Komunikaty PR

Toyota świętuje 40 lat sportowej marki TRD na targach SEMA Show

2019-11-08  |  16:00
Biuro prasowe

Tegoroczne targi SEMA Show to dla Toyoty świetna okazja do uczczenia 40-lecia Toyota Racing Development (TRD), sportowego ramienia japońskiej marki w USA. Dorobek TRD to spory kawałek historii amerykańskiego motorsportu. Znaczek TRD można spotkać także w niejednym garażu entuzjastów sportowych i off-roadowych samochodów Toyoty.

 

Toyota Racing Development USA (TRD) powstała w 1979 roku. Było to grono zapaleńców, którzy mieli reprezentować japońską markę w amerykańskim motorsporcie. Dzięki tym ludziom oraz świetnym samochodom Toyota z impetem weszła do narodowych dyscyplin motorsportu, w których do tej pory niepodzielnie królowały amerykańskie Chevrolety, Dodge czy Fordy.

Japończycy podbijają amerykański motorsport

Zaczęło się od krajowych rajdów off-roadowych i pasma sukcesów Ivana Stewarta, nie bez kozery nazywanego Ironmanem. Teraz jego miejsce rajdowca Toyoty zajmuje Ryan Millen za kierownicą wyczynowego RAV4. W latach 90. Toyota dołączyła do wyścigów ulicznych (drag racing), gdzie w serii NHRA Top Fuel Championship zdobyła m.in. cztery tytuły mistrza z rzędu (2010-2013). Natomiast w 2000 roku Toyota jako pierwsza zagraniczna marka wystartowała w najbardziej amerykańskich wyścigach, jakie można sobie wyobrazić – NASCAR.

„W tamtym czasie Toyocie nie zależało na wygranej, chodziło tylko o udział w NASCAR. Jednak my w TRD chcieliśmy wygrać i byliśmy pewni, że sukcesy z czasem się pojawią. I tak się stało” – powiedział David Wilson, prezydent i dyrektor zarządzający TRD USA, nawiązując zarówno do wielu tytułów mistrzowskich, wywalczonych przez Toyotę na przestrzeni dwóch dekad, jak i do tegorocznych sukcesów Christophera Bella i Martina Truexa Jr., którzy są o krok od tytułów mistrza w seriach NASCAR Xfinity i NASCAR CUP.

„Przez ostatnie 40 lat TRD startowało w rajdach i wyścigach na całym świecie – od rajdów baja na pustynnych wydmach po tory wyścigowe w CART, Grand Am i Indy Car. Obecnie angażujemy się w wiele prestiżowych serii jak NASCAR, NHRA Top Fuel and Funny Car, IMSA, World Challenge, Formula Drift, TORC, USAC and the Off-Road Racing Series. Żyjemy w świecie motorsportu od dekad i mamy nadzieję, że będziemy się ścigać jeszcze przez długie lata” – podkreślił David Wilson.

Sukces rodzi sukces

Toyota stworzyła TRD, wierząc w hasło: „wygrywasz w niedzielę, sprzedajesz w poniedziałek”. Kolejne zwycięstwa w rajdach i wyścigach pomogły zbudować wizerunek Toyoty jako marki silnej w motorsporcie. Za sportowymi sukcesami TRD wkrótce poszła oferta komercyjna w postaci markowych pakietów do tuningu oraz specjalnych edycji seryjnych samochodów.

W 1995 roku TRD wprowadziło do sprzedaży pierwszy kompresor do Camry. Dwa lata później pojawił się pakiet TRD do pick-upa Tacoma, a w następnym roku na rynek wszedł model Tacoma PreRunner Xtracab, opracowany wspólnie przez Toyotę i TRD. Potem przyszedł czas na specjalne edycje FJ Cruisera i Tundry. Teraz linia TRD Pro Series to stały punkt na amerykańskim rynku, a seryjne samochody z logo TRD są sprzedawane także poza USA – w Kanadzie i Meksyku, Australii, a także krajach Azji i Bliskiego Wschodu.

Limitowane edycje TRD w ofercie Toyoty wynoszą na wyższy poziom możliwości seryjnych samochodów marki. TRD opracowuje m.in. pakiety aerodynamiczne, systemy do tuningu silnika i wzmocnione zawieszenia. Firma współpracuje też z uznanymi producentami podzespołów do samochodów wyczynowych.

W tym roku zadebiutowały edycje TRD sedanów Avalon i Camry, dołączając do amerykańskich terenówek – Sequoi, Tundry, Tacomy i 4Runnera. Na trwających właśnie targach SEMA Toyota zaprezentowała na swoim stoisku pełną gamę samochodów z limitowanych edycji TRD oraz części i akcesoria tej marki.

Specjalna wersja Avalona na 40-lecie

Aby uczcić 40. rocznicę Toyota Racing Development, mechanicy TRD i ich wieloletni partner Dan Gardner Spec (DG-Spec) opracowali koncepcyjny, lecz w pełni funkcjonalny samochód torowo-drogowy Avalon TRD Pro. Model oparty na Avalonie TRD został do tej pory zademonstrowany na trzech różnych imprezach motorsportowych – Formula Drift, NASCAR i Grid Life.

 

 

 

 

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Paweł Trela wygrywa na starcie Driftingowych Mistrzostw Polski Biuro prasowe
2020-07-08 | 14:30

Paweł Trela wygrywa na starcie Driftingowych Mistrzostw Polski

Polski motorsport wraca do gry. W pierwszy weekend lipca oficjalnie wystartował sezon Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, a także Driftingowych Mistrzostw Polski. W rywalizacji bokiem
Motoryzacja PONAD 40 ZAŁÓG W SAMOCHODACH KLASY PREMIUM- EXOTIC RAGE W TYCHACH
2020-07-08 | 13:55

PONAD 40 ZAŁÓG W SAMOCHODACH KLASY PREMIUM- EXOTIC RAGE W TYCHACH

EXOTIC RAGE to największe wydarzenie motoryzacyjno-lifestylowe w Polsce, organizowane od 13 lat. Luksus, prestiż, tysiące koni mechanicznych, wyjątkowe atrakcje, pyszne jedzenie
Motoryzacja Letnie smaki na stacjach MOYA – świeża zapiekanka Caprese
2020-07-08 | 13:00

Letnie smaki na stacjach MOYA – świeża zapiekanka Caprese

W Caffe MOYA już tradycyjnie latem pojawiają się produkty w nowych wariantach smakowych. Oprócz orzeźwiających mrożonych kaw, klienci mogą skosztować zapiekankę Caprese – z

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Qczaj: Jako gej, który dokonał coming outu, nie chcę się bać, że ktoś zrobi mi krzywdę tylko dlatego, że mam tęczowy napis na plecach

Trener personalny tłumaczy, że wszyscy niezależnie od poglądów powinni wykorzystać szansę, żeby zagłosować w drugiej turze wyborów prezydenckich. Jest to nie tylko obywatelskie prawo, lecz także szansa na zabranie głosu w ważnej dla państwa kwestii. Qczaj uważa również, że kłótnie i hierarchie społeczne często wytwarzane są sztucznie przez wpływowe osoby po to, by podzielić ludzi. Należy zatem pamiętać, że najważniejsza jest wspólnota, a wzajemny szacunek powinien być fundamentem przyszłości.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Farmacja

8 proc. mieszkańców Europy ma alergię na jad owadów. Jedynym sposobem leczenia jest odczulanie

Lekarze podkreślają, że chociaż w dobie pandemii ogranicza się procedury medyczne do minimum, to zabiegi odczulania na jad owadów są  wykonywane nadal, zgodnie ze schematem leczenia. Wynika to z tego, że traktowane są jako terapia ratująca życie. Zwykle reakcja na jad owadów żądlących, typu osy, szerszenie czy pszczoły, oznacza miejscowy obrzęk i świąd w miejscu użądlenia, jednak dla niektórych osób może skończyć się wstrząsem anafilaktycznym, który zagraża życiu. Jedynym sposobem leczenia alergii na jad owadów jest odczulanie, czyli immunoterapia alergenowa. Jej skuteczność sięga 80–90 proc.

Kosmos i lotnictwo

W kosmos polecimy balonem. Ziemię z wysokości ponad 30 kilometrów będzie można obejrzeć z kapsuły z widokiem 360 stopni [DEPESZA]

Już wkrótce podróż w kosmos może być w turystyce podobnym zjawiskiem jak np. rejs statkiem. W kosmosie powstają pierwsze hotele, wkrótce mogą też wystartować pierwsze komercyjne loty w przestrzeń kosmiczną realizowane przez prywatne firmy. Ziemię będzie można obejrzeć nie tylko z perspektywy statku kosmicznego, lecz także balonu stratosferycznego. Studio PriestmanGoode opracowało koncepcję wysokowydajnego balonu i kapsuły ciśnieniowej dla Space Perspective, aby zabrać turystów kosmicznych w rejs wokół stratosfery. Loty testowe mają się rozpocząć już w 2021 roku.