Komunikaty PR

Słodki Dzień Otwartych Drzwi Cukrowni w Strzelinie

2019-10-10  |  08:20
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Banaś
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
tomek|openmedia.pl| |tomek|openmedia.pl
606501415
openmedia.pl

Ile buraków cukrowych potrzeba, aby wyprodukować 1 kg cukru? Czym są wysłodki? Gdzie znajdowała się pierwsza cukrownia w Polsce? Na te i inne pytania będzie można uzyskać odpowiedź podczas Dni Otwartych Drzwi Cukrowni Strzelin, które odbędą się już 20 października. Odwiedzający obejrzą proces powstawania Cukru Królewskiego, spacerując po terenie fabryki pod opieką przewodników. Organizatorzy przygotowali również warsztaty robienia cukierków oraz stoiska z pokazami naukowymi dla najmłodszych.

Wszystkie atrakcje są bezpłatne, jednak ze względu na ograniczoną liczbę miejsc obowiązuje rezerwacja. Dla gości przewidziano również słodkie upominki!

Jesień to wyjątkowy okres dla Cukrowni w Strzelinie. Trwa kampania cukrownicza, której rozpoczęcie symbolizowało uroczyste rozpalenie pieca w cukrowni. Ogień nie zgaśnie przez blisko 5 kolejnych miesięcy, podczas których zakład będzie pracować na pełnych obrotach. Finalnym produktem będzie oczywiście, goszczący w naszych domach Cukier Królewski. To właśnie w tym gorącym dla fabryki okresie, zorganizowany zostanie Dzień Otwartych Drzwi Cukrowni Strzelin.

Po przedstawieniu najważniejszych faktów z historii blisko 150-letniej  Cukrowni w Strzelinie, goście będą mieli rzadką okazję do obejrzenia zakładu produkcyjnego od środka. Przyjrzą się poszczególnym etapom pozyskiwania cukru, od transportu i wyładunku buraków po magazyny gotowego produktu. Doświadczeni przewodnicy, pracujący na co dzień w cukrowni odpowiedzą na nurtujące gości pytania. 

Na zakończenie wycieczki organizatorzy przygotowali widowiskowe eksperymenty dla dużych i małych w mini laboratoriach naukowych. Uczestnicy dowiedzą się m.in. jak zobaczyć dwutlenek węgla, albo co stanie się z kwiatem zanurzonym w temperaturze - 200 stopni Celsjusza.

Każdy chętny będzie mógł również własnoręcznie przygotować słodkie lizaki, cukierki i pyszne karmelki. Na gości czekać będą pamiątkowe gadżety, a także uwielbiana przez wszystkich wata cukrowa.

Grupy, wyposażone w kaski i odblaskowe kamizelki, rozpoczną zwiedzanie o każdej pełnej godzinie, od 8:00 do 15:00. Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego obowiązują wcześniejsze zapisy telefoniczne pod numerem 608 642 850. W trosce o zapewnienie pełnego bezpieczeństwa odwiedzającym, na teren zakładu mogą wejść dzieci od 7 roku życia, wyłącznie pod opieką osoby dorosłej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie 3 x najlepsze włoskie wędliny – True Italian Taste! Biuro prasowe
2020-02-19 | 13:40

3 x najlepsze włoskie wędliny – True Italian Taste!

Kiedy myślimy o włoskiej szynce, na myśl przychodzi nam pokrojona w cienkie plasterki, aksamitnie gładka i słodko-słona prosciutto. Jednak nazywanie każdej włoskiej szynki
Żywienie „Herbapol-Lublin” S.A. startuje z kampanią telewizyjną syropów z witaminą D
2020-02-19 | 05:00

„Herbapol-Lublin” S.A. startuje z kampanią telewizyjną syropów z witaminą D

„Herbapol-Lublin” S.A., lider w segmencie syropów owocowych wystartował właśnie z kampanią telewizyjną promującą syropy wzbogacone o  witaminę
Żywienie Dżem z jabłek z mazowieckich sadów - nowa, pyszna propozycja od marki Herbapol
2020-02-19 | 05:00

Dżem z jabłek z mazowieckich sadów - nowa, pyszna propozycja od marki Herbapol

Jabłka to najczęściej kupowany owoc wśród Polaków – aż 77% z nas włącza je do swojej diety[1]. Nie tylko świetnie smakują, ale w formie przetworów stanowią

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Partner sekcji zdrowie

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Gwiazdy

Milena Sadowska (Miss Polonia 2018): Przed wejściem na scenę dzwoniłam z płaczem do mamy. Bałam się, że nie dam rady

Po wygranej w konkursie piękności Milena Sadowska doskonale odnalazła się w roli nowej miss. W trakcie swojego „panowania” udzielała wywiadów, uczestniczyła w galach, brała udział w sesjach zdjęciowych oraz reprezentowała Polskę podczas wielu wyjazdów zagranicznych. Wspomina, że dzień konkursu był dla niej bardzo stresujący. Przed występem nie mogła pozbierać myśli i czuła się niepewnie. W pokonaniu strachu pomogli jej najbliżsi.

Farmacja

Skuteczne leczenie raka prostaty jest dostępne dopiero na etapie z przerzutami. Pacjentów z wcześniejszym stadium nowotworu nie obejmuje program lekowy

Rak prostaty jest już najczęściej występującym nowotworem u mężczyzn. Co roku diagnozuje się więcej zachorowań i w coraz młodszym wieku, nawet przed 50. rokiem życia. Ubiegły rok przyniósł pewną poprawę w leczeniu pacjentów z tym nowotworem, ale jest ono dostępne wyłącznie dla chorych z przerzutami. Pacjenci, u których rak prostaty jest oporny na kastrację, ale jeszcze nie dał przerzutów, nie mają dostępu do nowych leków. – Muszą więc czekać, aż ich stan się pogorszy – podkreślają lekarze i oceniają, że jest to nieetyczne. Polska w dalszym ciągu znacząco odbiega od państw Europy Zachodniej w leczeniu tego nowotworu.

 

Ochrona środowiska

W Europie brakuje miodu. Skala fałszowania tego produktu jest coraz większa

Europejscy konsumenci odczuwają niedobór miodu na rynku, ale pszczelarze nie są w stanie dostarczyć wystarczającej ilości tego produktu. Podobnie jest w Polsce, gdzie jest mało pasiek profesjonalnych, a liczba rodzin pszczelich rośnie zbyt wolno. Problemy i uwarunkowania branży sprawiają, że na sklepowe półki trafia miód importowany m.in. z Ukrainy i Chin. Rośnie też skala zjawiska fałszowania tego produktu.