Komunikaty PR

Oglądanie seriali na smartfonie coraz popularniejsze

2019-02-12  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Sadowska
IQS Sp. z o.o.

ul. Mangalia 2a
02-758 Warszawa
beata.sadowska|gmail.com| |beata.sadowska|gmail.com
(22) 592 63 00
www.grupaiqs.pl
Do pobrania komunikat ( 0.12 MB )

Co trzeci Polak w wieku 9-22 lat deklaruje, że chce oglądać więcej seriali w aplikacji na smartfonie – wynika z autorskiego badania syndykatowego Video Love Story 2, którego autorem jest agencja badawcza IQS.

Młodzi ludzie chcą oglądać tam, gdzie jest im wygodnie i kiedy chcą, a smartfon znajduje się zawsze w zasięgu ich ręki. Więcej seriali  na smartfonie oglądać chce także co czwarty Ygrek (osoba w wieku 23-37 lat) i tylko co dziesiąty Xks (osoba w wieku 38-55 lat).

Obecnie najwięcej czasu na oglądaniu video na smartfonie spędzają Zety (37%), i choć telewizor jest na drugim miejscu(32%), to czas spędzony przed tym ekranem jest istotnie krótszy  niż w przypadku starszych badanych. Ci wciąż najwięcej czasu spędzają przed ekranami telewizorów - Ygereki (38%) i Xksy (55%).

Ekrany smartfonów są coraz większe, zatem wygodniej jest oglądać na nich seriale czy filmy. W przypadku seriali nie zawsze kwestie jakości są najważniejsze – tu decyduje chęć obejrzenia kolejnego odcinka wciągającego serialu bez straty czasu, podczas przemieszczania się z jednego miejsca na drugie – uważa Beata Durka, Research Manager IQS - Ponadto Zety, z racji na swój wiek, skazane są na komunikację miejską w znaczenie większym stopniu niż Xksy, czy Ygreki.

Doświadczenie z krótszymi formami video na smartfonach mają wszystkie pokolenia. Co więcej, nierzadko krótkie filmiki video podczas przemieszczania się z miejsca na miejsce – robi tak co drugi Zet, ale także trzech na dziesięciu Xksów.

To łatwiejsze niż czytanie artykułu albo książki. Ponadto smartfony są prywatnym ekranem, przez co dostęp do oglądanych treści jest ograniczony dla innych, np. dla rodziców -  twierdzi Marta Rybicka, Business Unit Director w IQS.

Z badania Video Love Story 2 wynika także, że coraz więcej badanych woli obejrzeć video na dany temat niż przeczytać tekst. Obejmuje to coraz więcej tematów – choć najczęściej wolimy obejrzeć film z oceną działania nowinek technologicznych (65% Zetów,56% Ygreków, 58% Xsów) czy procesu powstawania dania (61% Zetów, 52% Ygreków, 45% Xsów) zamiast czytać przepis.

Nota metodologiczna:

Wyniki pochodzą z badania Video Love Story 2, zrealizowanego przez IQS, w okresie maj-listopad 2018 roku metodami jakościowymi i ilościowymi. Cytowane wyniki pochodzą z badania CAWI, realizowanego na próbie n=2548 osób w wieku 9-55 lat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Tikkurila Lododisco – Pluszaki atakują Biuro prasowe
2019-02-15 | 21:00

Tikkurila Lododisco – Pluszaki atakują

W miniony piątek na tafli dębickiego lodowiska tłumnie pojawiły się… pluszaki. Wszystkie ubrane w stylowe futerka, różnobarwnie mieniące się w świetle reflektorów,
Styl życia PIWA ŁOMŻA Z CERTYFIKATEM DOCEŃ POLSKIE
2019-02-14 | 14:02

PIWA ŁOMŻA Z CERTYFIKATEM DOCEŃ POLSKIE

Ubiegły rok okazał się bardzo pomyślny dla marki Łomża i zakończył zdobyciem wielu prestiżowych wyróżniać m.in. Superbrands Polska Marka, Przebój FMCG 2018, Konsumencki
Styl życia 5 rad, jak w lutym wrócić do realizacji postanowień noworocznych
2019-02-14 | 09:35

5 rad, jak w lutym wrócić do realizacji postanowień noworocznych

Badania przeprowadzone przez CBOS dowodzą, że średnio ponad połowa Polaków robi postanowienia noworoczne. Gorzej z ich realizacją: udaje się to zaledwie niespełna 10% pytanych.

Gwiazdy

Muzyka

Sarsa: singiel "Carmen" miał być utworem niszowym. Tymczasem radia chętnie po niego sięgają

Wokalistka jest zaskoczona entuzjastycznym przyjęciem jej nowego singla przez rozgłośnie radiowe. Twierdzi, że "Carmen" miała być piosenką niszową, głównie ze względu na oryginalne połączenie poetyckiego tekstu z nośną warstwą muzyczną. Mimo to singiel, zapowiadający trzeci album studyjny Sarsy, znalazł uznanie w oczach dziennikarzy muzycznych z popularnych stacji radiowych.

Konsument

Polacy coraz bardziej świadomie robią zakupy spożywcze. Sięgają po żywność polską, bez sztucznych dodatków i konserwantów

Polacy coraz większą uwagę zwracają na skład i pochodzenie produktu. Wielu konsumentom bliska staje się idea „od pola do stołu”. Choć zwracamy uwagę na to, co jemy i chcemy sięgać po zdrową żywność, wydajemy na nią zaledwie kilka euro. Paradoks polega na tym, że za takie produkty nie chcemy dodatkowo płacić. Polski konsument często je żywność ekologiczną, choć nie ma o tym pojęcia – wskazuje Bartosz Urbaniak z Banku BGŻ BNP Paribas.

 

Gwiazdy

Gwiazdy o walentynkach: Elżbieta Romanowska nie przywiązuje do nich wagi. Iga Krefft i Kamil Pawelski co roku je świętują

Elżbieta Romanowska sceptycznie podchodzi do świętowania walentynek, bo jak podkreśla, każda – nie tylko ta data jest odpowiednia na to, by wyrazić swoje uczucia lub okazać sympatię drugiej osobie. Dla niej 14 lutego nie ma więc żadnego szczególnego znaczenia. Z kolei Iga Krefft uważa, że symboliczne gesty z okazji Dnia Zakochanych są bardzo miłe i podsycają temperaturę w związku. Kamil Pawelski zdradza natomiast, że zamierza uczcić powiększenie swojej rodziny i planuje zaprosić żonę na romantyczną kolację.