Komunikaty PR

Fitness Prezenteizm dotyka większości ćwiczących Polaków

2018-11-30  |  09:35
Biuro prasowe
Kontakt
Piotr Krynicki
Okaeri Consulting

ul. Wołodyjowskiego 48
02-724 Warszawa
piotr.krynicki|okpr.pl| |piotr.krynicki|okpr.pl
+48 570 573 457
okpr.pl
Do pobrania pdf ( 0.19 MB )

Jednym z powodów jest brak efektów, który przekłada się na osłabienie motywacji do ćwiczeń. Odpowiedzią na te problemy są zdobywające coraz większą popularność butikowe rozwiązania fitness, które dopasowują się do indywidualnych potrzeb i oczekiwań trenującego.  

Liczba nowootwieranych studiów fitness w Polsce cały czas rośnie – zgodnie z raportem European Health & Fitness Market Report 2018 firmy Deloitte, Polacy mogą rzeźbić swoje sylwetki już w 2600 lokalizacjach w całym kraju. Mimo to, przeszło połowa z nich cierpi na nadwagę lub otyłość. 
Choć karnet na siłownię posiada 2,5 mln osób to aktywny fizycznie jest jedynie co 10 dorosły. Dlaczego tak się dzieje? Głównym wrogiem w walce o zdrowie i szczupłą sylwetkę jest nieefektywne wykorzystywanie czasu, który przeznaczany jest na aktywność fizyczną – tzw. Fitness Prezenteizm. Rozwiązaniem mogłoby być zgłoszenie się do trenera personalnego, który zadba o motywację 
i efektywne wykorzystanie czasu trenującego. Niestety, takie rozwiązanie jest nie tylko drogie, ale nie chroni również przed bolączką większości siłowni – tłumem ćwiczących „w godzinach szczytu” 
i kolejkami do poszczególnych przyrządów.

Fitness Prezenteizm czyli jak być tu i teraz

Prezenteizm to choroba cywilizacyjna, która dotyka także osoby chcące zadbać o swoją sprawność fizyczną. Tzw. fitness prezenteizm polega na nieefektywnym spędzaniu czasu na siłowni, który często sprowadza się do zwykłego zaliczenia treningu w codziennym rozkładzie dnia. Powodów takiego stanu rzeczy może być wiele, jak choćby kolejki do przyrządów w fitnessowych „godzinach szczytu”, które zamieniają zaplanowany 60-minutowy trening w 2,5-godzinną poczekalnię. Dla niektórych siłownia to miejsce, w którym toczy się życie towarzyskie – pogawędki zamiast serii powtórzeń 
i wrzucenie zdjęć w sportowym stroju na Instagrama wystarcza, by „odhaczyć” trening w planie dnia. Wśród osób, które straciły motywację do regularnych treningów są też tacy, którzy po prostu nie wiedzą, jak trenować efektywnie. Finansowanie trenera personalnego jest poza ich zasięgiem, 
a gotowe plany treningowe czy uczestniczenie w treningach grupowych nie przynoszą spodziewanych rezultatów.         

Rozczarowanie brakiem efektów jest zauważalne na całym świecie i zmusza do poszukiwania nowych rozwiązań. Jednym z najszybciej rozwijających się na świecie konceptów fitness jest Organgetheory Fitness, pochodzący z USA „grupowy trening indywidualny”, który w oparciu o technologię maksymalizuje efekty każdych 60 minut poświęconych na trening.

Orangetheory – kompletna usługa 

Orangetheory Fitness to sieć klubów fitness założona 8 lat temu w USA, która staje się obecnie najpopularniejszą siecią siłowni butikowych na świecie. Sekretem marki jest opracowywany przez naukowców, intensywny, 60-minutowy trening interwałowy, prowadzony pod nadzorem trenera. 
To, co go wyróżnia, to technologia i personalizacja, która pozwala w godzinę osiągnąć ten sam efekt, co podczas 2,5-godzinnej wyprawy na zwyczajną siłownię. Trening odbywa się przy pomocy różnorodnego sprzętu – od specjalnie stworzonych dla Orangetheory bieżni, przez ergometry, taśmy TRX™ i hantle. Dzięki monitorowaniu pracy serca, trening na bieżąco dostosowywany jest do indywidualnych możliwości każdego uczestnika, aby ten osiągał możliwie najlepsze wyniki. 

Orangetheory nie jest standardową siłownią, będącą wypożyczalnią sprzętu i powierzchni dla trenujących, ale kompletną, indywidualnie dopasowaną usługą: klient zapisuje się na konkretną godzinę, w określonym terminie. Jedyne, co musi zrobić to stawić się, a trener, zaplanowany trening, nowoczesna technologia i przygotowany sprzęt pomogą mu osiągnąć wymarzone efekty. 

– Kluczem sukcesu w pracy nad wymarzoną sylwetką jest determinacja i konsekwencja. Sama wiem, jak ciężko jest zmotywować się do pójścia na trening – mówi Małgorzata Mączyńska, wielokrotna Mistrzyni Polski Bikini Fitness, Ambasadorka Orangetheory Fitness w Polsce– Kiedy już podejmiemy ten wysiłek to nie ma nic bardziej denerwującego od czekania w kolejce na poszczególne maszyny, wychładzając organizm i nie wykorzystując maksymalnie czasu przeznaczonego na trening. Dlatego największym atutem treningu OTF jest ekonomia czasu; w 60 minut spala się nawet 1000 kcal 
w rytmie, który jest personalizowany w zgodzie z indywidualnymi predyspozycjami
– dodaje.

 Efektywność finansowa i czasowa 

Maksymalizacja zysków z zainwestowanych przez klientów pieniędzy jest kluczem sukcesu Orangetheory na świecie. Entuzjaści zgodnie przyznają, że ta metoda jest pozytywnie uzależniająca, 
a dla wielu karnet OTF był pierwszym, który nie kurzył się w szufladzie. Innowacyjna metoda treningowa jako usługa wymaga również niestandardowego podejścia. Aby jeszcze bardziej zmotywować swoich klientów, siłownie Orangetheory Fitness posiadają specjalny zapis w umowie – ewentualny brak przyjścia na umówiony wcześniej trening – może skutkować karą w wysokości 50 zł.

– Przysłowiowa „kara finansowa” za niepojawienie się w klubie, mimo umówionego treningu, obowiązuje we wszystkich klubach OTF na całym świecie. Jej celem jest zmotywowanie klubowiczów, ale i troska o efektywność treningu, którego założeniem jest praca i wzajemna mobilizacja w grupie – mówi Maciej Turowski, dyrektor zarządzający OTF Polska– Nie chcemy zarabiać na tzw. martwych karnetach, ale razem z klubowiczami cieszyć się z osiąganych przez nich efektów – dodaje.

W rzeczywistości, kary w klubach Orangetheory Fitness naliczane są tylko jeżeli dana osoba nie odwoła treningu na minimum 8 godzin przed jego rozpoczęciem lub się na niego spóźni. Jak pokazują przykłady z USA, ćwiczący w sieci OTF to osoby zorientowani na osiąganie celów, kary naliczane są więc sporadycznie i zawsze są rozważane indywidualnie. Dla klubowiczów liczy się przede wszystkim maksymalizacja wykorzystania czasu, wysiłku i pieniędzy zainwestowanych w osiągnięcie zdrowego stylu życia i wymarzonej sylwetki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport #GoCoaching – darmowy program treningowy w sklepach GO Sport Biuro prasowe
2019-02-15 | 15:00

#GoCoaching – darmowy program treningowy w sklepach GO Sport

Rusza program bezpłatnych treningów w sieci GO Sport. #GoCoaching to cykl zajęć sportowych, które odbywają się na terenie sklepów w największych centrach handlowych.
Sport Olej Drugą Połówkę! - singlowa promocja TOTALbet
2019-02-14 | 15:10

Olej Drugą Połówkę! - singlowa promocja TOTALbet

„Olej drugą połówkę” – singlowa promocja TOTALbet Legalny bukmacher TOTALbet przygotował promocję na Walentynki i Dzień Singla. Bonus „Olej drugą
Sport Biegać każdy może – oby lepiej niż gorzej
2019-02-14 | 09:00

Biegać każdy może – oby lepiej niż gorzej

Czy to wyciskanie ciężarów pod okiem trenera, popularny cross fit, czy też jazda na rowerze, bądź modny wśród kobiet pole dance – każda forma ruchu jest dobra. Istnieje

Gwiazdy

Muzyka

Sarsa: singiel "Carmen" miał być utworem niszowym. Tymczasem radia chętnie po niego sięgają

Wokalistka jest zaskoczona entuzjastycznym przyjęciem jej nowego singla przez rozgłośnie radiowe. Twierdzi, że "Carmen" miała być piosenką niszową, głównie ze względu na oryginalne połączenie poetyckiego tekstu z nośną warstwą muzyczną. Mimo to singiel, zapowiadający trzeci album studyjny Sarsy, znalazł uznanie w oczach dziennikarzy muzycznych z popularnych stacji radiowych.

Konsument

Polacy coraz bardziej świadomie robią zakupy spożywcze. Sięgają po żywność polską, bez sztucznych dodatków i konserwantów

Polacy coraz większą uwagę zwracają na skład i pochodzenie produktu. Wielu konsumentom bliska staje się idea „od pola do stołu”. Choć zwracamy uwagę na to, co jemy i chcemy sięgać po zdrową żywność, wydajemy na nią zaledwie kilka euro. Paradoks polega na tym, że za takie produkty nie chcemy dodatkowo płacić. Polski konsument często je żywność ekologiczną, choć nie ma o tym pojęcia – wskazuje Bartosz Urbaniak z Banku BGŻ BNP Paribas.

 

Gwiazdy

Gwiazdy o walentynkach: Elżbieta Romanowska nie przywiązuje do nich wagi. Iga Krefft i Kamil Pawelski co roku je świętują

Elżbieta Romanowska sceptycznie podchodzi do świętowania walentynek, bo jak podkreśla, każda – nie tylko ta data jest odpowiednia na to, by wyrazić swoje uczucia lub okazać sympatię drugiej osobie. Dla niej 14 lutego nie ma więc żadnego szczególnego znaczenia. Z kolei Iga Krefft uważa, że symboliczne gesty z okazji Dnia Zakochanych są bardzo miłe i podsycają temperaturę w związku. Kamil Pawelski zdradza natomiast, że zamierza uczcić powiększenie swojej rodziny i planuje zaprosić żonę na romantyczną kolację.