Komunikaty PR

Różowy październik na słodko

2022-10-04  |  13:00
Biuro prasowe

Przed nami różowy październik, czyli miesiąc świadomości raka piersi. Choć z każdym rokiem mówi się o tym coraz więcej, to skala problemu jest wciąż zatrważająca. Jest to najczęściej występujący nowotwór złośliwy wśród kobiet. W tym roku w promocję profilaktyki raka piersi włączył się producent słodyczy reklamowych – Slodkie. Sprawdźmy, co wspólnego mają czekolada i kampanie promujące profilaktykę.

 

Stanowi ok. 23% wszystkich zachorowań nowotworowych, a także jest przyczyną aż 14% zgonów. Mowa o raku piersi, najczęściej występującym nowotworze złośliwym u kobiet. Przez wzgląd na brak objawów w jego początkowym okresie wiele pacjentek nie wie, że są chore. Lekarze jednak jasno podkreślają, że wcześnie wykryty jest uleczalny, dlatego tak istotna jest regularna kontrola. Badania kliniczne wykazały, że w grupie kobiet w wieku 50–69 lat (czyli wśród osób bardziej narażonych na chorobę), które wykonywały badania mammograficzne co rok lub co dwa lata, umieralność zmniejszyła się aż o 25–30%. Choć tematy samobadania piersi czy nieodpłatnej mammografii są często na naszych językach, to wciąż zbyt wiele kobiet otrzymuje diagnozę za późno. 

Popularyzacji wiedzy i profilaktyki z zakresu raka piersi pomaga tzw. różowy październik, czyli miesiąc świadomości. W tym czasie realizowanych jest szereg kampanii wspierających walkę z nowotworem złośliwym. Jednym z działań są szkolenia z zakresu samobadania piersi, co stanowi pierwszy krok w diagnozie choroby.

Profilaktyka na słodko

Edukować, wpływać na postawy, wspierać – takie zadania stoją dziś przed wieloma z nas, którzy chcą zaradzić ciążącemu w Polsce i na świecie problemowi raka piersi. Jak wskazują eksperci, świadomość choroby wciąż jest zbyt mała. Możliwości docierania z wiedzą jest dziś całe mnóstwo, a w październikowe kampanie chętnie angażują się zarówno osoby prywatne, jak i firmy czy organizacje. O tym, jak aktywnie włączyć się w promocję profilaktyki, mówi Anna Garmada, CEO firmy Slodkie:

Jako firma, która wysoko w swoich wartościach stawia sobie odpowiedzialność i zdrowie, postanowiliśmy aktywnie włączyć się w tegoroczne obchody różowego października. Zdajemy sobie sprawę, że wciąż warto wkładać wiele starań zarówno w edukację z zakresu profilaktyki czy leczenia, jak i w promocję właściwych postaw. Chcemy dać to, co mamy w swojej firmie najlepsze, czyli nasze słodkości, które na okazję różowego października przygotowaliśmy w formie czekoladowej, rubinowej wstążki, międzynarodowego symbolu walki z rakiem piersi – komentuje Anna Garmada, Prezes Zarządu Slodkie.

Wstążki ruby od firmy Slodkie już wkrótce otrzymają uczestnicy szkoleń realizowanych przez Fundację W Związku Z Rakiem. Organizacja powstała w 2015 roku z inicjatywy Przemysława Miszczaka, który – dostrzegając problemy raka piersi w swojej własnej rodzinie – postanowił nie pozostawać biernym. Dziś funkcję Prezesa Fundacji pełni Magdalena Jarecka.

Zawsze chciałam angażować się w coś, co niesie za sobą szczytną ideę. Historia Przemka Miszczaka niezwykle mnie poruszyła. Powód, dla którego miała powstać Fundacja, był dla mnie oczywisty, szczególnie, że i mojej rodziny nie ominął nieproszony rak. W Fundacji działamy bardzo aktywnie. Organizujemy zbiórki dla osób dotkniętych chorobą, dbamy o swoich podopiecznych jak o członków własnej rodziny, kierując się maksymą: Wszyscy tak naprawdę jesteśmy «w związku z rakiem» – chorując lub kogoś chorującego znając – komentuje Magdalena Jarecka, Prezes Fundacji W Związku Z Rakiem.

Październik i listopad to miesiące świadomości kolejno: raka piersi oraz raka jąder. Fundacja W Związku Z Rakiem prowadzi szereg szkoleń o charakterze profilaktycznym, które wpisują się w działania w zakresie Europejskiego Kodeksu Walki Z Rakiem. Szkolenia współprowadzą prelegenci, którzy są ekspertami z zakresu m.in. psychoonkologii, dietetyki, a nawet trenerzy oddechu. Spotkania odbywają się w placówkach służby społecznej, jak i w szkołach. Marka Slodkie przekaże czekoladowe wstążki na potrzeby październikowych szkoleń. Pierwsze z nich zaplanowane jest w pierwszym tygodniu października w siedzibie Wrocławskiego MOPS-u. Fundacja podkreśla, że planuje również cykl warsztatów dla pacjentów hematoonkologicznych w salach na terenie Wrocławia (m.in. warsztaty kulinarne, relaksacji, joga śmiechu).

Jubileusz Slodkie pod znakiem CSR-u

Slodkie, jeden z europejskich liderów w branży słodkich gadżetów reklamowych, cieszy się już 25-letnim doświadczeniem na rynku polskim i światowym, a prozdrowotne podejście od lat jest bliskie pracownikom firmy. Odpowiedzialne prowadzenie biznesu, dbałość o proekologiczne działania oraz chęć niesienia pomocy tym, którzy tego potrzebują, to nieodłączne elementy zakorzenione już na początku istnienia marki. Z okazji jubileuszowego roku marka podjęła się realizacji 25 akcji o charakterze CSR-owym, które zostaną przeprowadzone do końca grudnia. Do tej pory firma miała okazję współpracować z organizacjami, takimi jak: WOŚP, Szlachetna Paczka, Fundacja Las na Zawsze, Towarzystwo Przyjaciół Zwierząt Otwocki Zwierzyniec czy Fundacja Joanny Radziwiłł, a teraz również z Fundacją W Związku Z Rakiem. Firma zapowiada, że to jeszcze nie koniec dobrych, prospołecznych zmian w tym roku, a o kolejnych działaniach będzie można wkrótce przeczytać w mediach społecznościowych i na stronie producenta.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mika Urbaniak: Cały czas tworzę i mam w szufladzie dużo utworów. Teraz kończę moją nową płytę i mam nadzieję, że znowu sporo się będzie wokół mnie działo

Artystka pracuje właśnie nad nową płytą, która ma się ukazać jesienią. Będzie to piąty album w jej karierze i powrót po sześciu latach przerwy. Zwiastunem tego wydawnictwa jest singiel „Co masz na myśli?”. Mika Urbaniak zaznacza, że nowe kompozycje odzwierciedlają jej przemyślenia na temat miłości, siły, nadziei i odnajdywania siebie, a także pułapek przemysłu muzycznego, w którym – jej zdaniem, kobiety radzą sobie coraz lepiej i są bardziej pewne siebie. Jeśli natomiast chodzi o warstwę muzyczną tego krążka, to oprócz powrotu do hip-hopowych korzeni, będzie także można usłyszeć wpływy funku i popu.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Farmacja

Endometrioza przez lata pozostawała lekceważonym problemem. Mimo że cierpi na nią 14 mln kobiet w Europie

Coraz więcej państw UE kompleksowo zaczyna się zajmować problemem endometriozy. W tej grupie państw jest także Polska, która od lipca wprowadziła nowy model bezpłatnej diagnostyki i opieki dla pacjentek z tą chorobą oznaczającą dla nich życie z chronicznym bólem. Podczas ubiegłotygodniowej debaty w Parlamencie Europejskim europosłowie wezwali Komisję Europejską do większej inicjatywy na forum unijnym: opracowania strategii walki z endometriozą i skierowania większych środków na badania nad tą chorobą.