższa jakość wykonania – zauważa specjalista portalu AlejaOpon.pl

O ile więc mamy tylko taką możliwość, powinniśmy raczej wybierać minimalnie droższe marki środka. Płacąc nieco więcej zyskujemy bowiem pewność, że na co dzień poruszamy się autem wyposażonym w dobre i sprawdzone opony.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Gamers IS - samochód stworzony przez Lexusa i graczy Biuro prasowe
2021-02-26 | 10:00

Gamers' IS - samochód stworzony przez Lexusa i graczy

Lexus pokazał nowego koncepcyjnego sedana IS dla graczy, który stanowi idealną przestrzeń do grania. Koncept jest efektem współpracy marki z użytkownikami serwisu Twitch –
Motoryzacja Kto kupuje samochody używane w Internecie?
2021-02-24 | 16:00

Kto kupuje samochody używane w Internecie?

Przenoszenie decyzji zakupowych do Internetu to dominujący trend rynkowy, który w ostatnim czasie został przyśpieszony przez pandemię koronawirusa. Ta tendencja widoczna jest także na
Motoryzacja Jak zmienia się Toyota GT86 Kuby Przygońskiego zimą
2021-02-23 | 16:00

Jak zmienia się Toyota GT86 Kuby Przygońskiego zimą

“Przerwa zimowa to najważniejszy moment w rozwoju technologicznym, bo wtedy wprowadzamy wszystkie duże zmiany. I tak się dzieje w każdej dziedzinie motorsportu” - mówi Kuba

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Media

Gabi Drzewiecka: Należę do grona szczęśliwców, którzy w trakcie pandemii mieli pracę. Nie dotknęło mnie to aż tak bardzo pod względem finansowym

Prezenterka zapewnia, że pandemia nie odbiła się negatywnie na jej sprawach zawodowych. Co prawda w połowie ubiegłego roku po sześciu latach zakończyła współpracę z radiem Chillizet, ale nie wyklucza, że niedługo pojawi się w innej stacji radiowej. Na razie swoją autorską audycję „Gabinet dźwięku” kontynuuje online i jak podkreśla, nadal spotyka się ona z dużym zainteresowaniem odbiorców. Dziennikarkę można też oglądać na antenach telewizji TVN i Canal+, a jednym z największych wyzwań w najbliższych tygodniach będzie udział w programie Music MasterClass Fundacji Fabryki Norblina.

Finanse

Branża muzyczna dotkliwie odczuwa przedłużające się zamknięcie. Odbicie może potrwać co najmniej trzy lata

Polska branża muzyczno-festiwalowa przeżywa trudny okres w związku z pandemią COVID-19. Koncerty na żywo nie odbywają się już od wielu miesięcy, a artyści stracili dochody ze sprzedaży biletów, które są dla nich jednym z głównych źródeł przychodów. W jeszcze trudniejszej sytuacji ekonomicznej znalazły się też tysiące pracowników backstage’owych, takich jak dźwiękowcy, oświetleniowcy, choreografowie czy ekipy scenograficzne. Dziennikarz muzyczny Piotr Metz podkreśla jednak, że publiczność jest spragniona możliwości pójścia na tradycyjny koncert i obcowania z muzyką, dzięki czemu – po zakończeniu przymusowego przestoju – branża muzyczna może przeżyć prawdziwy boom.