Komunikaty PR

„The Future Shangri-La”: kiedy natura łączy się z energią

2014-11-03  |  12:00
Biuro prasowe

Na początku roku, bank zdjęć Fotolia rozpoczął 3. Sezon Kolekcji TEN: kreatywny, edukacyjny projekt na pograniczu fotografii oraz digital art, łącząc pary słynnych artystów (fotografa i projektanta) przy współpracy nad artystyczną kreacją. Ta edycja TEN kończy się w listopadzie projektem dwóch artystów z Dalekiego Wschodu. Podobnie jak poprzednie pary, również przed południowokoreańską fotografką Mi-Kyung Kim i japońskim koncept artystą Kenichiro Tomiyasu z INEI Studio zostało postawione zadanie stworzenia pracy wyrażającej ich wizję przyszłości. Zespół, zamykający tę edycję TEN by Fotolia, postawił na wschodnią wizję ziemskiego raju: „The Future Shangri-La”. Ta oaza spokoju łączy naturę i energię w perfekcyjną harmonię.
Projekt jest inspirowany koncepcją azjatyckiej utopii, podobnej do zachodnich idei, takich jak Ogrody Edenu czy Raj. – To jest nasza nadzieja na przyszłość, to czego szukamy. Natura odzyskuje swoje pierwotne prawa i miejsce oraz oferuje świetliste brzoskwinie, które przywołują na myśl długowieczność, dobrobyt i żywotność jako niebiańskie prezenty w świecie bez zmartwień. To miejsce, które jest wolne od wszelkich problemów obecnych we współczesnym społeczeństwie, tak jak to, wyobrażane w starożytnej azjatyckiej legendzie. Kto wie: może uda nam się znaleźć własne Shangri-La w Przyszłości...? – wyjaśniają artyści.
W pracy na tym wyjątkowym i oryginalnym projektem artyści połączyli swoje kultury, techniki, style i gusta. Element „natury” w pracy pochodzi od Mi-Kyung Kim, która dorastała na zielonej i witalnej wyspie Jeju, podczas gdy element "nadprzyrodzony" był wkładem INEI Studio i wynika z jego zainteresowania science fiction i grami wideo, integralną częścią japońskiej kultury. Te dwa przeciwstawne światy są doskonale połączone w pracy "The Future Shangri-La", gdzie nadnaturalne źródła światła są wkomponowane w nocną ciszę przyrody pod rozgwieżdżonym niebem.
Sztuka detalu: wspólny artystyczny podpis
Mi-Kyung Kim i Kenichiro Tomiyasu wiedzą jak subtelnie manipulować detalami. To zaczarowane interludium z soczystą roślinnością, błyszczącymi światłami i wodą ożywia tysiące subtelnych szczegółów, nadając całości mistycznego, futurystycznego charakteru.
Podczas gdy zdjęcia i koncepcja artystyczna są oparte na zupełnie innych założeniach, Kenichiro mówi: byliśmy w stanie zrozumieć siebie nawzajem, jako artyści, bez potrzeby wymiany nawet słowa. To właśnie to jednomyślne podejście do pracy daje "The Future Shangri-La" moc i głębię. – My nie tylko widzimy piękno przyrody na zewnątrz, ale też jego ukrytą opowieść – konkluduje Kenichiro.
Poznaj artystów: cyfrowa sztuka w zasięgu każdego
Jeśli chcesz dołączyć do artystów w ich kreatywnej podróży – od pierwszego spotkania do skończonej pracy – wideo making-of będzie dostępne 10 listopada na www.tenbyfotolia.com i na oficjalnym kanale YouTube TEN: http://www.youtube.com/tencollection  

W dniu 10 listopada kompletny plik .PSD z pracą „The Future Shangri-La” ze wszystkimi warstwami, efektami, ustawieniami fotograficznych miar, zasobami banku zdjęć Fotolia, zdjęciami Mi-Kyung Kim i obrazami Fotolia będzie dostępny do pobrania za darmo przez 24 godziny na www.tenbyfotolia.com. Zdjęcie wykorzystane w pracy, wraz z innymi fotografiami zrobionymi podczas tworzenia projektu, będzie dostępne w sprzedaży na www.fotolia.pl
O projekcie TEN Fotolia
Kolekcja TEN to edukacyjna inicjatywa, która powstała przy współpracy Fotolii z dwoma wspólnotami graficznymi – Wisibility i Amkashop. Przez kolejnych 10 miesięcy użytkownicy internetu mogą pobrać za darmo, przez 24 godziny od momentu publikacji, plik .PSD z pracą jednego z 10 światowej sławy artystów cyfrowych, które powstały na bazie zdjęć z Fotolii. Użytkownicy internetu w każdym kolejnym miesiącu trwania projektu będą mieli dostęp do pliku .PSD, w którym będzie można zobaczyć wszystkie warstwy i wykorzystane techniki. Projekt TEN wspierają międzynarodowi partnerzy Adobe i Wacom, a także lokalni Wilogo, EIZO oraz Eduweb.pl.
***
Informacje dodatkowe o banku zdjęć Fotolia
Fotolia, wiodący w Europie bank zdjęć typu microstock, z siedzibą w Nowym Yorku, dostarcza swoje usługi dla klientów 23 krajów i regionów, w 15 różnych językach. Posiadając w swoich zasobach wybór 33 milionów obrazów cyfrowych i klipów wideo, Fotolia oferuje jedną z największych na świecie baz obrazów cyfrowych wysokiej jakości. Ponad 5 milionów osób wybiera serwis Fotolia jako źródło zdjęć, ilustracji, grafik wektorowych i wideo HD royalty-free w przystępnej cenie. Wraz
z pojawieniem się Kolekcji Infinite, Fotolia stała się pierwszym ogólnoświatowym microstockiem oferującym obrazy pochodzące od profesjonalnych agencji, jak i artystów niezależnych. Przywództwo serwisu Fotolia w sektorze obrazów cyfrowych jest rozpoznawalne poprzez szeroką współpracę, m.in. z Associated Press.
Dołącz do serwisu Fotolia na Facebooku i Twitterze.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media TikTok w 2019 roku pokonał Facebooka i Massengera Biuro prasowe
2020-01-21 | 09:00

TikTok w 2019 roku pokonał Facebooka i Massengera

Popularna wśród nastolatków aplikacja TikTok w 2019 roku została zainstalowana ponad 700 mln razy. Pod tym względem platforma wyprzedziła Massengera i Facebooka. Jak wynika z
Media Konkurs konsumencki w Biedronce w ramach kampanii „Milka. Sercem z Naszymi”
2020-01-17 | 17:26

Konkurs konsumencki w Biedronce w ramach kampanii „Milka. Sercem z Naszymi”

Trwa 41. sezon Pucharu Świata w skokach narciarskich,  a równolegle z nim, prowadzona jest druga odsłona kampanii „Milka. Sercem z Naszymi”.  W ramach
Media Wyjątkowa kolekcja MTV dostępna tylko na stacjach Circle K
2019-12-18 | 17:00

Wyjątkowa kolekcja MTV dostępna tylko na stacjach Circle K

Od 13 grudnia na klientów stacji Circle K w Polsce czeka unikalna oferta produktów audio sygnowanych marką MTV. To oferta skierowana do wszystkich fanów jednej z najbardziej

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Gwiazdy

Macademian Girl: Jakby przyszedł właściwy moment i właściwa osoba, tobym już dawno była żoną i miała dziecko

Zdaniem blogerki na wszystko w życiu przychodzi odpowiedni moment, więc jeśli do tej pory nie udało jej się założyć rodziny, to widocznie nie jest to jeszcze jej czas. Macademian Girl wierzy, że w przyszłości będzie dobrą żoną i matką. Na razie dba o to, by przez liczne projekty zawodowe nie ucierpiały jej stosunki z rodziną i przyjaciółmi. Nie przejmuje się kolejnymi urodzinami, bo jak podkreśla, dopiero po trzydziestce, a nawet po czterdziestce zaczyna się prawdziwe życie.

Gwiazdy

Milena Sadowska: Ta moja wymarzona korona wcale nie była taka lekka, jakby się mogła wydawać. Spłynęło na mnie mnóstwo obowiązków

Miss Polonia 2018 podsumowuje rok dzierżenia korony najpiękniejszej Polki i z całą stanowczością przyznaje, że te miesiące nie należały do najłatwiejszych. Tytuł Miss Polonia wiąże się bowiem nie tylko z przyjemnościami, ale również z wieloma obowiązkami.

 

Sprzęt i gadżety

Opracowano oczyszczacz powietrza w formie naszyjnika. Usuwa niemal wszystkie cząstki PM2,5 i alergeny

Zanieczyszczenie powietrza przyczynia się do śmierci nawet ok. 8,8 mln osób rocznie. Dla porównania palenie odpowiada za nieco ponad 7 mln zgonów. Rośnie więc popularność filtrów powietrza, w miastach pojawiają się antysmogowe chodniki, ulice czy farby. Powstały także przenośne oczyszczacze powietrza w formie naszyjników czy bransoletek. Ible Technology stworzyło rozwiązanie oparte na olbrzymiej ilości ujemnych jonów, które łączą się z zanieczyszczonymi cząsteczkami i opadają na ziemię.